Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. apr 2016, 11:42

:sol:
Panton skrev:
Bøtte skrev:S har fået børneeksem :(
Nogle af jer, der har erfaring med det?

Kuk har storesøster ikke det?

min har altid haft det og har det stadigt.

Hvad vil du vide?

Gode cremer - tips og tricks. Kan allerede se at de ting lægen sagde ikke stemmer overens med det astma og allergi forbundet siger.

Pt bruger vi Aderma creme uden den store succes, synes jeg.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 14:19

Bøtte, vi kan ikke komme udenom hormon creme, overhovedet. Vi bruger også aderma exomega creme og det er den eneste han kan lide. Den lugter ikke, svier ikke og tørre hurtigt. Alle de der fede fedt cremer ligger bare som en hinde og klistre. Det tog os lang tid at nå hertil.

Andre råd, sove køligt, aldrig bruge uldtøj, kanel og tomat kan give kontakt eksem omkring munden, ligesom noget ketchup. Hurtige bade og ikke for hyppigt. Sørge for at huden er ren og tør inden du smører. Nå ja, ikke for varme bade heller. Min søns hud er ret sart, så vi går til kontrol regelmæssigt hos hudlægen, han har fået UV lys medicinsk og man skal være meget varsom med sår og rifter. Huden klør, men hold negle korte og igen køligt soveværelse er kæmpe hjælp.

Min er så også allergisk overfor pelsdyr, pollen og har astma, alt hænger sammen i forgreninger, desværre:( Men de ting kan tricke eksemen rigtig meget og så reagere huden også på hverskift.
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:35

Skralde skrev:Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:

Mindre kan jo også gøre det. Mine drenge gamer - men de pc'er de har sparet op til/fået har ikke kostet så meget. Det øvrige udstyr er gaver - og i blandet prisleje.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 14:44

Mani skrev:
Skralde skrev:Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:

Mindre kan jo også gøre det. Mine drenge gamer - men de pc'er de har sparet op til/fået har ikke kostet så meget. Det øvrige udstyr er gaver - og i blandet prisleje.

Men jeg tror også at det handler om hvad man gamer og hvor der forventes af maskinen. Fx minecraft, det kræver ikke rigtig noget særligt for det er ikke præcision og hurtig tung grafik ligesom fx. CS-GO.
0
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:53

Panton skrev:
Mani skrev:

Men jeg tror også at det handler om hvad man gamer og hvor der forventes af maskinen. Fx minecraft, det kræver ikke rigtig noget særligt for det er ikke præcision og hurtig tung grafik ligesom fx. CS-GO.

Det er vel også et spørgsmål om rådighedsbeløb og prioriteringer. Jeg ved ikke hvad CS-GO er, men mine følger fint med når de spiller med kammeraterne med dyrer grej.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:54

Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 15:01

Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.

så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D
0
Brugeravatar
No_Link
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Indlægaf No_Link » 6. apr 2016, 15:13

Årvågen! Fedt ord :) Aner ikke om Mindsten kender det. Men det er helt sikkert et ord, han har hørt før, for jeg bruger det da fra tid til anden. Og så er det jo sådan et ord man kan snakke om, fordi det jo ikke giver nogen mening! År og vågen. Hvad har de to ting med hinanden at gøre? Det var et ord, vi godt kunne have snakket om i den forbindelse. Vi leger meget med sammensatte ord for tiden. Når vi går i skole, så dyster vi i at finde sammensatte ord fx. Det aller første ord, han fandt, da jeg havde forklaret hvad et sammensat ord var, var "Spradebasse"!!! Så han kender nogle finurlige ord ;) Men ret skal være ret...han vidste ikke, hvad det betød.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
No_Link
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Indlægaf No_Link » 6. apr 2016, 15:13

Vi har så meget spillerudstyr fra far og Storebror herhjemme, så vi er pænt dækket ind!
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 15:16

Panton skrev:
Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.

så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D

Ja, det er også på Steam mine shopper. Jeg tror helt sikkert din dreng har en fed pc, som mine vil elske - men man kan heldigvis game med mindre :-P
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 16:00

Mani skrev:
Panton skrev:

Ja, det er også på Steam mine shopper. Jeg tror helt sikkert din dreng har en fed pc, som mine vil elske - men man kan heldigvis game med mindre :-P

det håber jeg ikke jeg har givet udtryk for at man skal have, dyrt udstyr. Muhhh spurgte hvad min foreslog og derfra kom det. Jeg synes man skal have det man ønsker og det som man må få. Jeg kan dog tydeligt se forskel fra den gamle gamer computer og så den han har nu.

Men det er ikke meningen at noget skal lyde snobbet for det er vi langt fra. Jeg har ikke selv betalt meget af hans udstyr, men så er han heldig at han har en far der gider. Snobbet er vi altså ikke. :genert:
0
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 17:08

Panton skrev:
Mani skrev:
Panton skrev:

det håber jeg ikke jeg har givet udtryk for at man skal have, dyrt udstyr. Muhhh spurgte hvad min foreslog og derfra kom det. Jeg synes man skal have det man ønsker og det som man må få. Jeg kan dog tydeligt se forskel fra den gamle gamer computer og så den han har nu.

Men det er ikke meningen at noget skal lyde snobbet for det er vi langt fra. Jeg har ikke selv betalt meget af hans udstyr, men så er han heldig at han har en far der gider. Snobbet er vi altså ikke. :genert:

Jeg opfatter dig overhovedet ikke snobbet :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 6. apr 2016, 17:09

Ud over at være helt enig i Pantons råd ang børneeksem, så har jeg kun;

- Vende undertøj og nattøj på vrangen, hvis eksemen er rigtig slem. Evt sove med handsker, så der ikke kradses hul.
- Aderma har 3 typer creme (lotion, creme og fedtcreme). Det er kun fedtcremen, der har effekt her. Og den kan ikke klare udbrud, kun holde nede.
- Og så stoppede vi med at sige, at hun ikke måtte klø (for hvem kan det, når det virkeligt klør?), men i stedet opfordre til, at hun kun kløede med flad hånd.

Håber ikke, at S er alt for plaget :kys:
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 17:24

Muuh skrev:
Skralde skrev:
Muuh skrev:Jeg skal til læge med ældstesønnen i dag, han skal have sin 12 års vaccine

Jeg er faktisk ret glad for, at det er lavet om, så jeg ikke også skal igennem det med yngstemanden.
Ældstesønnen kommer til at tage det i stiv arm uden nogen problemer, men havde det være yngstemanden, havde det være noget helt andet. Så godt han fik sine som 4 og 5 årig.

Tror ældstesønnen og jeg smutter på cafe bagefter og hygger lidt, eller køber noget med hjem vi kan hygge med. Det er jo ikke hver dag man bliver vaccineret :D

Hvad er det de har lavet om i forhold til vaccine? :genert:

Før i tiden skulle man have en ved 5 år og så den sidste, når man var 12 år, det er nu lavet om, så man får den når man er 4 år i stedet for. Så den man får som 5 årig er den sidste.

Det har jeg slet ikke hørt om :gruble: L fik sin 5års vaccine i efteråret og synes hun sagde at næste gang var når hun blev 12. Nå, men jeg har jo lidt tid til at finde ud af det, kan man sige :genert:

Der var så rod i F's papir i går, så han fik ikke sin vaccine
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 19:16

FruKuk skrev:Ud over at være helt enig i Pantons råd ang børneeksem, så har jeg kun;

- Vende undertøj og nattøj på vrangen, hvis eksemen er rigtig slem. Evt sove med handsker, så der ikke kradses hul.
- Aderma har 3 typer creme (lotion, creme og fedtcreme). Det er kun fedtcremen, der har effekt her. Og den kan ikke klare udbrud, kun holde nede.
- Og så stoppede vi med at sige, at hun ikke måtte klø (for hvem kan det, når det virkeligt klør?), men i stedet opfordre til, at hun kun kløede med flad hånd.

Håber ikke, at S er alt for plaget :kys:

Her bruger vi også det med flad hånd, men som min nogen gange siger, mor det stopper først med at klø når det bløder :trist: Det er også svært, hvis det lort klør så ved vi andre godt hvad vi ville gøre. Forskellen er bare at vi ikke behøver at klø til blods. Min har det også bedst med løst tøj og flade syninger, ikke nogle syninger som stritter mod huden. Han kan gå helt i koma over en syning der trykker :/

Nå ja, min sover nøgen, ellers klør huden pga varme og friktion fra tøjet

En sidste ting, undlad for Guds skyld perfume i vaskepulver og undgå skyllemiddel!
0

Tilbage til "Forældre"