Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. maj 2016, 14:16

Vi vasker i hvert fald ikke mere end 3 gange ugentlig, og ofte kun 2. Men det er bare tørt og strid, synes jeg.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 17. maj 2016, 18:09

Vi vasker ikke ungernes hår. Skyller kun.

Og nej der er desværre ikke udsigt til ferie før engang medio september. Men jeg har sat et møde med mig selv ind i kalenderen i morgen, så må der prioriteres benhårdt.

Lillebror leger primært med sin løbecykel, modellervoks, hammer/sav og skovle.
Senest rettet af FruKuk 17. maj 2016, 20:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 17. maj 2016, 19:26

Bøtte skrev:Vi har faktisk nogle af deres natur striber, men det er bare knastørt af det. Mit eget hår reagerer faktisk bedre på det end hendes.

Bruger du balsam? Det kan jo give afsluttende fugt og gøre det nemmere at rede håret ud :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 17. maj 2016, 19:36

girl_beat skrev:
Bøtte skrev:Vi har faktisk nogle af deres natur striber, men det er bare knastørt af det. Mit eget hår reagerer faktisk bedre på det end hendes.

Bruger du balsam? Det kan jo give afsluttende fugt og gøre det nemmere at rede håret ud :)

Ja altid.
0
S :lun:
V :lun:
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 18. maj 2016, 06:15

Bøtte skrev:
girl_beat skrev:

Ja altid.

Pip fra en lurer: hvad med urtekrams? Der kan godt være naturlige parfumestoffer i nogle af varianterne, men ellers er de fri for alt muligt underligt. Jeg bruger det selv - mit hår bliver også knastørt af f.eks. Änglamark og andre svanemærkede shampooer, men Urtekrams er god. Hvis man køber de store flasker synes jeg de er meget rimelige i pris ift. hvor længe sådan én holder.
1
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 20. maj 2016, 06:32

SMTTE-MODELLEN – en refleksionsmodel til pædagogisk udvikling og organisationsudvikling

Det er da avanceret at gå i børnehave i dag. Vi har fået sådan et skema med hjem om naturen som månedsprojekt. Og skal sende det retur med vores tanker og bidrag om natur & dyr.

Vi må lige overveje det i weekenden, om vi overhovedet har nogle skematiske tanker :gruble:

Lillesøster og jeg hygger i sofaen og ser ud på regnen. Vi skal en tur på museum, men have smurt madpakker først og i tøjet.

Vi er ved at lave en plan for udflugter for sommeren. Velsagtens de næste tre måneder. Det skal gå op med arbejde, tre børn, bedsteforældre, legekammerater, moster og kusine/fætter, så det er ved at være.

Vi har Frilandsmuseet, Nationalmuseet, Amager Strandpark, Kronborg/Helsingør, Knuthenborg, Dyrehaven, Bondegård, Kanalrundfart, Zoologisk Have, Bådfarten.

Andre ideer til sommerture fra 3 år og op - blandet alder.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Indlægaf FruDulle » 20. maj 2016, 06:49

Rakel

Birkegårdens haver eller Odsherred Zoo- sammen med os :D
0
Whatever
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. maj 2016, 06:52

FruDulle skrev:
Rakel

Dét er da det, vi skal!
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Indlægaf FruDulle » 20. maj 2016, 06:55

Rakel skrev:
FruDulle skrev:
Rakel

Dét er da det, vi skal!

Vi har årskort til begge steder og kommer der i hvert fald en gang om måneden. Det er super steder. Har bil og ekstra autostol :gogo:
0
Whatever
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. maj 2016, 06:59

FruDulle skrev:
Rakel skrev:
FruDulle skrev:
Rakel

Dét er da det, vi skal!

Vi har årskort til begge steder og kommer der i hvert fald en gang om måneden. Det er super steder. Har bil og ekstra autostol :gogo:

Jeg har lige tjekket rejseplanen og det går altsammen, men bil er da nemmere og endnu nemmere ikke at slæbe barnets stol med!

Vi må lige skrive sammen og finde en dag :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3454

Indlægaf HappyPaww » 20. maj 2016, 09:48

Rakel skrev:Vi vasker hår med sæbe 2 gange om ugen. Sjældent 3. Det hjælper meget på pigernes hår.

Nå. Så kom vi endelig hjem med DSB. Jeg overvejer, om vi skal have bil - men det er lidt latterligt, når vi ikke er hjemme 75% af tiden, men for dælen DSB er dyrt og ineffektivt.

Hvad med at bruge Gomore privat billeje til jeres ture? Det gør vi altid, og det giver friheden med en bil - til en pris tilsvarende eller lavere end DSB :)
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. maj 2016, 10:47

HappyPaww skrev:
Rakel skrev:Vi vasker hår med sæbe 2 gange om ugen. Sjældent 3. Det hjælper meget på pigernes hår.

Nå. Så kom vi endelig hjem med DSB. Jeg overvejer, om vi skal have bil - men det er lidt latterligt, når vi ikke er hjemme 75% af tiden, men for dælen DSB er dyrt og ineffektivt.

Hvad med at bruge Gomore privat billeje til jeres ture? Det gør vi altid, og det giver friheden med en bil - til en pris tilsvarende eller lavere end DSB :)

Det kan da ske, at det er en ide at se på :)

Lillesøster har udviklet en interesse for dinosaurer. Vi fik en ret bog med hjem fra Zoologisk Museum, så det bliver lidt sjovt at læse i aften.

Og så er vi på legepladsen med Storesøster, det har læseferie. Sikke en fest :)
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 22. maj 2016, 17:43

Lillebror proklamerede her til aften, at han nu er en stor dreng og store drenge bruger ikke sut. Så nu er sutterne pakket væk og knægten puttet (og faldet i søvn) uden sut. Tør næsten ikke tro på, at det bare var det. Men man har jo lov at være heldig.

Han har også lært at cykle på 2-hjulet cykel.
7
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 23. maj 2016, 06:38

Hvor er han vild, Frukuk!!!
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 23. maj 2016, 07:18

Så har vi samme problem som med de stores børnehave.
Lillesøster har brugt 20 bleer på 1 uge. Måske okay, men hun var der 15 timer på 2 dage.

Nu har jeg skrevet navn på den næste stak bleer, men det da irriterende.
Pædagogerne måtte jo indrømme, at det ikke helt hang sammen, da de spurgte efter bleer i dag.

Jeg måtte over i Netto at hente en pakke - for ellers kunne de jo ikke skifte hende. Nå. Det går da vist fint at skifte de andre børn i hendes bleer. Arght / det er irriterende. Det var nemmere at bleer var med i prisen i vuggestuen.

Nå. Jeg har fri i dag. Så jeg vil se lidt Netflix og så ellers få vasket tøj etc.. Og overveje, hvad kyllingen skal blive til af aftensmad :gruble:
1

Tilbage til "Forældre"