Snik-snak tråd for forældre?

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jul 2016, 18:58

Vi tog gitteret af da han var omkring 1,5. Der kunne vi forklare ham at han ikke måtte gå op alene. Nu er han 2 år og 3 måneder og går selv op, men kalder så når han skal ned igen. Vi holder også øje når han er oppe dog.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2016, 17:45

Pyh, jeg synes, det er lidt svært at holde sommerferie med nyfødt og 2,9 årig.

Jeg har dårlig samvittighed over for R, da vi ikke rigtig laver det store. Men indtil nu har jeg ikke været mobil nok, og i de her dage er det for varmt at tage lillesøster (og os selv) ret mange steder hen...

Det værste er næsten, at han fx ikke vil lave noget med mormor, når hun besøger os. Så foretrækker han stadig os. Det er dog lidt anderledes, når vi er hjemme hos bedsteforældrene.

Jeg plejer at elske at have ferie med min mand og R, men lige ville jeg faktisk næsten ønske, at DP ikke havde ferie i 2 uger endnu.

Samtidig tænker jeg, at det er godt for ham at være sammen med os.

I det hele taget kan jeg vist bare ikke rigtig overskue noget lige nu.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2016, 17:47

Min mand er også hjemme, men alligevel føles det som om, vi springer rundt for at opfylde alles behov og bare have lidt styr på hjemmet (og vores standard er lav).
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. jul 2016, 07:26

Så længe det ikke virker som om han keder sig tror jeg ikke at du skal være så bekymret for at i ikke laver så meget og bare nyde at du har mulighed for at slappe af Sorenspige og stop med at springe for folk. Du har lige født. Få folk til at springe for dig i stedet.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 24. jul 2016, 09:12

Lulu skrev:Jer med trapper i huset, hvor gamle var jeres børn da I pillede trappegitter af?

Emil er 2 år og 4 mdr og kravler uden problem op af trappen. Og faktisk er han også ret dygtig ned af trappen, men Emil har bare mange tanker i hovedet hele tiden og nogle af disse kan ikke ventes med at udføres hvilket betyder han ind imellem ikke koncentrerer sig om det han har gang i.
Problemet er endvidere at han er yderst snu og så han har regnet ud hvordan man åbner trappegitteret og eneste grund til han ikke gør det endnu er fordi han ikke har fingerkræfter nok endnu.

Vi har ikke haft gitter på trappen, men den store var 2,5 år, før hun fik lov at bruge den alene. Den lille var vist 1,5 år, da han kunne komme op og ned uden problemer.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. jul 2016, 09:17

Sorenspige skrev:Min mand er også hjemme, men alligevel føles det som om, vi springer rundt for at opfylde alles behov og bare have lidt styr på hjemmet (og vores standard er lav).

Drop at opfylde alles behov. Smid dig på sofaen med lillesøster og lad R se TV/lege med sin far/hygge i haven. Spis koldskål og spejlæg og hold rengøringsniveau til det absolut nødvendige.
5
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 05:50

Så er ferien slut for min mands vedkomne. S og jeg har en uge endnu.
I dag skal vi købe større autostol, vi har endelig fundet os en ny (brugt) bil, så nu skal der skiftes. Hun kan nærmest heller ikke mases ned i den anden mere :genert: Men der er ikke isofix i den nuværende bil, så vi vil gerne lige vente til vi havde en bil med det.
Efterfølgende tager vi ud i mosters badeland og plasker der et par timer.
Jeg håber det kan gøre noget ved alt det vand, jeg har i mine ankler :tie:

Vi brugte nogle dage i ferien på at få givet S' værelse den helt store tur, og så forsøge at få hende der ind og sove igen, inden lillesøster melder sin ankomst. Indtil videre går det ok. Det er lidt svært at falde i søvn, men når hun først sover vågner, hun ikke igen (det var ellers pga utallige opvågninger hun kom ind til os i første omgang).
Min mand har sovet derinde med hende, og i morges stod han jo op 3.30, men så kom hun bare ind til mig, da hun vågnede kl 7. Så vi satser på det kan lykkes :)
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 25. jul 2016, 11:11

Mini og jeg hænger stadig en smule i bremsen, men vil lige dele en lille succeshistorie: I morges, havde vi for første gang i lang tid en dejlig morgen med kram og snak og ham der sad og tegnede. Mens han tegner, går jeg ud og børster tænder. Så hører jeg alle farveblyanterne ramme gulvet. Jeg børster færdig, og kommer så ind og finder mini i fuld krig med at samle dem allesammen op selv. Helt indtil den sidste, der var rullet ned under en stol der var svær at nå. Han fik SÅ meget ros og jeg fortalte ham hvor MEGA stolt jeg er af ham. Årh, det var en dejlig oplevelse! :lun:
8
All Adventurous women do
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 27. jul 2016, 03:10

Så er vores ældste barn helt officielt voksen :) gået fra 18 år til 19 år og venter svar på optagelse på videregående uddannelse.

Hun er lige kommet ind af døren fra fest i den anledning. Vi var også med ude at spise, men de unge mennesker festede videre.

Lillesøster mener, at hun også er voksen med de tre år. Folk ser lidt med medlidenhed på hende. Der er langt til at blive voksen, men det generer hende ikke. Hun valgte at give Storesøster en tur for tre i fødselsdag. Tur for Lillesøster, Storesøster og Storesøsters kæreste. Heste er vidunderlige i Lillesøsters univers og hun er blevet en fornuftigt lille rytter i sommer :)

Så kan vi sove - forhåbentlig :)
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 27. jul 2016, 06:19

Stort tillykke med din store datter Rakel. Og ikke mindst med udsigten til en lur;-)
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 27. jul 2016, 08:16

Tak. Billederne til hest er ret underholdende med stor pige og større dreng, der klarer sig selv.
Og så en pony med Lillesøster med træktøj med en hestefører (selvom hun bruger sadel og hoveddør også). De morede sig vist dejligt. Lillesøster leger hund og hest det meste af tiden her i sommer :lol:

Luren kom aldrig. Tsk. Men nu er alle ude af døren de næste fire timer til forskellige gøremål, så er jeg den, der finder sofaen :deer:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 27. jul 2016, 09:09

Her har et hold venner glemt sådan en hundesnor, der kan trækkes/gøre kort med sådan en hasp i enden. Haspen har hele morgenen være hægtet fast i nakken på lillebrors trøje, og så er han ellers blevet luftet af søster :lol:
3
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 27. jul 2016, 11:16

Tillykke med ældste barnet, Rakel.

Håber, du får slappet lidt af de næste timer :kys:.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 27. jul 2016, 12:07

Vi har et hestetrækreb. Fungerer til katte, hunde, heste, fatasidyr!
Jeg var før jeg blev en udemærket rytter, så vi har lidt af hvert liggende.

Det ærger mig, at det er en jævnt dum ide at
hoppe på en hest. Der sker af og til alligevel.

Godt at læser andre sommerungerne rundt omkring også leger den leg. Lillesøster har været hund i +3 uger og hest + 1 uger. Jeg håber lidt på nyt tema snart.

Jeg fik sovet et par timer, men kan nå at ligge 45 min nu inden ungerne kommer hjem. Jeg snupper sofaen!
2
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 27. jul 2016, 12:09

Jeg skal rejse med mini i seks timer med tog, bus og færge i morgen. Wish me luck! :D
0
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"