Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. apr 2016, 16:34

Rakel skrev:Jeg ville starte med at slå kæresten for ikke at gå til lægen torsdag og så tage temperaturen på barnet og ringe til Vagtlægen, når vejrtrækningen er påvirket.

Her vågnede Lillesøster kl 5.45 - glad og frisk. Vi skal have tøj på og ud på besøg.
Jeg har så ondt i mine ben, at det er rædselsfuldt at stå og gå, så jeg er ved at tage mig sammen til at komme i gang med at pakke sammen.

Dejligt med en god søvn til lillesøster. Knap så dejligt med dine ben. Håber, at du er kommet ok gennem dagen.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 23. apr 2016, 16:35

Ingenting på ører eller lunger. Hun tog hendes infektionstal, som var på 15, så intet alarmerende. Sikkert en virusinfektion
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 23. apr 2016, 16:38

Lillebror er pjattet med Prop og Berta på lydbog, når han skal sove. Ikke at han falder i søvn - men han elsker at ligge og lytte.

Vores bøvler på skift med at finde ro ved sengetid, og opskriften er den samme hver gang. De følges retur med et godnat. Ved gentagne kald/råberi får de melding om, at vi ikke kommer mere og så må de råbe, til de fanger budskabet.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 23. apr 2016, 16:38

Urtekussen skrev:Ingenting på ører eller lunger. Hun tog hendes infektionstal, som var på 15, så intet alarmerende. Sikkert en virusinfektion

Dejligt, at I kunne slippe for penicillin. Håber, at hun snart er frisk igen. Og helst inden mandag!
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 23. apr 2016, 17:20

FruKuk skrev:
Rakel skrev:Jeg ville starte med at slå kæresten for ikke at gå til lægen torsdag og så tage temperaturen på barnet og ringe til Vagtlægen, når vejrtrækningen er påvirket.

Her vågnede Lillesøster kl 5.45 - glad og frisk. Vi skal have tøj på og ud på besøg.
Jeg har så ondt i mine ben, at det er rædselsfuldt at stå og gå, så jeg er ved at tage mig sammen til at komme i gang med at pakke sammen.

Dejligt med en god søvn til lillesøster. Knap så dejligt med dine ben. Håber, at du er kommet ok gennem dagen.

Vi har været ude på besøg, så Lillesøster et godt leget af, mens jeg har siddet i en sofa. Nu vi på vej hjem i seng. Med lidt held holder Lillesøster sig vågen indtil da :)

Og så håber jeg, at det er væk i morgen. Det kommer og går - totalt uforudsigelig og upraktisk.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 23. apr 2016, 22:22

FruKuk skrev:
Angelina skrev:Vi hentede børn kl 7 ... store barn skulle på arbejde - "lille barn" skulle hjem og sove. Lasse havde været hjemme hos Louise i går for at se VM i cheerleading (svigerbarn deltog) - så det var blevet meget sent (tidligt) inden de kom i seng ...så nu er Louise kørt på arbejde, og Lasse gået i seng - har lovet at hente Louise når hun har fri, og overlade bilen til hende, så hun kan komme hjem og sove, inden hun skal være barpige til aftenens boksestævne.

Jeg glæder mig til at have store børn :lun: Det lyder simpelthen så hyggeligt.

Det er det faktisk også, det er totalt fuldt af mange opture og se hvor godt ens børn trives som store / voksne ... så ved man at man har gjort det godt.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. apr 2016, 05:35

Troede, at jeg havde fået alt pasta'en ud af næsen på lillebror i går - men nu nøs han da lige en halv suppenudel mere ud :tie:

Lad nu være med at putte ting op i næsen barn...
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. apr 2016, 05:36

Angelina skrev:
FruKuk skrev:
Angelina skrev:Vi hentede børn kl 7 ... store barn skulle på arbejde - "lille barn" skulle hjem og sove. Lasse havde været hjemme hos Louise i går for at se VM i cheerleading (svigerbarn deltog) - så det var blevet meget sent (tidligt) inden de kom i seng ...så nu er Louise kørt på arbejde, og Lasse gået i seng - har lovet at hente Louise når hun har fri, og overlade bilen til hende, så hun kan komme hjem og sove, inden hun skal være barpige til aftenens boksestævne.

Jeg glæder mig til at have store børn :lun: Det lyder simpelthen så hyggeligt.

Det er det faktisk også, det er totalt fuldt af mange opture og se hvor godt ens børn trives som store / voksne ... så ved man at man har gjort det godt.

Jeg krydser mine små fede fingre for, at mine ender ud med at være ordentlige voksne. Nogle dage kan jeg sgu godt tvivle lidt...
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 07:13

Valmue, er udslættet forsvundet? Og hvordan med feberen?

Hvis det stadig er der i morgen, ville jeg give lægen et kald.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 07:16

Thestral skrev:
Sorenspige skrev:
Thestral skrev:
Sorenspige skrev:Vi læser godnathistorier hver aften, men han ligger dog ikke i sengen, da han gerne vil se billeder.

Når han kommer i seng, synges der to sange, hvor han ligger stille og roligt. Når de er slut, sætter han sig op igen :rulle:.
Er det lange eller korte historier? Kan man skifte bogen ud med en der ikke er billeder i så han skal ligge og lytte? Ej hvad ved jeg om andres børn :genert:

Det er korte historier (fx Totte-bøger), og da vi prøvede historier uden billeder, fangede det ham ikke endnu. Tænker, at han stadig er lidt for lille til det (2,5 år).
Hvad med lydbøger. Peter Plyds eller >Peter Pedal ol.? Der er ihf ikke noget at kigge på der kan distrahere fra det at skulle ligge og hvile. Jeg forestille mig den energi en 2.5 årig slæber rundt på og de "undskyldninger" der kan være i sådan en lille ivrig krop for at komme op og se billeder for at slippe for at sove :lol: (jeg har aldrig haft problemet så må nøjes med forestillingerne) :genert:

Vi har ikke prøvet med lydbøger eller fx mindfullness. Jeg overvejede det på et tidspunkt.

Det er bare ikke sådan, at han okser rundt og hopper op og ned. Han ligger bare og snakker og fortæller i rigtig lang tid.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 07:19

Tak for jeres indlæg og grønne kort omkring R. Min usikkerhed er desværre er tilbagevendende problem, især når nogen så direkte siger noget.

Alt andet er R kommet efter, og jeg har nok troet, at det med tøjet også ville komme af sig selv. Vi vil selvfølgelig øve med ham, for det er vigtigt at blive selvhjulpen. Men samtidig skal der også være plads til at være 2,5 år og have fokus på andre ting.
0
Valmue
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Indlægaf Valmue » 24. apr 2016, 08:33

Sorenspige skrev:Valmue, er udslættet forsvundet? Og hvordan med feberen?

Hvis det stadig er der i morgen, ville jeg give lægen et kald.

Det var heldigvis stort set forsvundet i går, huden skal bare lige blive helt sig selv igen :) Og feberen er os forsvundet.

Nøj hvor begynder sådan en lille frøken på 13 måneder at have meninger om tingene ;)
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. apr 2016, 11:07

Sorenspige skrev:
Thestral skrev:
Sorenspige skrev:
Thestral skrev:
Sorenspige skrev:Vi læser godnathistorier hver aften, men han ligger dog ikke i sengen, da han gerne vil se billeder.

Når han kommer i seng, synges der to sange, hvor han ligger stille og roligt. Når de er slut, sætter han sig op igen :rulle:.
Er det lange eller korte historier? Kan man skifte bogen ud med en der ikke er billeder i så han skal ligge og lytte? Ej hvad ved jeg om andres børn :genert:

Det er korte historier (fx Totte-bøger), og da vi prøvede historier uden billeder, fangede det ham ikke endnu. Tænker, at han stadig er lidt for lille til det (2,5 år).
Hvad med lydbøger. Peter Plyds eller >Peter Pedal ol.? Der er ihf ikke noget at kigge på der kan distrahere fra det at skulle ligge og hvile. Jeg forestille mig den energi en 2.5 årig slæber rundt på og de "undskyldninger" der kan være i sådan en lille ivrig krop for at komme op og se billeder for at slippe for at sove :lol: (jeg har aldrig haft problemet så må nøjes med forestillingerne) :genert:

Vi har ikke prøvet med lydbøger eller fx mindfullness. Jeg overvejede det på et tidspunkt.

Det er bare ikke sådan, at han okser rundt og hopper op og ned. Han ligger bare og snakker og fortæller i rigtig lang tid.
Jeg tænkte mere at han lå og lyttede og når han så kunne fornemme at historien var ved at være forbi, så skulle op og se billeder og på den måde "holder gang i sig selv" De unger kender jo historierne fra den ene ende til den anden, men igen hvad ved jeg om sådan noget :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. apr 2016, 11:14

Jeg brugte også samsovning og det hjalp gevaltigt på hendes søvnmønster at hun bare kunne række sin lille buttede hånd ud og røre ved mig og se at jeg ikke var væk eller noget. For det meste vågnede jeg ved det og kunne nusse hende på kinden og så sov hun igen. Det gjorde en væsentlig forskel på min søvn også at jeg ikke skulle, ud af sengen og ind til hende og trøste et grædende barn og så bruge tid på at falde i søvn igen. Jeg tror hun skred for alvor da hun skulle i skole for "store børn sover jo alene mor" :rulle: :genert: men hun har da været forbi i perioder alligevel hvis livet har drillet lidt, siden
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 11:53

Thestral, vi sidder med ham og læser, inden han så kommer over i sin seng, hvis vi synger to sange.

Han sover stadig i tremmeseng, så når han kommer i juniorseng kan vi måske være i sengen.
1

Tilbage til "Forældre"