Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1130

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. mar 2017, 20:43

FruDulle skrev:I går vågnede han 5.50 og skulle tisse. Kom tilbage og lagde sig og ventede på at kaninen stod op kl 6 før han selv stod op :D

Kan man selv bestemme, hvornår kaninen står op?
0
Sorenspige
Kort karma: 304
Likede indlæg: 1454

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2017, 05:26

Dulle, vi må vist også få prøvet den kanin, med mindre sommertiden udretter mirakler.

Her vågner R tidligere og tidligere, og i dag var den 5, da han kom ind til os. Han ligger så mellem os ca. 1 time, men hverken han eller jeg sover.

Så min nat har varet omkring 5,5 time...
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2017, 05:35

Lillesøster vågner nemlig stadig flere gange om natten af kortere og længere varighed. Det er ofte kun 1-3 gange, men det bliver alligevel til en del afbrudt søvn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 686
Likede indlæg: 3972

Indlægaf Bøtte » 25. mar 2017, 07:01

Jeg tror også vi skal prøve den. I dag var den 5.15 og i går var den 4.45 :tie:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 25. mar 2017, 09:22

Jeg vil bare sende god søvnkarma ud over alle jer, der kæmper med manglende søvn - det er så dræbende! Her tør jeg vist godt tro på, at vi er ovre småbørnsbøvleriet mht søvn. Efter 6 år med afbrudt søvn, har der gennem det sidste lille år max været et par gange pr måned, hvor ungerne har været vågne om natten. Og langt de fleste dage sover de fra 18.30/19.00 til 6.30/7.30 stykker :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:00

FruDulle skrev:Nogen havde glemt at tænde for kaninur i dag og han vågende her 6.30'sommertid og "jeg vil op, jeg vil have mad osv".
Måtte fortælle at kaninen jo altså der var bare ikke tændt. Så tændte jeg og han lagde sig ned og sov :lol: jeg er Tilgengæld lysvågen :rulle:

Mit like går til sønnike, der da er for sej! Ikke til at du ikke kan sove :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:24

Bluebell skrev:Vores barnepige kan til gengæld et eller andet. Her vågner Lillesøster kun en gang og lægger sig på en madres ved siden af barnepigen og sover videre. Uden at vække barnepigen, der altså alligevel iagttager det.
Hun er også ret sej, vores barnepige.

Vi har været på Københavnertur. I Teater og Rundetårn. Stort hit, så nu sover Lillesøster tungt og der er Barnaby på DR - så sover jeg sikkert også snart :cool:

Lyder som en skøn tur - og barnepige:)
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2017, 07:28

Hvor er det vildt, at han faktisk lægger sig ned og sover videre. Vildt og dejligt for jer efter 3 år!

I dag vågnede R kl. 6 (ny tid), men endte med at småsove videre hos os til ca. 7.30 (ny tid).

Hvis det fortsætter med kl. 6, er det ok, men hvis det også bliver kl. 5 igen, så vil jeg prøve uret.

Jeg er nok bare bange for, at det ikke virker, for hvad gør vi så...
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:29

FruDulle skrev:
FruKuk skrev:
FruDulle skrev:Nogen havde glemt at tænde for kaninur i dag og han vågende her 6.30'sommertid og "jeg vil op, jeg vil have mad osv".
Måtte fortælle at kaninen jo altså der var bare ikke tændt. Så tændte jeg og han lagde sig ned og sov :lol: jeg er Tilgengæld lysvågen :rulle:

Mit like går til sønnike, der da er for sej! Ikke til at du ikke kan sove :kys:

Det er mega sejt. Kan slet ikke beskrive hvor meget vi jubler, samtidig med at vi er vildt mistroiske. 3 år med mange opvågninger hver eneste nat og max sove til 5. Det er ret vildt. Jeg tør ikke andet end at købe et ur mere og have som backup, hvad nu hvis :8:

Min venindes datter er ligesådan, hun sover dog som regel til ved 6 tiden, men vågner også mange gange og i lang tid. Vi er enige om at det er en Dhaka curse, hun var nemlig også i Bangladesh under sin barsel :lol:

jeg kan aldrig sove når jeg igen når jeg først er vågnet. Det er ret træls.

I de perioder hvor vores unger (selvfølgelig ikke samtidig :rulle: ) vågnede en gang i timen natten igennem, der magtede jeg nærmest ikke at lægge mig til at sove, fordi jeg synes, at det var så hårdt at blive vækket, og den følelse sidder stadig i kroppen, når de nu en sjælden gang i mellem vågner om natten - så ligger jeg der og kan ikke slappe af igen, selvom sandsynligheden for, at de vågner 2 gange på en nat, er forsvindende lille. Kroppen kan nogle gange være en tarvelig en!
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 28. mar 2017, 08:52

Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

R sover ikke længere lur, men det er kun et par uger siden, at den sidste lur blev helt sløjfet. Han er gennem det sidste 1/2-1 år vågnet tidligere og tidligere, men kl. 5 er nyt. I nat vågnede han kl. 4, kom ind til os, lå og rodede rundt en times tid, hvor han faldt i søvn.

Desværre har jeg det som dig og har svært ved at falde i søvn igen, så jeg har småblundet siden kl. 4, og inden da var jeg vågen ca. hveranden time...

Jeg beklager, at jeg ynker, men det hjælper altså lidt :genert:.

Lige nu drømmer jeg om at komme til det punkt, hvor Frukuk er. Det lyder som himmerige.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 14:51

Sorenspige skrev:Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

R sover ikke længere lur, men det er kun et par uger siden, at den sidste lur blev helt sløjfet. Han er gennem det sidste 1/2-1 år vågnet tidligere og tidligere, men kl. 5 er nyt. I nat vågnede han kl. 4, kom ind til os, lå og rodede rundt en times tid, hvor han faldt i søvn.

Desværre har jeg det som dig og har svært ved at falde i søvn igen, så jeg har småblundet siden kl. 4, og inden da var jeg vågen ca. hveranden time...

Lige nu drømmer jeg om at komme til det punkt, hvor Frukuk er. Det lyder som himmerige.

Du giver den bare gas med ynk og piv :kys: Manglende søvn er rædselsfuldt :tie: Jeg indrømmer gerne, at det ER som at være i himmerige, at jeg nu får min søvn.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2017, 18:37

Sorenspige skrev:Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

Vi er cirka samme sted - og jeg synes også det er virkelig hårdt. Pt sover vi i væg til væg seng, med et barn på hver side af dobbeltsengen. V sover heldigvis til 2-3 stykker i første hug, men der efter er der som regel 2-4 forstyrrelser af min søvn til S vågner mellem 5 og 6.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2017, 19:45

Vores sover heller ikke i vores seng.
Den lille sover i bedside, den store i en hjemmelavet seng i forlængelse af vores.
Min krop egner sig heller ikke til at sove tæt med urolige børn, jeg får så ondt i nakken af det.

Det er ikke meget I ser hinanden i tiden, Bluebell. Er det ikke hårdt?

S holder ferie i 28, 32 og 35 + 36.

Vi skal til Kbh en uge og Malaga en uge. Min mand overtager barslen fra uge 35. Men jeg er dog arbejdsløs, så håber jeg kan finde noget inden.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 20:06

Jeg har heller ikke i år mulighed for at holde ferie i skolernes sommerferie, men manden og børnene har 6 ugers ferie, hvor det bliver en blanding af sommerlejr for den store (første lejrtur - 5 overnatninger, jeg er ikke helt klar :genert: ), ungerne skal på ferie først hos bedsteforældrene og senere farforældrene. Vi holder hvert år camping i vores have for venner og familie i en uges tid, og så skal vi nok i Cirkus Summarum. Jeg deltager i det omfang jobbet tillader det.

Malaga lyder skønt Bøtte :love:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 20:07

Bluebell skrev:Pissehårdt.

Vi ser hinanden ml 200 og 250 dage om året. Med mit helbreds kan det ikke være anderledes.
For få år siden havde jeg fået en førtidspension uden problemer.
I dag vil det være et uendeligt antal ressourceforløb - i værste fald med døden til følge og jeg joker ikke.

Det er det mest synd for far, når Lillesøster er med mig. Jeg ser hende jo hele tiden og vi har det jo godt. Lillesøster trives vidunderligt.

Og nu 2 1/2 uge ferie om 4 uger! - ude! Med mad serveret og med min familie, der elsker børnene (og mig!)

20 graders varme typisk og masser af børneattraktioner og legepladser. Jeg er ved at lave en liste over, hvad vi
skal - jeg kan kun hver anden dag, men så der far/børnedage. Og strandtur og dejlih have til mig :)

Malaga elsker jeg højt! Lækkert!
Kbh bor vi i, men det er dejligt at komme på besøg, når man bor lidt ude :)

Hvor var det nu, at I skulle hen? Og med hvem?
0

Tilbage til "Forældre"