Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2493

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. apr 2016, 19:52

Hun sover i øvrigt også hos os :-D
Noget jeg havde forsvoret for et par år siden :genert:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 20:06

Bøtte skrev:Hun sover i øvrigt også hos os :-D
Noget jeg havde forsvoret for et par år siden :genert:

Sådan tænkte jeg også, men man gør jo det der virker :P Jeg fik seriøst ændret min holdning og det var heldigvis givet godt ud, for efter at han valgte at sove selv har vi aldrig haft problemer.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 20. apr 2016, 16:50

Tak for jeres svar.

Ang samsovning så har vi praktiseret dette. Og det gør desværre ingen forskel. Det hjalp rigtig meget dengang han vågnede om natten men intet når han skulle falde i søvn.
Desuden samsove vi lidt alligevel hele tiden da han ikke har sit eget værelse så hans seng står hos os.

I går tog det mig 1 time og 20 min. Jeg var ved at rive håret af mig selv.

Jeg bukker bare totalt under når vi går ud og han så kalder og til sidst græder. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til. Eller dvs når det bare er skaberi så kan jeg godt være mere hård, men når han fx lyder rigtig ulykkelig så bukker jeg under og går ind til ham.
Jeg nægter at lade ham føle sig alene.

Jeg har aldrig selv været en der brød mig om at ligge med lyset slukket, sove alene osv. Og hvad hvis nu han har det på samme måde?

Åh jeg synes det er så svært. For på den anden side skal han jo hellere ikke køre om hjørnerne med os og jeg gider ikke bruge så lang tid på det hver dag.

Btw så hjælper det hellere ikke at lure afkortes eller sengetiden bliver rykket. For så vågner han bare endnu tidligere :(
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 20. apr 2016, 17:10

Vi har den holdning, at så små børn ikke kan løbe om hjørner med os.

Det er træls, mens det står på med det soverod, men man kommer igennem det. Vi er i gang med nr. 3 og hun kan finde ud af det af og til, men slet ikke hver aften. Vi træner og øver, men hun får ikke liv at græde/være utryg. Den måde dur ikke til os.

Her er den største udfordring, at Lillesøster generelt ikke matcher faste sengetider. Det fungerer slet ikke - så vi tager den fra dag til dag med hende (knapt 3 år gammel).
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. apr 2016, 18:33

Vi fik 4-5 aftener, hvor R faldt ret hurtigt i søvn, men nu er vi vist tilbage til det gamle :rulle:.

Her har vi heller ikke praktiseret, at han har ligget og grædt i lang tid. Men vi har gået ud af værelset, hvor han ikke var glad for det, og så er vi gået frem og tilbage.

I en periode ville han gerne ligge oven på mig, men da han stoppede med at falde i søvn efter kort tid, stoppede vi det. Det samme med at ligge inde ved ham.

Men altså R har heller ikke været særlig puttesyg (bortset fra i korte perioder), så måske har vi bare været heldige, at vi forholdsvis let har kunnet gå fra ham (dog uden at han sover).
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3478

Indlægaf FruDulle » 20. apr 2016, 18:53

Her er det lidt med søvn som med maden. Fordi at han var syg en lang periode pga allergi, så ville han ikke spise. Han var heller ikke meget for at sove, fordi han jo vidste at han ville vågne mange gange pga ondt i maven. Så vi har altid siddet ved ham de 5-10 min det tog ham at falde i søvn. Hvor han bare lå helt roligt og faldt i søvn. Det gør os ikke noget. Det er jo roligt og kort tid. Og han er en tryghedsprut der gerne vil have os i syne og han bliver ked af det hvis vi går når han skal sove. Han hader generelt at sige farvel, til alle, når vi har besøg eller er på besøg. Han bliver ked af det. Heldigvis har jeg ikke en hysterisk dreng der får anfald og bliver sur osv. Så når han bliver ked af det, så ved vi at det er fordi at det rører ham.

Bilder mig ind at det er en fase det her, men nøj hvor det ødelægger mit humør det godnat show.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. apr 2016, 19:23

xxx---xxx skrev:Tak for jeres svar.

Ang samsovning så har vi praktiseret dette. Og det gør desværre ingen forskel. Det hjalp rigtig meget dengang han vågnede om natten men intet når han skulle falde i søvn.
Desuden samsove vi lidt alligevel hele tiden da han ikke har sit eget værelse så hans seng står hos os.

I går tog det mig 1 time og 20 min. Jeg var ved at rive håret af mig selv.

Jeg bukker bare totalt under når vi går ud og han så kalder og til sidst græder. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til. Eller dvs når det bare er skaberi så kan jeg godt være mere hård, men når han fx lyder rigtig ulykkelig så bukker jeg under og går ind til ham.
Jeg nægter at lade ham føle sig alene.

Jeg har aldrig selv været en der brød mig om at ligge med lyset slukket, sove alene osv. Og hvad hvis nu han har det på samme måde?

Åh jeg synes det er så svært. For på den anden side skal han jo hellere ikke køre om hjørnerne med os og jeg gider ikke bruge så lang tid på det hver dag.

Btw så hjælper det hellere ikke at lure afkortes eller sengetiden bliver rykket. For så vågner han bare endnu tidligere :(

Altså vores fik heller ikke lov at græde. Men når vi var på vej ud fuldførte vi det, og gik så ind igen stort set med det samme. Det betyder jo ikke at de skal græde sig i søvn eller føle sig alene. Overhovedet ikke. Vi snakker at hun græd op mod et halt minut, vildere var det altså ikke.

Men man skal jo gøre som man har det bedst med.
2
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. apr 2016, 19:31

Mht mad så ved jeg ikke om I kan huske at vi bøvlede ret meget. Men det har hjulpet lidt. Træerne vokser på ingen måde ind i himlen, men hun begynder at åbne op for nogle af de ting, vi ved hun kan lide. Og jeg udfordrer hende lidt i madpakken, hvor jeg ind i mellem bytter den elskede banan ud med en kiwi, æblebåde, mandarinbåde eller vinduer. Det ligger altid sammen med noget 'sikkert' som jeg ved hun kan lide. Og vi har stort set ikke brugt movicol siden hun skiftede til børnehave. Hun spiser mere og jeg tror, at jeg giver mere groft med end hun fik hos dp-mor.

Aftensmaden er stadig ikke et hit. Men hun skal smage og langt de fleste gange er det ren stædighed, der gør hun ikke vil spise det.

Vi har indført at hun får havregrød hver onsdag, det elsker hun og spørger efter det hver eneste aften og det virker fint at henvise til at det må hun på onsdag.

Så det går langsomt fremad.
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 20. apr 2016, 21:52

Jeg savner mine unger. Har været afsted med arbejdet siden mandag morgen og nu er jeg meget klar til at komme hjem.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 21. apr 2016, 05:11

Er der nogen af jer med putte "problemer" der læser godnat historie? Det havde en god virkning her
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 21. apr 2016, 19:56

Herhjemme har vi også bøvlet med putning i et halvt år. Det er begyndt at blive bedre.
Det har hjulpet, at dagplejen vækker ham senest kl 14. Derudover har det hjulpet, at han kun får vand til aftensmaden - Ingen mælk.
En kollega nævnte for mig, at de havde prøvet det samme, og de havde fået at vide, at det kunne være noget med mælkesukker. Jeg aner dog ikke noget om det, men det har gjort en forskel.

Vi har også givet Camille dråber en halv times tid inden sengetid. De virker beroligende.
Vores store problem har nemlig været, at han har haft svært ved finde ro.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 22. apr 2016, 06:31

Vi læser godnathistorier hver aften, men han ligger dog ikke i sengen, da han gerne vil se billeder.

Når han kommer i seng, synges der to sange, hvor han ligger stille og roligt. Når de er slut, sætter han sig op igen :rulle:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 22. apr 2016, 06:31

Bøtte, hvor lyder det godt, at der er fremskridt med S :gogo:.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 22. apr 2016, 07:00

Sorenspige skrev:Vi læser godnathistorier hver aften, men han ligger dog ikke i sengen, da han gerne vil se billeder.

Når han kommer i seng, synges der to sange, hvor han ligger stille og roligt. Når de er slut, sætter han sig op igen :rulle:.
Er det lange eller korte historier? Kan man skifte bogen ud med en der ikke er billeder i så han skal ligge og lytte? Ej hvad ved jeg om andres børn :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 22. apr 2016, 07:21

Har I prøvet at sætte en cd på? Noget mindfulness til børn eller en historie måske, som kan distrahere dem og får dem til at blive liggende i sengen?

Og ellers bliver jeg igen nødt til at nævne at det ændrer sig selv med tiden. Det er et skide irriterende når man er møg frustreret over det, men her har det altså været dér "løsningen" lå - skide irriterende, men ikke mindst fakta :genert:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010

Tilbage til "Forældre"