Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 23. maj 2016, 07:39

Lillesøster må tisse virkelig meget :-D

Ej det kan jeg godt forstå, at du synes er lige i overkanten. Fair nok at de låner en engang i mellem men ikke så mange.

God fridag :)
0
S :lun:
V :lun:
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3131

Indlægaf Rakel » 23. maj 2016, 11:03

Altså det irriterer mig mest, at de giver mig ansvaret for, at hun ikke kunne få en tør ble i dag - for kurven var jo tom. Netto ligger da heldigvis overfor.

Bh ligger bestemt ikke i et ressourcesvagt område, men mange af ungerne mangler bleer, regntøj, skiftetøj etc..
De bruger meget tid på at sætte sedler op på barnets garderobe og skrive, hvad der mangler. Jeg forstår det ikke - så svært er det da ikke at sørge for.

Det er ellers en udemærket bh og Lillesøster er glad for ar være der, men i dag irriterede de mig.

Så er der vasket tøj og gjort lidt rent her og der.

Vi skal på tur i morgen Lillesøster og jeg. Jeg har lavet madkasserne, men ikke bestemt, hvor vi skal hen.

Vejret er lidt uforudsigelig de her dage. Jeg kunne ellers godt tænke mig en strandtur :) men vejret ligner ikke en tur på stranden. Sommer ville være meget velkomment!
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 23. maj 2016, 17:05

Jeg burde gå op og dæmpe ungerne på førstesalen, men de griner og hygger sig bare så meget, at jeg ikke nænner det. De elsker at blive puttet sammen i dobbeltsengen og halvdelen af gangene går det også fint, den anden halvdel kammer det over, og vi må op og sende dem i egne senge. Jeg giver det lige et kvarter mere, inden jeg griber ind. Klokken er trods alt kun 19.00:)
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1019

Indlægaf Sorenspige » 24. maj 2016, 05:56

Rakel, god tur i dag.

Frukuk, faldt de til ro?
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 29. maj 2016, 08:16

Jubii en søndag til at lave ingenting i. Elsker dage uden planer. Eller en enkelt plan har vi. Storesøster og jeg skal se noget med operatione på Youtube, som jeg har forbudt hende at se selv. Men ellers er der intet fastlagt. Skønt
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 29. maj 2016, 08:27

FruKuk skrev:Jubii en søndag til at lave ingenting i. Elsker dage uden planer. Eller en enkelt plan har vi. Storesøster og jeg skal se noget med operatione på Youtube, som jeg har forbudt hende at se selv. Men ellers er der intet fastlagt. Skønt

Haha, hvorfor skal I se på operationer? :genert:

Her vender jeg snart snuden mor Herlev for at hente min datter efter samvær - jeg glæææææææææder mig!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1019

Indlægaf Sorenspige » 29. maj 2016, 11:15

Vi har heller ingen planer i dag :banan:. Vi har været i haven, og mens jeg gjorde havemøblerne rene, tullede R rundt og legede med vand :lun:. Hans far ordnede også lidt forskelligt.

Nu hjælper min mand en kammerat med noget, R sover, og jeg ligger i sengen og vil enten sove en lille lur eller læse lidt.

I går var vi til fødselsdag hele dagen, så det er dejligt med en dag derhjemme.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 29. maj 2016, 11:23

Rakel skrev:SMTTE-MODELLEN – en refleksionsmodel til pædagogisk udvikling og organisationsudvikling

Det er da avanceret at gå i børnehave i dag. Vi har fået sådan et skema med hjem om naturen som månedsprojekt. Og skal sende det retur med vores tanker og bidrag om natur & dyr.

Øhh...det er da pædagogernes opgave - ikke forældrenes ??
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. maj 2016, 12:22

Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:SMTTE-MODELLEN – en refleksionsmodel til pædagogisk udvikling og organisationsudvikling

Det er da avanceret at gå i børnehave i dag. Vi har fået sådan et skema med hjem om naturen som månedsprojekt. Og skal sende det retur med vores tanker og bidrag om natur & dyr.

Næh nej. Det er et samarbejde. De skal lige vænne sige til, at de maks ser hende 25 timer om igen og ofte snarere 15-20 stykker, når vi hjemme og der er uger, hvor de ikke ser hende. Vi passer tydeligvis ret dårligt ind i deres kasser.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 29. maj 2016, 12:41

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:

Næh nej. Det er et samarbejde. De skal lige vænne sige til, at de maks ser hende 25 timer om igen og ofte snarere 15-20 stykker, når vi hjemme og der er uger, hvor de ikke ser hende. Vi passer tydeligvis ret dårligt ind i deres kasser.

:D ...jeg ville sende den retur, men et "går udfra du ikke har planer om at dele din løn".
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. maj 2016, 12:46

Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:

:D ...jeg ville sende den retur, men et "går udfra du ikke har planer om at dele din løn".

Åh, jeg er serviceminded nok til at jukset med den og aflevere den i morgen. De lærer nok at barnet ikke er tabt på gulvet af den grund, at hun er mindre tilstede end gennemsnittet.

De er ved at forstå, at barnet ikke er påvirket af det og vi gerne samarbejder fx om turdage, hvor de gerne vil have hende med og vi er hjemme.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 29. maj 2016, 13:55

Vi tuller også bare rundt hjemme.

Jeg holdt 30 års fødselsdag igår for mine veninder, og Signe sluttede dagen af med at kaste op i hele vores seng, så madrasser, topmadrasser, rullemadrasser, en dyne og to puder var ramt. Så dagen er gået med at rydde op og vaske, tror den kører for 5. gang nu :tie:

Jeg har sovet lidt på sofaen også, og min mand har gået i haven det meste af dagen.

Og i formiddags havde vi lige nogle venner forbi som hjælp med at spise det sidste jordbærtærte fra igår :-D
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 29. maj 2016, 14:01

Bøtte skrev:Vi tuller også bare rundt hjemme.

Jeg holdt 30 års fødselsdag igår for mine veninder, og Signe sluttede dagen af med at kaste op i hele vores seng, så madrasser, topmadrasser, rullemadrasser, en dyne og to puder var ramt. Så dagen er gået med at rydde op og vaske, tror den kører for 5. gang nu :tie:

Jeg har sovet lidt på sofaen også, og min mand har gået i haven det meste af dagen.

Og i formiddags havde vi lige nogle venner forbi som hjælp med at spise det sidste jordbærtærte fra igår :-D

Tillykke med fødselsdagen:)

Men øv med bræk :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 29. maj 2016, 14:19

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Vi tuller også bare rundt hjemme.

Tillykke med fødselsdagen:)

Men øv med bræk :tie:

Tak :kys: Det er dog først i næste måned :-D Men 30 år skal da ikke gå ubemærket hen, så starter i god tid :lol: Ej fordi min mand arbejder hveranden weekend, må jeg jo ligge det i de weekender han har fri (forestil jer lige at stable sådan en frokost på benene mens man er alene med en tre årig, der roder mere end en hel børnehave :tie:).

Det blev heldigvis ved den ene gang, jeg havde ellers foret sengen med håndklæder, så vi var forberedt. Det sted hun hyppigst har brækket sig har været lige midt i mellem vores madrasser :tie:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 30. maj 2016, 18:38

Til sommer bliver både min mand og jeg halv rundt og vores søn bliver 3. Jeg havde egentlig planer om at holde det på en cafe med brunch for ca 26 voksne og 12 børn.

Men altså...12 børn i alderen 2-12. Hvor længe gider nogen af dem være på en cafe hvor der ikke er de store legemuligheder?
0
Whatever

Tilbage til "Forældre"