Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 168

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 17. jul 2016, 20:21

Her er N sendt på mini ferie indtil tirsdag hos min mor og Paps.
Det er ret så sært at han ikke er hjemme :genert:
Men jeg glæder mig til at kunne sove dybt hele natten!

I morgen skal vi begge på arbejde og mig til kl 18. Så det er ikke så meget alene tid. Men det vigtigste er også at han hygger sig.

Da vi skulle gå var jeg lidt nervøs for hans reaktion Fordi jeg sagde han skulle sove der, men han sagde bare Hej Hej mor nu skal du køre bil, gav mig en møsser og skred på legepladsen med sin mormor og bedstefar. :lun:
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2016, 22:04

Det er så skønt, når ens børn nyder samværet med andre voksne. Dejligt med en mini ferie til N. Og sov godt!
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2016, 22:10

Vi har været i IKEA, og i guder hvor jeg dog synes, at det er et skrækkeligt sted :tie: Og så kunne vi kun få 1 af 2 juniorstole, som vi var kørt efter...

Lillebror har brugt aftenen på at skrige, sparke og trygle for at slippe for at falde i søvn uden selskab. Og selvom vanen med at have selskab ved puttetid kun er 3-4 måneder gammel, så er han filme ikke meget for at slippe den.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2016, 06:49

Jeg ser frem til jeg snart skal i IKEA med mine veninde - uden børn (og mænd), så går det nemlig bedst :-D

De der tre årige kan blive noget så hysteriske :tie: Håber I fik ro? :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2016, 06:55

Vi er hjemme igen efter 5 dages ferie i Købemhavn. Nu står den på diverse projekter herhjemme og lidt besøg ud i 'sommer'landet.

Min mand har starter på at male S' værelse. Vi har et års tid haft hende i soveværelset, for at få bedre (og markant mere) søvn, men nu vil vi se om vi kan få hende ud, inden lillesøster melder sin ankomst, men vi udnytter lige at hub stadig er derinde til at få værelset ordnet.

Lykkes det ikke st få hende ud, satser vi på væg til væg seng :lol:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. jul 2016, 10:43

Bøtte skrev:Jeg ser frem til jeg snart skal i IKEA med mine veninde - uden børn (og mænd), så går det nemlig bedst :-D

De der tre årige kan blive noget så hysteriske :tie: Håber I fik ro? :kys:

Han gav op efter en times tid og 8000 "følge tilbage op af trappen og ind i seng". For så at starte igen ved midnatstid :rulle: Men fra ca 01.00 sov han som en sten, og han sov stadig, da jeg tog på arbejde 8.30. Det tager på kræfterne at være så sur :lol:
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3126

Indlægaf Rakel » 18. jul 2016, 17:47

Her er Lillesøster også pænt gal i skralden over at sove. Der har ellers været nogle okay putninger de sidste mange dage, men i dag er hun ret fornærmet. Og vågen. Ak ja
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. jul 2016, 18:09

Rakel skrev:Her er Lillesøster også pænt gal i skralden over at sove. Der har ellers været nogle okay putninger de sidste mange dage, men i dag er hun ret fornærmet. Og vågen. Ak ja

Lillebror tog også en tur igen i dag. Først troede jeg faktisk, at han gav op allerede efter 10 minutters raseri, men han samlede blot kræfter til en ny runde... Pt. har jeg skænket mig et glas rødvin og nyder, at der for nu er ro på 1. salen. Tiden må vise hvor længe. Håber, at lillesøster snart overgiver sig.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 18. jul 2016, 18:46

Man må beundre alt den energi, de udfolder!
Jeg gik over til at spise mørk chokolade og bananmadder istedet. Jeg er afsindigt udmattet efter en arbejdsformiddag i går. Jeps i min ferie, men det er sjældent, at det er mulighed for at træde til og holde lidt rutine.
Manden har taget over med Lillesøster og jeg går i seng :)

Det er pinedød nødvendigt, at hun lære det, når hun senere på året skal passes om natten, så jeg kan gå på arbejde. En barnepige (omend voksen og uddannet i børn) skal ikke slås med det. Det er ikke fair så vi arbejder videre med soveriet.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 19. jul 2016, 05:31

Ja de kan være imponerende vedholdende. Her gav lillebror op efter 2. runde, så det vælger jeg at kalde en succes.

Bøtte pøj pøj med at få S på eget værelse igen.

Hvordan går det med lillesøster Sorenspige?

Her er lillebror og jeg stået op. Eller vi sidder bare i sofaen og hænger med hhv IPad og telefon. Selvom jeg officielt ikke har ferie, så har det indtil nu været muligt at arbejde hjemmefra de fleste dage.
0
Merasee
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Indlægaf Merasee » 19. jul 2016, 10:53

Vi holder tiltrængt ferie :love2:
3
Rakel

Indlægaf Rakel » 19. jul 2016, 18:58

Vi holder ferie og jeg overvejer et salg af Lilledøster. Oppe kl 6.30 og putteræset kører stadig - vi startede kl 20 :rulle: havde vi andre da bare den energi :tie:

Ellers har vi en fin ferie. Vi har været ude at ride i dag.

Far, vores søn og Lillesøster med trækker på stranden - ingen af dem kan reelt ride. Og den store datter og mig på egne eventyr, da vi begge er habile ryttere. Jeg savner at ride!

Vejret var godt nok i dag til at grille. Vi bor i lejlighed, så det er skønt at være lidt ude :)
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 21. jul 2016, 09:35

Vi har det godt. Lillesøster virker til at trives og have det godt. I dag får vi besøg af SP, som jeg også havde med R.

Faktisk bruger jeg flest tanker og kræfter på R. Han er rigtig sød ved hende, men han skal selvfølgelig lige vænne sig til den nye situation. Vi forsøger at give ham lidt alenetid med en af os/nogle gange begge flere gange om dagen.

Vores sommer er dog ikke så spændende, så vi er meget hjemme med besøg, leg i haven, leg indenfor og besøg hos bedsteforældre. I dag er far og R afsted på en lille tur. Han virker ikke til at kede sig, så jeg håber, det er ok.
3
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 22. jul 2016, 05:02

Jer med trapper i huset, hvor gamle var jeres børn da I pillede trappegitter af?

Emil er 2 år og 4 mdr og kravler uden problem op af trappen. Og faktisk er han også ret dygtig ned af trappen, men Emil har bare mange tanker i hovedet hele tiden og nogle af disse kan ikke ventes med at udføres hvilket betyder han ind imellem ikke koncentrerer sig om det han har gang i.
Problemet er endvidere at han er yderst snu og så han har regnet ud hvordan man åbner trappegitteret og eneste grund til han ikke gør det endnu er fordi han ikke har fingerkræfter nok endnu.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 22. jul 2016, 18:43

Vi havde et ned til kælderen, hvor der var en åben trappe tæt på køkkenet. Det lod vi være. Husets næste beboere arvede det, da den yngste var fem år.

Min familie har trappe. Der er det taget ned, da Lillesøster blev tre. Men hun skal såmænd nok stå på hovedet ned af den en dag, selvom hun er god til det med trapper :tie:
0

Tilbage til "Forældre"