Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1276

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 31. mar 2016, 05:29

FruKuk skrev:
Muuh skrev:Vi napper lige en sygedage mere, det har åbenbart ingen ende.. Igen ligger yngstesønnen syg med opkast :( Han nåede lige at være frisk 3 dage, så lå han syg igen :syg: Håber det bare er sådan en endags syge :kryds:

Det er bare det værste tidspunkt for mig at blive hjemme med barn syg, alle 2. kl børn er lige rykket op i min afdeling i sfo'en, så der kan blive plads til de nye førskolebørn, så der er bare run på.

Hvor er det træls Muuh:( Sygdom på sygdom er bare top belastende. God og ikke mindst hurtig bedring i jeres retning.

Han var heldigvis frisk her til morgen

Er spændt på om vi kan komme igennem April uden en sygedag, må næsten være målet :D

Jeg glæder mig allerede til fredag, synes jeg trænger til weekend :genert:
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 31. mar 2016, 18:24

Vores pige skal starte i før-skole i morgen :8:
Shit, hvor hun en stor pige lige pludselig.

I går var vi nede og se lokalerne og den nye legeplads. Hun ville slet ikke med hjem. Hun glæder sig helt vildt.

I eftermiddags var vi til afslutningsfest i børnehaven. Det var en ret mærkelig følelse. Vi kommer specielt til at savne en af pædagogerne, som har gjort meget for os, da min mand blev syg. Æv, det er underligt. Men det vigtigste er, at L glæder sig til at komme i før-skole.

Hun har også fået ny rygsæk, madkasse og drikke dunk. Alt sammen med Star Wars, som hun elsker. :)
4
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 1. apr 2016, 15:05

Første dag i SFO for ældstebarnet er veloverstået, og barnet har haft en fest. Jeg selv blev noget overrasket over, at jeg var den eneste ud af 18 forældre, der gik efter den første time. Men jeg kender ikke de andre børn, og de har det måske sværere med nyt, end min egen. Følte mig dog kortvarigt som en ravnemor. Men så overtog fornuften, og jeg sluttede fred med, at storesøster var helt okay med, at jeg gik.
4
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 1. apr 2016, 18:14

Sikke store børn I efterhånden har herinde :lun:.

Frukuk, det lyder da bare fedt, at hun var klar til, at du gik efter 1 time :gogo:.

Jeg har desværre oplevet forældre, hvor det mere var deres behov at blive end børnenes.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 1. apr 2016, 18:16

Hvor er det dejligt, at det allerede er weekend :banan:.

Onsdag var jeg helt smadret, men både i dag og i går er det heldigvis gået bedre.

I morgen er manden væk hele dagen, så jeg må lige se, hvad R og jeg skal lave.

Søndag skal jeg til loppemarked, og måske skal vi besøge svigerforældrene.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 1. apr 2016, 18:58

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også et ble spørgsmål:
Når vi er hjemme kommer S konsekvent først og siger hun skal tisse, når hun har dryppet lidt i trusserne. Men når vi er ude gør kommer hun oftest inden det sker.
Nogle gode ideer?

Kommer tid - Kommer råd....

Da Emma besluttede at hun ikke længere gik med ble (oktober), ja da gjaldt det kun i vuggeren....Hun kunne gå en hel dag uden at have uheld. For så at sætte sig ned og tisse i sofaen når vi kom hjem......

Nu(marts) når hun altid toilettet....

Nå, det fik jeg så sagt lidt for tidlig....Barnet formåede at tisse i bukserne ude i sofaen i eftermiddag. Og blev død ulykkelig. Godt vi stadig har den (i sin tid hundedyre) grimme hvide lædersofa som nu er lidt småsnusket og som man sidder piv-elendigt i fordi bunden er gået og den er for dyb i sædet....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 3. apr 2016, 05:12

Kl 6.30 kan Yellow ikke sove mere - det er en bamse, så nå vi jo stå op. Jeg kan altså ikke lide verdenen før kl min 8. Hmm.
Nogen spændende søndagsplaner? Vi skal gøre rent - ikke så spændende
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 3. apr 2016, 08:07

Rakel skrev:Kl 6.30 kan Yellow ikke sove mere - det er en bamse, så nå vi jo stå op. Jeg kan altså ikke lide verdenen før kl min 8. Hmm.
Nogen spændende søndagsplaner? Vi skal gøre rent - ikke så spændende

Det minder meget om vores søndag - indkøb, rengøring og måske en lur:)
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 3. apr 2016, 09:01

Søndagen består af dans for den lille, ældstes skal til fødselsdag og jeg skal arbejde lidt.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 3. apr 2016, 09:02

Og så skal jeg da bage boller til familieråd. Vi holder det ikke hver uge, men ca hver anden og så tager vi emner op og laver aftaler for den kommende tid. :gogo:
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 3. apr 2016, 09:55

Vi skal lave absolut intet planlagt overhovedet. Fredag havde vi overnattende kammerater og lørdag en fødselsdag der blev sent og idag, nada :banan: Så heksehår og nattøj hele dagen er allerede igang :deer:

Mit barn var til national test i fredags og var lidt øv over at et af fremmedeordene i testen for han kendte det ikke. Årvågen??? Jeg forklarede det og han var bare sådan pis for havde ikke svaret rigtigt i testen, han havde jo gættet og ikke ramt rigtigt. Bør en 4 klasse elev kende og bruge sådan et ord?
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1276

Indlægaf Muuh » 3. apr 2016, 10:03

Panton skrev:Vi skal lave absolut intet planlagt overhovedet. Fredag havde vi overnattende kammerater og lørdag en fødselsdag der blev sent og idag, nada :banan: Så heksehår og nattøj hele dagen er allerede igang :deer:

Mit barn var til national test i fredags og var lidt øv over at et af fremmedeordene i testen for han kendte det ikke. Årvågen??? Jeg forklarede det og han var bare sådan pis for havde ikke svaret rigtigt i testen, han havde jo gættet og ikke ramt rigtigt. Bør en 4 klasse elev kende og bruge sådan et ord?

Min 3.kl og 5. kl ville heller ikke have kunne svare på det, der er altid nogle gamle ord med, som de færreste børn i dag kender
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 3. apr 2016, 10:13

Panton skrev:Vi skal lave absolut intet planlagt overhovedet. Fredag havde vi overnattende kammerater og lørdag en fødselsdag der blev sent og idag, nada :banan: Så heksehår og nattøj hele dagen er allerede igang :deer:

Ingen af mine havde kunnet svare og de klarer sig fint sprogligt. Jeg kender da ordet, men ungerne ville ikke lære det ord af os.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 3. apr 2016, 10:13

Muuh skrev:

Min 3.kl og 5. kl ville heller ikke have kunne svare på det, der er altid nogle gamle ord med, som de færreste børn i dag kender

Men jeg kan måske ikke se hvorfor de bruger sådan nogle ord og hvad det evt. siger om børn på et klassetrin. jeg kender end ikke nogle voksne der vil bruge det ord, med det var omhandlende et ældre segment. Min søn kan godt være konkurrenceminded og det var helt klart et irritationsmoment for ham at han ikke kunne det ord og at han nu tror det er normalt for 4 klasse elever at kende det.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 3. apr 2016, 13:05

Min jævnaldrende dreng, som jeg ellers synes er ret godt med sprogligt, kendte det heller ikke.
0
Kan man ringe til en voksen?

Tilbage til "Forældre"