Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 281
Likede indlæg: 1391

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2017, 09:46

Xxx, Frej er så fint :lun:. Dejligt, at det ellers går godt med ham. Altså bortset fra lurene. Han er dog så lille, at det godt kan ændre sig (så holder jeg lige mund med, at Ms lure stadig godt kun kan vare 30-45 minutter :tie:.).

Bluebell, tiden går vanvittig hurtig. Om 2 måneder starter jeg på arbejde igen...
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 129
Likede indlæg: 1060

Indlægaf FruKuk » 1. mar 2017, 14:21

FruDulle skrev:Vi havde stor gavn af sovecoach fordi vi også kæmpede med 30-45 min lure, det var en stor hjælp.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvornår vi begynder at fortælle C om at vi skal flytte i nyt hus og ny børnehave. Vi har talt om et nyt hus hvor solen altid skinner og der er pool og det synes han jo er dejligt. Men reelt fatter han det jo ikke. Vi nævnte forleden at han skulle jo så også have en ny børnehave....det skulle han i hvert fald ikke. Det gør også virklig virklig ondt i hjertet at han skal skifte børnehave, men sådan er det jo. Hvornår og hvordan forbereder vi bedst

Personligt tror jeg ikke, at så små børn (husker C som ca 3-4 år) kan forstå ret meget af forberedelse på noget, der er så stort og abstrakt som at flytte, men jeg tror samtidigt, at hvis det er muligt at vise dem, hvad der skal ske, så kan de bedre forstå det.
Skal I flytte udenlands igen, eller vil I kunne køre forbi og se huset/børnehaven?
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 32
Likede indlæg: 472

Indlægaf mulledit » 1. mar 2017, 14:25

FruDulle skrev:Vi havde stor gavn af sovecoach fordi vi også kæmpede med 30-45 min lure, det var en stor hjælp.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvornår vi begynder at fortælle C om at vi skal flytte i nyt hus og ny børnehave. Vi har talt om et nyt hus hvor solen altid skinner og der er pool og det synes han jo er dejligt. Men reelt fatter han det jo ikke. Vi nævnte forleden at han skulle jo så også have en ny børnehave....det skulle han i hvert fald ikke. Det gør også virklig virklig ondt i hjertet at han skal skifte børnehave, men sådan er det jo. Hvornår og hvordan forbereder vi bedst

Vores den yngste skal skifte institution. Vi går hen til den nye børnehave og ind på legepladsen og leger, nævner at han skal i den nye børnehave hvis han selv snakker om børnehave osv. Men tror ikke han forstår så meget, selv om han er en kvik en. Jeg tror først han rigtig mærker og forstår når han står i alt det nye - desværre. Men så må vi tage den derfra.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
xxx---xxx
Kort karma: 70
Likede indlæg: 249

Indlægaf xxx---xxx » 1. mar 2017, 15:44

Mente nok jeg havde læst om en der havde haft gavn af det. Havde glemt det var dig. Men dejligt det hjalp hos jer.!

Åh den er også svær. Hvornår skal i flytte er det fastlagt?
Det er sådan en svær alder i sær når de har opbygget venskaber og en hverdag.

Men jeg tror jeg ville gøre det stille og roligt som du allerede er i gang med. Så han langsomt vænner sig til det. Og så fortælle at i kan besøge børnehaven når i er hjemme på ferie fx.
0
Lulu
Kort karma: 71
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 792

Indlægaf Lulu » 8. mar 2017, 05:54

Den der tyske hjemmeside, hvor en del af jer har købt autostole etc., hvad er det nu den hedder?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 481
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 5100

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. mar 2017, 22:45

imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

men okay, det ses, høres og mærkes også....
Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...
Tøjet der skal være det rigtige, håret der skal sidde perfekt.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 9. mar 2017, 06:34

Madam Pomfrey skrev:imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...

Stort tillykke med teenageren :banan:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 9. mar 2017, 06:35

Vi nyder livet i Norge, hvor vi er på skiferie med et hold venner og deres børn. Både storesøster og lillebror er blevet super seje på ski. Særligt den lille har rykket sig helt vildt, og han er så stolt :lun:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2017, 07:08

FruKuk skrev:Vi nyder livet i Norge, hvor vi er på skiferie med et hold venner og deres børn. Både storesøster og lillebror er blevet super seje på ski. Særligt den lille har rykket sig helt vildt, og han er så stolt :lun:

børn på ski er bare det bedste! en fantastisk familieaktivitet, - selvom ungerne hurtigt bliver bedst og hurtigst, og giver forældrene baghjul med deres frygtløse tilgang til hældningsgrader på bjergsider :tie: :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 32
Likede indlæg: 472

Indlægaf mulledit » 9. mar 2017, 07:20

Madam Pomfrey skrev:imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

Tillykke med ham... det er crazy så stærkt det går :genert:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2017, 07:36

mulledit skrev:

Tillukke med ham... det er crazy så stærkt det går :genert:

tak til dig, og de andre for lykønskninger.

Og ja, det er så vildt... jeg forstår det ikke, jeg har sovet helt tumpet i nat, overrumplet af følelser og tanker, at han er teenager.
om 4 år!!!! må han begynde at tage kørekort :nerve:
Han er blevet stort det sidste år, både i modenhed, men dælme også fysisk. for et år siden købte jeg sko til ham i str. 39, nu bruger han 42 :panik: og hvor ham og lillebror har fulgtes ad i højde i årevis, så blev han pludselig et halvt hoved højre. Hans stemme gik i overgang i sommers, musklerne bliver større og mere markerede. Og så er der pigerne... :blomst:
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 9. mar 2017, 19:19

Madam, tillykke med teenageren :banan:. Tiden går virkelig stærkt!

Frukuk, det lyder fedt med skiferie. Herhjemme kan hverken faderen eller jeg stå på ski, så det kommer vi nok ikke lige på foreløbig.

Blue, lyder som en hyggelig forårsferie. Er det i udlandet?

Vi tager nok et par dage i et feriecenter her i DK efter påske. Vi har 2 ugers fælles barsel, inden arbejdslivet og hverdagen igen kalder for mit vedkommende. Jeg både glæder mig og frygter det...
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. mar 2017, 12:43

Så er vi retur efter den bedste ferie, vi til dato har haft :love: Nu er batterierne ladet helt op:)
5
xxx---xxx
Kort karma: 70
Likede indlæg: 249

Indlægaf xxx---xxx » 21. mar 2017, 15:30

FruDulle skrev:Hun er en rap en hende Lillesøster, Bluebell :D

Her har vi hevet det famøse kaninur frem i et forsøg på at få barnet til at sove længere end 5. Han har vågnet kl 5 stort set dagligt siden han var 6 mdr. Vi har gjort alt hvad man kan og ikke kan og lige lidt har det hjulpet. Nu har vi siden mandag sidste uge forsøgt os. Lige nu er kl 6.25 og han sover endnu :banan:

Ej hvor fedt!

Hvilke ur er det? Har hørt om det før men aldrig stødt på det.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2017, 12:47

Hvor er han sej :gogo:.
0

Tilbage til "Forældre"