Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 265
Likede indlæg: 1318

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 14. okt 2015, 16:40

Dulle: Det er ret trist med knægtens mave der. Håber de snart finder en løsning. Kan det være noget han drikker? Saft, juice, sodavand??? Jeg tænker lidt i E-numre.

Min datter slog voldsomt ud på eksemskalaen og havde dårlig mave når hun fik røde vingummier og andet slik der ikke var Haribo, sodavand, Fun-saftevand ol. Bare en tanke
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Kort karma: 235
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Sorenspige » 14. okt 2015, 18:59

Dulle, hvor er det altså synd for jer, at han er dårlig igen :ae:.

Har desværre ingen gode råd, men sender masser af tanker og håb om, at det snart får en ende.
1
xxx---xxx
Kort karma: 58
Likede indlæg: 201

Indlægaf xxx---xxx » 14. okt 2015, 19:04

Rakel skrev:Sig mig hvorfor sender Ramasjang nu fra 5.30? Det var ellers kl 6 dansk tidxher?

Vi undret os også meget i morges.
Vi stod op 5:50 og sagde så til N vi kan godt tænde men de sover og det er intet endnu.
Jeg gjord store øjne da der så var noget, og blev et øjeblik nervøs for at jeg var forkert på den med tiden.

Og så er jeg lidt træt af deres efterårsprogram, det fanger slet ikke N at se rigtige mennesker hele tiden :nej:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1093
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10153

Indlægaf Fru Sunshine » 14. okt 2015, 19:54

Årh Dulle. Lille stakkel.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 772
Likede indlæg: 4358

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2015, 02:24

xxx---xxx skrev:Dulle hvor lyder det bare hårdt. Og stakkels jeres søn. Er han meget påvirket af det?

Humøret fejler ikke noget, heldigvis. Energien er ikke høj, men det er klart når han ikke spiser og alt er røget ud.

I dag ser ud til at være bedre, han har spist morgenmad, så det er et godt tegn
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2015, 02:31

Jabi skrev:Dulle: Det er ret trist med knægtens mave der. Håber de snart finder en løsning. Kan det være noget han drikker? Saft, juice, sodavand??? Jeg tænker lidt i E-numre.

Min datter slog voldsomt ud på eksemskalaen og havde dårlig mave når hun fik røde vingummier og andet slik der ikke var Haribo, sodavand, Fun-saftevand ol. Bare en tanke

Han får slet ikke juice for tiden. Lægen mente at det var en skidt ide, så det er droppet. Sodavand drikker ingen af os hjemme.

Saftevand noterer jeg mig lige bag øret. Det er egentlig mest noget han får når han som nu er dårlig i maven for at give energi og sukker. Må tjekke den vi har stående.

Vi tror mest på æbler, men vi må bare se tiden an. Træls er det. Vi endte med 7 bleer på 8 timer i går :(
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2015, 02:33

Rakel skrev:Sig mig hvorfor sender Ramasjang nu fra 5.30? Det var ellers kl 6 dansk tidxher?

Det var da dejligt :D om lidt når det er vintertid har vi 5 timer til Dk nemlig
0
Whatever
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 104
Likede indlæg: 784

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 05:31

FruDulle skrev:
xxx---xxx skrev:Dulle hvor lyder det bare hårdt. Og stakkels jeres søn. Er han meget påvirket af det?

Humøret fejler ikke noget, heldigvis. Energien er ikke høj, men det er klart når han ikke spiser og alt er røget ud.

I dag ser ud til at være bedre, han har spist morgenmad, så det er et godt tegn

Åh hvor jeg krydser fingre for, at det er på retur og bliver væk denne gang :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 104
Likede indlæg: 784

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 05:35

Nogle der har erfaringer med allergivacciner og reaktioner? Ældstebarnet på 5 år er for 6 uger siden påbegyndt vacciner mod græs og birkepollen allergi. Hun er top sej til stikkeriet (hun skal have to injektioner pr. uge i 11 uger og derefter vist nok hver 4. eller 6. uge), men hun er SÅ mærket af det resten af dagen og dagen efter. Både med allergisymptomer (hvilket er en kendt bivirkning, fordi der sprøjtes det hun ikke kan tåle direkte ind i blodet), men også med muthed, uro og virkelig kort lunte. Nogle der selv er blevet vaccineret eller har børn, der har, som kan fortælle, hvordan de havde det?

Udover græs og birk er hun allergisk overfor alt pels, støv og støvmider. Og har børneeksem i svær grad. Håber, at noget af det går over med tiden.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 402
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3864

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 07:26

Dulle - har i overvejet om det kan være noget psykisk der spiller ind. Tænker at du jo ikke selv er voldsom begejstret for jeres nuværende bopæl, den slags er de ret fintfølende overfor. Og "nervøsitet" og "mistrivsel" kan bestemt også sætte sig i maven.
Ellers reagerer han måske på alt det der er i luften? Du skriver jo selv andre steder at der bliver enormt støvet og beskidt i jeres hjem!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2015, 07:35

Ej det tror jeg bestemt ikke. Den tanke har vi slet ikke haft. Han reagerer på ingen måde ift humør, det er som det altid plejer. Han leger præcis som han plejer og er glad i Day Care. Og siden vi kom tilbage efter sommerferien har vi vidst at vi havde få måneder igen og det har bestemt haft en god indflydelse på humøret hos min mand og især mig. Han er absolut en dreng der trives, men selvsagt endnu mere i f.eks. DK fordi at der er mere at give sig til og mere energi at brænde af.

Han var ikke ude for en dør fra vi landende til han fik dårlig mave. Så ingen påvirkninger udefra. Det er helt sikkert noget mad relateret. Det er vi slet ikke i tvivl om.

Vi ser de næste uger an og har selvfølglig talt om at C og jeg rejser endnu mere før tid for at han kan få noget ordenlig mad og ernæring. Lige nu er der flere ting der spiller ind på vores situaiton og vi bliver nødt til at tage hensyn til forskellige scenarier.
0
Whatever
Kakro05
Kort karma: 3
Likede indlæg: 20

Indlægaf Kakro05 » 15. okt 2015, 08:15

FruKuk skrev:Nogle der har erfaringer med allergivacciner og reaktioner? Ældstebarnet på 5 år er for 6 uger siden påbegyndt vacciner mod græs og birkepollen allergi. Hun er top sej til stikkeriet (hun skal have to injektioner pr. uge i 11 uger og derefter vist nok hver 4. eller 6. uge), men hun er SÅ mærket af det resten af dagen og dagen efter. Både med allergisymptomer (hvilket er en kendt bivirkning, fordi der sprøjtes det hun ikke kan tåle direkte ind i blodet), men også med muthed, uro og virkelig kort lunte. Nogle der selv er blevet vaccineret eller har børn, der har, som kan fortælle, hvordan de havde det?

Udover græs og birk er hun allergisk overfor alt pels, støv og støvmider. Og har børneeksem i svær grad. Håber, at noget af det går over med tiden.

Min mand bliver vaccineret og i starten var han meget påvirket........han blev nærmest små syg. Hvilket på en måde givehod mening, Da immunforsvaret er på overarbejde. han er stadig støjfølsom de dage han er blevet stukket. Så det kan sagtens tænkes hun er sløj efter vaccinerne. Har i snakket med allergi lægen om det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 582
Likede indlæg: 2925

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2015, 08:50

Jeg afleverede et barn til en helt tom dagpleje i dag. To børn har ferie, et er blevet syg.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, for jeg går jo bare hjemme. Men jeg anede det jo ikke. Og jeg kunne ikke tage hende med hjem igen, vi har nemlig haft (og har til dels stadig) store problemer med at aflevere, fordi hun er ked af det. Jeg har en gang taget hende med hjem ved aflevering, da et af de andre børn havde fået bræksyge (og vi skulle giftes 5 dage senere), det påvirkede hende længe efter, hvor hun bare gerne ville med hjem igen. Jeg synes bare det er synd, hun skal være der alene en hel dag. Selv om hun sikkert nyder opmærksomheden. Og det er ikke fordi hun aldrig har fridage, det har hun egentlig jævnligt + vi som udgangspunkt undgår gæstedagpleje.
Jeg holder hende dog hjemme i morgen, hvor der heller ikke er andre børn. Hun har også fri mandag og tirsdag :)
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 08:56

Bøtte skrev:Jeg afleverede et barn til en helt tom dagpleje i dag. To børn har ferie, et er blevet syg.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, for jeg går jo bare hjemme. Men jeg anede det jo ikke. Og jeg kunne ikke tage hende med hjem igen, vi har nemlig haft (og har til dels stadig) store problemer med at aflevere, fordi hun er ked af det. Jeg har en gang taget hende med hjem ved aflevering, da et af de andre børn havde fået bræksyge (og vi skulle giftes 5 dage senere), det påvirkede hende længe efter, hvor hun bare gerne ville med hjem igen. Jeg synes bare det er synd, hun skal være der alene en hel dag. Selv om hun sikkert nyder opmærksomheden. Og det er ikke fordi hun aldrig har fridage, det har hun egentlig jævnligt + vi som udgangspunkt undgår gæstedagpleje.
Jeg holder hende dog hjemme i morgen, hvor der heller ikke er andre børn. Hun har også fri mandag og tirsdag :)

Ej det skal du da ikke ha dårligt samvittighed over. Hun får da en rigtig hyggelig dag, bare hende og DP!
Mine kid har indimellem været den eneste i DP, og de har virkeligt nydt disse dage!
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 08:57

FruDulle skrev:Ej det tror jeg bestemt ikke. Den tanke har vi slet ikke haft. Han reagerer på ingen måde ift humør, det er som det altid plejer. Han leger præcis som han plejer og er glad i Day Care. Og siden vi kom tilbage efter sommerferien har vi vidst at vi havde få måneder igen og det har bestemt haft en god indflydelse på humøret hos min mand og især mig. Han er absolut en dreng der trives, men selvsagt endnu mere i f.eks. DK fordi at der er mere at give sig til og mere energi at brænde af.

Han var ikke ude for en dør fra vi landende til han fik dårlig mave. Så ingen påvirkninger udefra. Det er helt sikkert noget mad relateret. Det er vi slet ikke i tvivl om.

Vi ser de næste uger an og har selvfølglig talt om at C og jeg rejser endnu mere før tid for at han kan få noget ordenlig mad og ernæring. Lige nu er der flere ting der spiller ind på vores situaiton og vi bliver nødt til at tage hensyn til forskellige scenarier.

Så er det nok også som i fornemmer!! :)
0

Tilbage til "Forældre"