Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 16. apr 2016, 07:00

Mine googleevner er åbenbart begrænsede. Nogen Kbhforældre der ved, hvor Puky det mindste løbehjul kan købes?
Der er masser netsidehandel til 500kr - men hvis man nu ville købe det i en fysisk butik? Mon det er helt yt?!

Nåja. Vil nogen af med et i pigefarve, så sig til :)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:09

Rakel skrev:Mine googleevner er åbenbart begrænsede. Nogen Kbhforældre der ved, hvor Puky det mindste løbehjul kan købes?
Der er masser netsidehandel til 500kr - men hvis man nu ville købe det i en fysisk butik? Mon det er helt yt?!

Nåja. Vil nogen af med et i pigefarve, så sig til :)

https://dk.puky.net/dk/?adresssuche_ort ... _standort=
0
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 16. apr 2016, 15:28

Ang. alt det søskendesnak, så ville jeg ønske at min dreng havde haft en tæt på i alder, det var mere andre faktorer der var medvirkende til at det ikke skete. Sådan nogle sekundære nogle som at jeg ikke var god til at være gravid, var blevet alenemor og andre ting.

Men jeg tror det kan lette det meget at få to ok tæt på hinanden, fordi de vil drage nytte af hinanden i årerne der kommer. Nu må min søn så nøjes med mig;) (bugger) Så Sorenspige, din dreng skal nok blive super glad for det, og jeg tror at uanset hvad I gør, vil der komme perioder hvor han ønsker at leverer lillesøster tilbage;) Men det er jo normalt, så glæd dig bare :kys:
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 16. apr 2016, 16:18

Sorenspige skrev:Jer med flere børn, vil I ikke sige lidt fordele ved at have søskende :genert:.

Jeg er ramt af dårlig samvittighed over for R, som slet ikke ved, at hans verden bliver ændret for altid om 3 måneder. Altså vi snakker selvfølgelig om lillesøster, og i dag så han også noget af hendes tøj, og vi talte om, at det skal hun have på, når hun kommer ud af min mave og skal bo hos os.

Jeg er så bange for, at han kommer til at føle sig svigtet, at jeg tuder over det.

Jeg har selv kun en halvlillebror, som jeg ikke er opvokset med, så jeg kender ikke selv til at have søskende.

Jeg er den ældste ud af en flok på fem, jeg elsker hver og en af mine søskende ... jeg synes det var fantastisk at vokse op med søskende - selvom vi sloges, skændtes og alt det der man jo nu gør ... og jeg synes stadig det er skønt med mine søskende.

Jeg har selv fået to børn, med 5 års mellemrum, de har stor glæde af hinanden, også nu hvor de er hhv 14 og 19 - taco tirsdage hjemme hos storesøster er umådeligt populære.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 16. apr 2016, 16:26

Hvad sker der for at 3 årige bare skal smide alt på gulvet. Får man en banan ryger skrællen på gulvet, det samme med ostehaps, slik osv. Går man forbi noget, der kan skubbes ned bliver det det, skal man sidde i sofaen, skal den først rømmes for tæpper og puder og evt legetøj, som selvfølgelig bare smides på gulvet. Shit det er irriterede altså :rulle:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 16. apr 2016, 17:50

Bøtte skrev:Hvad sker der for at 3 årige bare skal smide alt på gulvet. Får man en banan ryger skrællen på gulvet, det samme med ostehaps, slik osv. Går man forbi noget, der kan skubbes ned bliver det det, skal man sidde i sofaen, skal den først rømmes for tæpper og puder og evt legetøj, som selvfølgelig bare smides på gulvet. Shit det er irriterede altså :rulle:

I hear you!!!
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. apr 2016, 18:48

Godt det ikke kun er min 3-årige :-D
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2995

Indlægaf vibbsen » 16. apr 2016, 20:08

Jubiii for hysteriske 3 årige trunter....

Emma har fået sin første cykel og idag var vi så en tur ovre ved skoven (ca 750 meter væk) og tilbage igen.....Det gik fint nok på vej ud. Men på vej tilbage kom trunten i tanke om at hun hellere ville køre i bil hjem....Her måtte vi skuffe hende med at vi IKKE havde bilen med, så hun var nødt til at cykle hjem.

Det skulle vi aldrig have sagt....hele vejen hjem hylede hun i vilden sky så snot og tårer stod om ørene på hende. Hun ville køres. Hun havde ondt i numsen. Hun frøs. Hun var tørstig. Hun ville have Nusser (som lå i hendes cykelkurv). Hun havde ondt i benene. Hun ville hjem. Jardi-Jardi-Jardi....Helt uden for pædagogisk rækkevidde....Jeg har sådan et håndtag bag på så jeg kan give hende en hånd. Og hun trådte da også rundt på pedalerne, men hun hylede af raseri mens hun gjorde det.

Heldigvis er det da ikke spor pinlig eller stressende at gå med et storskrigende barn gennem et villa kvarter med gennemgående trafik, mens man forsøger at opretholde sit ry som "god og pædagogisk overskuds forældre", samtidig med at man både skal undgå at ungen kører sig selv ind i kantstenen eller parkerede biler (fordi hun nægter at kigge op, men insisterer på at studerer sine fødder på pedalerne), og forhindret sit eget blodtryk i at nå "Nu er det kraftedme nok din lille satan" punktet :nerve:

Hørt lidt senere på eftermiddagen : Du skal da ikke tro at jeg gider rydde op, så længe du ikke leder efter glimmeræsken....
Æsken med hendes glimmerlim havde puttet sig, men det gjorde ikke så meget. For mens jeg så ledte efter den, så kunne hun jo meget passende rydde op efter det 34 andre lege hun havde haft gang i. Det gad hun ikke. Fint. Så gider jeg da heller ikke lede efter din glimmerlim...Møgunge.
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. apr 2016, 20:25

Den med cyklet har jeg også prøvet. Her var det bare fordi vi ikke cyklede den vej rundt om en bil, som hun havde tænkt. Hun skreg hele vejen hjem.

I øvrigt kan jeg bare generelt godt høre at vores små damer er jævnaldrende :genert: :lol:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 16. apr 2016, 21:14

Jeg synes Jeres små trunter lyder sjove og herlige, skriv endeligt :pompom:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:43

Tak for jeres indlæg om søskende. Min fornuft ved også godt, at søskende er en gave (i de fleste tilfælde i hvert fald).
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:45

Jeg synes også, at jeres 3-årige piger lyder skønne og udfordrende :-D. Jeg kan se, at det ikke lige bliver nemmere i nærmeste fremtid (R er 2,5 år og vil også gerne have tingene på en bestemt måde).
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:47

Vi har været til økodag i dag. Der var rigtig mange mennesker, men alligevel en fin oplevelse. R syntes, køerne var spændende, ind til en ko muhede lidt for tæt på ham (inde i en stald).
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 17. apr 2016, 20:27

Lillesøster har også været hos køerne med mine forældre, mens jeg arbejdede. Nu har jeg weekend om lidt - når I står op :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2995

Indlægaf vibbsen » 17. apr 2016, 23:13

Sorenspige skrev:Jeg synes også, at jeres 3-årige piger lyder skønne og udfordrende :-D. Jeg kan se, at det ikke lige bliver nemmere i nærmeste fremtid (R er 2,5 år og vil også gerne have tingene på en bestemt måde).

Jeg har ladet mig fortælle at drenge IKKE går i puberteten så tidligt som piger (Piger = 3 år) så hvis du er lidt heldig, så slipper du for primadonna nykker, hysteriske anfald, smækken med dørene og uforståelige meldowns :lol: :lol: :lol: :lol:

Emma og jeg var i legeland idag...Det betyder at jeg sidder på en stol. Mens Emma skrider og leger. På et tidspunkt kommer der så en dame og siger "Undskyld, men der det din datter der står derover". Og peger på en Emma der står med "Det er bare så synd for lille mig" ansigt....
"Ja, det er min" siger jeg og kalder "Kom lille skat"

"Hun stod og græd og påstod at hun ikke kunne finde sin mor" Siger damen så....(Jeg havde siddet på samme stol i 1 1/2 time og hun havde været hos mig et utal af gange). "Jeg spurgte hende om hendes mor var lyshåret eller mørkhåret, og hun sagde at du var mørkhåret"(Jeg er så blondine)....

FORPULEDE MØGUNGE :nerve:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forældre"