Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 27. jul 2016, 17:18

God fornøjelse!

Vi/ jeg rejser meget med Lillesøster og er man selv rolig og bevæbnet med små rosinpakker, så går det fint.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 27. jul 2016, 18:26

canoodle skrev:Jeg skal rejse med mini i seks timer med tog, bus og færge i morgen. Wish me luck! :D

God tur. Lyder som en rejse min knægt vil elske:)
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1254

Indlægaf Muuh » 19. aug 2016, 11:29

Min 12 årig søns stemme er gået i overgang og jeg kan simpelthen ikke lade være med at grine og smile af det. :genert:
Hans stemme er simpelthen så kær fortiden :lun:

Skøn som han er, er han fuldstændig ligeglad og lader sig ikke stoppe af en stemme, der lyder lidt anderledes :love:

Men må indrømme, at jeg synes det er en smule tidligt. Jeg er ikke sikker på jeg er klar til alle hans hormoner raser. Han er jo min "lille" dreng
1
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 21. aug 2016, 07:38

Dejligt, at han ikke lader sig påvirke negativt af stemmen.
Forstår godt, at det er lidt tosset at ens lille dreng "pludselig" er hormonramt og på vej i puberteten.
0
Brugeravatar
Muuh

Indlægaf Muuh » 21. aug 2016, 13:01

FruKuk skrev:Dejligt, at han ikke lader sig påvirke negativt af stemmen.
Forstår godt, at det er lidt tosset at ens lille dreng "pludselig" er hormonramt og på vej i puberteten.

Han har heldigvis en utrolig dejlig tilgang til livet, jeg tror så også, at det at han stammer og tilfældigvis også har stritøre, har været en god ting for ham. Det har rustet ham godt :D

Vi har helt fra han var lille haft mange snakke om, at man er okay lige præcis som man er og at der bare er nogle ting, man ikke selv kan gøre for og at det er vigtigt, at man ikke lader sig gå på af hvad andre måske siger.

Lige da han var startet i TSFO, for en del år siden efterhånden, frygtede jeg at han ville være et nemt mobbe offer, men en dag overhørte jeg nogle af de store drenge sige til ham, "Du har godt nok nogle store ører, de stritter jo helt vildt" Jeg var lige på nippen til at fare hen til ham, men blev stoppet af hans svar. For han kiggede bare på dem og sagde "Ja er de ikke flotte" Fra den dag vidste jeg, at han sgu nok skulle klare den og at jeg ikke skulle være sådan en pylre mor.

Og sådan har han tilgang til hans nye lidt sjove stemme også være :love:
7
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. aug 2016, 18:38

Storesøster har gennem flere år spurgt til, om hun ikke nok kunne prøve at komme ud og flyve og bo på hotel, så nu har vi booket 5 overnatninger i Prag til november, hvor vi skal flyve og bo på hotel. Glæder mig til at komme lidt væk med familie. Det kan efterhånden godt mærkes, at jeg ikke har holdt rigtigt ferie siden i vinters.
5
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1012

Indlægaf Sorenspige » 26. aug 2016, 07:29

Lyder lækkert og velfortjent med ferie Frukuk :kys:.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 26. aug 2016, 07:35

Jeg ved godt, at jeg ikke er aktiv herinde for tiden, men jeg har lige brug for at lette mit hjerte :genert:.

Min dreng skal starte i BH d. 1. oktober. Vi har været heldige at få plads i en populær børnehave, som samtidig også er den, der ligger tættest på vores hjem. Det er en integreret institution, og de fleste af børnene har også gået i vuggestue samme sted (det er dog en anden bygning og legeplads).

Nu viser det sig, at alle de børn han kender fra DP skal starte i en anden børnehave, og jeg er bange for, at han får svært ved at komme ind i BH, når de andre kender hinanden fra VS.

Har I erfaringer med det?
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 26. aug 2016, 07:41

Sorenspige skrev:Jeg ved godt, at jeg ikke er aktiv herinde for tiden, men jeg har lige brug for at lette mit hjerte :genert:.

Min dreng skal starte i BH d. 1. oktober. Vi har været heldige at få plads i en populær børnehave, som samtidig også er den, der ligger tættest på vores hjem. Det er en integreret institution, og de fleste af børnene har også gået i vuggestue samme sted (det er dog en anden bygning og legeplads).

Nu viser det sig, at alle de børn han kender fra DP skal starte i en anden børnehave, og jeg er bange for, at han får svært ved at komme ind i BH, når de andre kender hinanden fra VS.

Min søn går i integreret institution. Der er 11 vs pladser og 46 bh pladser. Så min erfaring er at pædagogerne er rigtige gode til at få udefrakommende børn med ind i institution også. Hos os anbefaler de udefrakommende børn får nogle korte dage til at starte med og også gerne at forældre er med børnene i bh de første par dage indtil barnet er mere komfortabelt i de nye omgivelser (altså helt almindelig indkøring). Jeg har ikke set der er problemer i vores institution med det, fordi vi generelt har helt fantastiske pædagoger der kender børnene og tydeligt kan læse hvem der lige har behov for ekstra omsorg en dag. Er din drengs nye institution sådan tænker jeg det fint skal gå.
Prøv dog at nøjes med at have ham der i de populære timer (Ca 9 til max 14) de første dage hvor alle pædagoger er på arbejde så der er flest mulige hænder. Ydertimer er nok ikke rare før han har vendt sig til de nye omgivelser.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Bøtte » 26. aug 2016, 07:55

Sorenspige skrev:Jeg ved godt, at jeg ikke er aktiv herinde for tiden, men jeg har lige brug for at lette mit hjerte :genert:.

S kendte en af de andre børn ganske lidt, da hun startede i børnehave, resten var børn hun ikke kendte. Det gik over alt forventning. Et par af pigerne, en af de store og en fra mellemgruppe var rigtig gode til at få hende med i legene, og resten klarede pædagogerne. Der var overhovedet ingen problemer, udover det selvfølgelig altid er lidt hårdt at skifte institution.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. aug 2016, 09:12

Enig med de andre. Jeg er sikker på, at pædagogerne nok skal sørge for, at R kommer godt ind i gruppen. Min oplevelse er, at børn er gode til at integrere nye børn. Særligt i børnehavealderen.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skubbe bekymringerne i baggrunden og nyde, at han har fået plads i den ønskede børnehave.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 27. aug 2016, 11:13

Tak for jeres svar og erfaringer :kys:. Min mand siger det samme som jer :genert:, så selvom det er svært vil jeg forsøge at skubbe bekymringerne væk.

Det har jeg det desværre bare generelt svært ved.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Bøtte » 27. aug 2016, 12:01

Sorenspige skrev:Tak for jeres svar og erfaringer :kys:. Min mand siger det samme som jer :genert:, så selvom det er svært vil jeg forsøge at skubbe bekymringerne væk.

Det har jeg det desværre bare generelt svært ved.

Jo mere jeg bekymrer mig om noget, jo lettere glider det som regel :lol: :genert:

Jeg tror egentlig at det er et helt normalt skifte, han skal i gennem, jeg kender ikke mange DP-børn, der har haft en de kendte at 'følges med' i vuggestuen. Er sikker på det nok skal gå fint :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Muuh

Indlægaf Muuh » 1. sep 2016, 16:58

Her hjemme spiller vi alle sammen Pokémon Go, det har været en hyggelig ting vi har haft sammen hen over sommeren og vi har fået gået en del ture sammen og snakket en masse om Pokémons. Det har været rart for en gangs skyld at forstå hvad de snakker om, når de snakker spil.

Nå men, i dag kommer ældstesønnen så hjem og fortælle, at de andre drenge fra skolen har hjulpet ham med at få en snyde app.

Jeg blev ret sur og han fik at vide, at den kunne han godt slette. Hvis han vil spille, må han gøre det uden snyd. Det andet gider jeg simpelthen ikke være med til.
Han fortæller så, at alle de andre benytter denne app og at han bare gerne vil have lige så gode Pokémons som dem og have dem alle sammen. Jeg kan sagsten forstå ham, men jeg holder dog fast i mit, at appen skal slettes.

Men kan ikke lade vær med at tænke på, om forældre bare lader deres børn snyde. Hvad er formålet med spillet lige så ?
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 1. sep 2016, 17:24

Muuh skrev:Her hjemme spiller vi alle sammen Pokémon Go, det har været en hyggelig ting vi har haft sammen hen over sommeren og vi har fået gået en del ture sammen og snakket en masse om Pokémons. Det har været rart for en gangs skyld at forstå hvad de snakker om, når de snakker spil.

Nå men, i dag kommer ældstesønnen så hjem og fortælle, at de andre drenge fra skolen har hjulpet ham med at få en snyde app.

Jeg blev ret sur og han fik at vide, at den kunne han godt slette. Hvis han vil spille, må han gøre det uden snyd. Det andet gider jeg simpelthen ikke være med til.
Han fortæller så, at alle de andre benytter denne app og at han bare gerne vil have lige så gode Pokémons som dem og have dem alle sammen. Jeg kan sagsten forstå ham, men jeg holder dog fast i mit, at appen skal slettes.

Men kan ikke lade vær med at tænke på, om forældre bare lader deres børn snyde. Hvad er formålet med spillet lige så ?

Kom lige tilfældigt forbi.. Han kan risikere at få sin konto slettet, eller i alt fald blive udelukket et stykke tid.
Fair nok at man bruger sådan en app så man kan se HVOR man kan fange dem, men skaberne af spillet gør meget for at slå ned på en del der snyder. Og et eller andet sted, så vil han opdage det er kedeligt at snyde, det er ikke intentionen med spillet.
0

Tilbage til "Forældre"