Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3082

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 30. maj 2016, 21:06

Jeg forventer og forlanger af vores børn at de håndterer sådan et cafebesøg uden brok og for meget fis.

Lillesøster fik fik lov at sidde med en lille tablet en halv times tid sidst, hvor arrangementet var på fem timer. Jeg går for at have meget velopdragne børn i den her sammenhæng, men en af os er også tæt på især yngre børn, vi medbringer evt skiftes til ansvaret. Og har bøger/tegnesager/tablet til nød etc med.

Realistisk set, så kan det blive svært, hvis forældre og børn ikke har en rutine omkring cafe/lign sammenkomster.

Med 12 børn 2-12 år som en del af selskabet ville jeg vægte muligheden for leg højt, hvor arrangementet holdes og evt hyre nogle til at stå for noget leg/aktiviteter/børneunderholdning.
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 30. maj 2016, 21:19

True...og der er et par stykker som har temmelig meget krudt i bagdelen. ( faktisk har så meget at jeg genovervejer datoen for at jeg så ved at de har weekend hos dere far og ikke min veninde) Og de små bliver jo også hurtigt lidt rastløse. Selvom at vores og vores venners børn egentlig er ret velopdragne for de flestes vedkommende. Vi har jo sommerhus og have og det var super sidste år da vi. Holdt fødselsdag i haven. Men tanken om at slippe for det praktiske...den er ikke dum. Men det er måske lidt hyggeligere det andet for alle.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 21:30

Hvad med at bestille maden udefra og holde det i sommerhuset? Og evt en i køkkenet?

Jeg ved vores 3 åriges tålmodighed ville blive brugt op ved et arrangement, som det du beskriver og det vil i længden kræve en del af os som forældre, at holde hende ved bordet.
Jeg synes (selvfølgelig) at hun er sød og ganske fint opdraget, men jeg forventer ikke at en 3 årig kan sidde ved bordet i 4-5 timer.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 30. maj 2016, 21:34

Uanset bestiller vi mad udefra. Planen er noget brunch halløj...tror jeg. Måske jeg ændrer det til noget frokost alt efter hvad jeg finder af muligheder.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 16:14

Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:27

Mine spiser som de plejer. Dog kommer der en del flere is ind.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:37

Jeg serverede havregrød til aften, så røg der lidt indenbords. :gogo:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:41

Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.
2
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 1. jun 2016, 18:44

Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.

Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:52

Lulu skrev:

Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.

Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 18:55

Bøtte skrev:
Lulu skrev:

Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:

Så stemmer jeg på havregrød og is :D
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 18:56

FruKuk skrev:Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.

Når det nu skulle være, var det da en fin situation. Og godt at lære at det betaler sig at være ærlig. :kys:
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 1. jun 2016, 19:00

Bøtte skrev:
Lulu skrev:

Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 19:04

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.

Når det nu skulle være, var det da en fin situation. Og godt at lære at det betaler sig at være ærlig. :kys:

Helt enig. Det var heldigvis ikke værre end som så, og det involverede ikke andre børn og deres ting. Så rimeligt nemt at "gøre godt igen" samtidigt med, at hun stadig blev berørt af, at det var forkert.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 19:08

Lulu skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:

Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.

Jeg er stoppet med at forsøge :genert: Efter 6 måneders kamp gad jeg ikke mere. Jeg putter noget kendt i madkasse hver dag, og ofte noget 'nyt' samme med, og det går så småt fremad.
Hun er så småt begyndt at åbne op for nogle af de ting, jeg ved hun kan lide, så jeg tænker, det skal have lov at gøre lige så stille og håber at det smitter af på de øvrige måltider.

Men tak for dit svar alligevel :kys:
0

Tilbage til "Forældre"