Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1098

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 24. apr 2016, 17:11

Argh, må jeg lige lukke damp ud?!

Vi er en 'moderne familie' med to bonusbørn, hvor samarbejdet med børnenes mor ofte saboteres af hendes jalousi/psykiske sygdom/magtkampe. Det er blevet lidt bedre det seneste år, men er stadig belastende og temmelig gennemskueligt; det handler nemlig mere om at straffe min kæreste end om at finde en løsning til børnenes bedste. Problemet består i, at min kæreste er tæt på at have givet op, dvs. at han ikke reagerer og dermed ikke får sagt fra overfor hendes urimeligheder. Det giver anledning til en del uenighed herhjemme, fordi jeg slet ikke kan acceptere den opførsel, mens han mest bare lader det fare. Og midt i det hele står børnene, som jo godt kan mærke at der er spændinger. Hvad i alverden gør man i sådan en situation?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 24. apr 2016, 17:20

Det er nok svært at sige -for det er ikke s konkret formuleret, men I (du og din kæreste) er nødt til at finde en facon overfor børnenes mor, der fungerer bedst muligt og det nytter ikke, at din kæreste bare lader tingene sejle (opgiver).
Det lyder p*ssehårdt :ae:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. apr 2016, 17:25

girl_beat skrev:Argh, må jeg lige lukke damp ud?!

Vi er en 'moderne familie' med to bonusbørn, hvor samarbejdet med børnenes mor ofte saboteres af hendes jalousi/psykiske sygdom/magtkampe. Det er blevet lidt bedre det seneste år, men er stadig belastende og temmelig gennemskueligt; det handler nemlig mere om at straffe min kæreste end om at finde en løsning til børnenes bedste. Problemet består i, at min kæreste er tæt på at have givet op, dvs. at han ikke reagerer og dermed ikke får sagt fra overfor hendes urimeligheder. Det giver anledning til en del uenighed herhjemme, fordi jeg slet ikke kan acceptere den opførsel, mens han mest bare lader det fare. Og midt i det hele står børnene, som jo godt kan mærke at der er spændinger. Hvad i alverden gør man i sådan en situation?
I er de bedste forældre over for børnene i overhovedet kan være.

Når du ikke kan være mere specifik er det svært at hjælpe med noget konkret, men jeg kan godt huske dig fra Jubii. :ae:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel

Indlægaf Rakel » 24. apr 2016, 17:40

Lillesøster har sat 'Laban det lille spøgelse' på til mig på fjernsynet og givet mig en sut i hånden.

Så mener hun vist, at jeg burde kunne beskæftige mig selv i stedet for at tale om sengetid...

Jeg vil skifte program og trække den til kl 20. Så skal vi også i seng :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1098

Indlægaf girl_beat » 24. apr 2016, 18:37

Thestral skrev:
girl_beat skrev:Argh, må jeg lige lukke damp ud?!

I er de bedste forældre over for børnene i overhovedet kan være.

Når du ikke kan være mere specifik er det svært at hjælpe med noget konkret, men jeg kan godt huske dig fra Jubii. :ae:

Ah, ja, det kan jeg jo godt se :(

Men der er tusindvis af eksempler - det vil bare være let genkendeligt, hvis jeg går for meget i detaljer. Hvis andre herinde står i en lignende situation, eller kender nogen der gør, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer anyway :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 24. apr 2016, 19:03

Sorenspige skrev:Vi fik uanmeldt besøg i dag af min far og hans kone. Vi har ikke det tætteste forhold, men begge parter forsøger at ses lidt mere pga. R.

Selvom min fars kone egentlig er sød og rar, så kan hun gøre mig så usikker. Hun syntes fx, det var chokerende, at R ikke kunne tage alt tøj på selv - og endnu værre var det, at han ikke viser interesse for det. Hendes andet barnebarn (min "papnevø") er 2 mdr. yngre og kan åbenbart tage alt tøj af og på selv (hvilket jo er flot).

Hun har altid sammenlignet de to, og R har aldrig været hurtig på det motoriske område. Til gengæld har han kunnet farverne, siden før han blev to, han kan tælle til 10, og så kan han genkende alle bogstaverne, hvilket hans fætter ikke kan.

Men det ser/hører hun slet ikke. Hun har altid kun set alt det, som R ikke kan :(.

Jeg kan så tilføje, at hun er pædagog...

Denne debat driller mig til tider og sender mig længere ned på siden end jeg har læst.
Derfor den sene kommentar til dit indlæg

Men hun burde da bare flette næbbet. Hun kan da ikke være en særlig god pædagog siden hun ikke ved at der er forskel på børn ;)

Hvor er det godt at hun ikke har mødt N så. For han er fuldstændig ligeglad med sit tøj. Og gider slet ikke prøve.
Men ved du hvad. Jeg tror næppe at jeg kommer til at klæde ham på som 15 årig.

Jeg kan godt forstå du bliver usikker. Det var jeg også blevet i sær når det kommer fra en person indenfor det fag.
Men hvad jeg indtil videre har lært så er der ofte pædagoger som er virkelige gode på deres arbejdsplads men på hjemmefronten går det sku ikke så godt med at lære deres egne børn hvordan verden er.
3
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 24. apr 2016, 20:03

Jeg hjælper stadig min 6 årige i tøjet. Ikke fordi, at hun ikke kan selv, men fordi det er hyggeligt og en god måde at luske sig til kys og kram :lun:

Den 3 årige kan knap tage et par strømper af, hvis der er den mindste chance for, at han kan charme, hyle, skabe sig til hjælp. Hvis dette ikke er tilfældet, så kan han klare strømper, underbukser, bukser og jakke/flyverdragt. Satser på, at børnehaven lærer ham resten...
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 27. apr 2016, 05:42

Jeg ville tale med læreren om begge oplevelser. Stille og roligt - fornemmede jeg, at der blev handlet på begge børns situation ville jeg se det an. Var mit indtryk ikke det, så ville jeg underrette kommunen om begge børns forhold. Det kan gøres anonymt og i anonymiseret form - og mon ikke, at en hel del andre end du har været vidne til de optrin? Det er formentlig ikke et nyt fænomen, desværre.
3
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 29. apr 2016, 15:59

Min lille pige har haft sin sidste dag i børneren i dag :whine: Det er ubegribeligt at den der lille pige, som liiige er kommet til verden, allerede skal starte i mini-sfo :lun:
Hun havde en rigtig god dag, selv om den også var vemodig for både mor og barn :genert:

"Lidt" billeder fra dagen:
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 29. apr 2016, 16:00

:)
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 565

Indlægaf Lulu » 29. apr 2016, 16:28

Vi lærer Emil om tak for mad begrebet efter vi har spist. Det har vi gjort i halvanden uges tid nu.
I dag sagde han så ikke tak for mad.
Tilgængelige sagde han velbekomme hver gang vi bad ham om at sige tak for mad :lol: den unge er for sjov.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2428

Indlægaf Bøtte » 29. apr 2016, 16:43

Åh søde Lianna :lun:

S har sagt farvel til sin bedste veninde i dag, hun skal også til at gå i mini SFO. Jeg synes også det var vemodigt, S tog det noget pænere :genert: Men jeg ved bare at S kommer til at savne hende helt vildt.
1
S :lun:
V :lun:
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 29. apr 2016, 18:36

Skralde skrev:Min lille pige har haft sin sidste dag i børneren i dag :whine: Det er ubegribeligt at den der lille pige, som liiige er kommet til verden, allerede skal starte i mini-sfo :lun:
Hun havde en rigtig god dag, selv om den også var vemodig for både mor og barn :genert:

Sikke nogle skønne billeder. Vildt fedt det med at hoppe ud af vinduet!

Åh hvor må det være stort sådan at slutte i børnehave!

Jeg frygter når vores tid kommer. De børn bliver bare så hurtigt store.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3010

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2016, 17:14

xxx---xxx skrev:
Skralde skrev:Min lille pige har haft sin sidste dag i børneren i dag :whine: Det er ubegribeligt at den der lille pige, som liiige er kommet til verden, allerede skal starte i mini-sfo :lun:

Jeg er bare SÅ dårlig til den slags.

Emma skal rykke fra Flexstue og over i den "rigtige" børnehave den 1/6...De rykker sådan lidt i hold, og jeg fik allerede en forsmag på hvordan det bliver igår, hvor de første rykkede....Da jeg ankom i går morges med Emma, var pædagogen der tog imod meget meget tæt på at græde.....Og da jeg kom for at hente Emma går eftermiddags havde hun nærmest grædt det meste af dagen :lol: :lol: :lol: Hun synes det er SÅ svært at sige farvel til "sine unger" og sende dem videre ud ud i verden.... Og jeg som ikke kan tåle at folk græder...Så får jeg også vand i øjnene......Det bliver sgu hårdt...
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 30. apr 2016, 18:21

Kender i det når man mest har lyst til st skylle sit barn ud i toilettet? Nøj hvor det der putte show kan smadre min tålmodighed totalt. 1 time nu fra vi begyndte at læse og han sover ikke. Efter 45 min var jeg ved st sprænge i luften. Han KARTER rundt og kan slet ikke finde ro i sin krop. Jeg kan slet slet ikke have det.

Det gør mig ikke noget at sidde ved ham til han sover. Det plejer st tage 5-10 min. Men 45-60 min. Not a chance in hell!

Manden er derinde nu, mest fordi ellers var det ikke sikkert at alle overlevede.
0
Whatever

Tilbage til "Forældre"