Snik-snak tråd for forældre?

ajnaM
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1681

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 6. dec 2016, 18:38

DD_81 skrev:
Rakel skrev:Aarght... undskyld.

Indtil nu har det været op til bestyrelsen i vores bh, at der er madpakker og ikke madordning og køkkenet kan ikke opgraderes til produktionskøkken. Der er ikke plads.

Kommunen har så bestemt, at der skal stemmes om at modtage frokost udefra eller madpakker. Over hovedet på de selvejende institutioner.

Jeg er meget for madordning i institutioner, men med et barn på temmelig meget deltid i bh og med behov for særkost, så gider jeg ikke 643 kr. om måneden for frokost.

Nå. Vi må se. Svaret på afstemningen kommer først efter jul :deer:

Det er weekend :banan:

Min erfaring er at til den pris, så vil folk hellere lave madpakker selv.
Det er jo en kortpris på ca. 30 kr. pr. hverdag. - som ikke nødvendigvis lige kan frameldes hvis man ønsker en fridag, barnet er syg eller lign.

Vi skal stemme årligt, om vi vil beholde madordningen. Vi har 475 børn i institutionen, 437 stemte. Ikke én forælder stemte nej.

Der er mange forældre, der ikke gider lave madpakker. :-D Og altså, det er godt nok også lækkert at vide, at ens barn får varierende, sund, varm mad i børnehaven. Og at jeg ikke skal stå og smøre om aftenen. Det er virkelig alle pengene værd (selvom vores i en periode også kom udefra).
0
Sorenspige
Kort karma: 260
Likede indlæg: 1297

Indlægaf Sorenspige » 7. dec 2016, 07:38

Hvis børnene ville få varmt mad, ville jeg også overveje det, men her i kommunen er det ofte rugbrød. Der er vist også kun en børnehave, som har det.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 29
Likede indlæg: 379

Indlægaf mulledit » 7. dec 2016, 08:05

ajnaM skrev:
DD_81 skrev:

Indtil nu har det været op til bestyrelsen i vores bh, at der er madpakker og ikke madordning og køkkenet kan ikke opgraderes til produktionskøkken. Der er ikke plads.

Kommunen har så bestemt, at der skal stemmes om at modtage frokost udefra eller madpakker. Over hovedet på de selvejende institutioner.

Jeg er meget for madordning i institutioner, men med et barn på temmelig meget deltid i bh og med behov for særkost, så gider jeg ikke 643 kr. om måneden for frokost.

Det er jo en kortpris på ca. 30 kr. pr. hverdag. - som ikke nødvendigvis lige kan frameldes hvis man ønsker en fridag, barnet er syg eller lign.

Vi skal stemme årligt, om vi vil beholde madordningen. Vi har 475 børn i institutionen, 437 stemte. Ikke én forælder stemte nej.

Der er mange forældre, der ikke gider lave madpakker. :-D Og altså, det er godt nok også lækkert at vide, at ens barn får varierende, sund, varm mad i børnehaven. Og at jeg ikke skal stå og smøre om aftenen. Det er virkelig alle pengene værd (selvom vores i en periode også kom udefra).

Vi stemmer hvert andet år..

Jeg ser masser af fordele, det skaber arbejdspladser, ungerne kommer i køkkenet, alle unger får varieret kost, alle får det samme (som udgangspunkt) osv... vi elsker det og det vil jeg gerne betale lidt ekstra for. Hos os kører det bare og jeg kan se at den lille, som har haft madordning hele tiden, er meget bedre til at smage på al mad.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 7. dec 2016, 08:22

mulledit skrev:
ajnaM skrev:
DD_81 skrev:

Vi stemmer hvert andet år..

Jeg ser masser af fordele, det skaber arbejdspladser, ungerne kommer i køkkenet, alle unger får varieret kost, alle får det samme (som udgangspunkt) osv... vi elsker det og det vil jeg gerne betale lidt ekstra for. Hos os kører det bare og jeg kan se at den lille, som har haft madordning hele tiden, er meget bedre til at smage på al mad.

Det er netop blevet indført i vores bh. Vi skal give ca. 480 og så er det for alle måltider. Der er hver dag flere forskellige ting til frokost. I forvejen betaler vi 70 kr til frugtordning og bager brød til om eftermiddagen 3-4 gange om året.

Jeg synes at en merudgift på ca. 400 kr er okay for, at børnene får tilbudt en så varieret menu som vi er blevet præsenteret for + det meste er økologisk. Jeg håber også det gør noget godt for vores datters lyst til at smage på forskellige ting. Og så glæder jeg mig til at slippe for at smøre madpakke :blush:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3550

Indlægaf Bøtte » 7. dec 2016, 08:27

Jeg gad virkelig også godt at der var en ordentlig madordning i vores bh.
Men 600 i måneden for frokost og jeg så stadig skal stå og fikse to madpakker hver aften - det er sgu for dyrt og dumt. Når jeg alligevel er i gang tager det jo ingen tid at ordne den sidste madpakke også.
Men jeg ville elske at slippe for at smøre madpakker og vaske tre madkasser af hver dag.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 29
Likede indlæg: 379

Indlægaf mulledit » 7. dec 2016, 08:47

Hos os får de varm mad hver dag til frokost og så får de eftermiddags mad, næsten alt er øko.

Skønt bare at skulle tage et stykke frugt med.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 117
Likede indlæg: 899

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2016, 08:18

Hvilke julekalendere følger jeres unger med i? Min 6 årige ser Pyrus og Nissebanden, og skælder så dagligt ud over, at hun ikke må se En anden verden, "for det må ALLE de andre i min klasse!!!"

Den 3 årige kan ikke samle sig.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2016, 08:23

Jeg er alene med ungerne, og vores hjem ligner et bombekrater. Om jeg fatter, hvordan vi formår at lave sådan et kaos rundt om os :tie:

Og så har jeg lige haft "I kommer simpelthen tik at stoppe med at råbe mor 24/7" snakken. Igen.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 10. dec 2016, 08:30

FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne, og vores hjem ligner et bombekrater. Om jeg fatter, hvordan vi formår at lave sådan et kaos rundt om os :tie:

Og så har jeg lige haft "I kommer simpelthen tik at stoppe med at råbe mor 24/7" snakken. Igen.

Vi er to voksne til to børn og vores hjem er kaos alligevel. Jeg havde lykkeligt glemt hvor meget rod sådan en baby giver :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2016, 10:01

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne, og vores hjem ligner et bombekrater. Om jeg fatter, hvordan vi formår at lave sådan et kaos rundt om os :tie:

Vi er to voksne til to børn og vores hjem er kaos alligevel. Jeg havde lykkeligt glemt hvor meget rod sådan en baby giver :tie:

Spædbørn giver fripas til rod og nattøj hele dagen - en knap 4 årig og en 6 årig er ikke rigtigt en valid undskyldning for, at jeg stadig er i nattøj, har spist resten af ungernes fredagsslik til morgenmad og kun formået et være på Facebook og debatten, siden jeg stod op...

Går det godt med lillesøster?
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4703

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2016, 14:49

Emma er på ferie hos Mormor & Morfar.....Og Emmas mor og far gør alle de ting som de ikke har gjort siden de fik børn :klap: :klap: :klap: :klap: ......Hr.vibbsen spurgte tidligere om ikke vi skulle få kigget på køkkenet eftersom de snart lignede et sted hvor der bor 2 studerende :-D :-D ....Vi sætter bare tingene fra os...Vi går vanvittig sent i seng uden at rydde alle skarpe genstande op. Undlader altid at have fjernsynet stillet på Ramasjang....Spiser foran fjernsynet. Eller hver for sig. Sover til vi vågner. Af os selv.

Idag stod jeg op klokken 14.30...Og det kun fordi der gik ged i chromecasten i soveværelset så jeg ikke kunne se de sidste 4 afsnit af Quantico....Det var ellers min ambition...At tilbringe hele lørdag i sengen med at se serier. Nu fik jeg så istedet set en uhyre interessant udsendelse om Nordnorge og Svalbard...På fjernsynet i stuen. Helt uden at blive forstyrret.

Vores katte tror vi endelig har afhændet den dumme åndssvage møgunge og er nærmest ved at gå ud af deres gode skind af taknemmelighed....De er både kælne og finder sig i at blive taget op....

Jeg talte i cirka 35 sekunder med Emma i går...direkte adspurgt i et noget bydende tonefald så savnede hun os. Hun havde været ude og lave juledekorationer med Morfar, ude og gå med Morfars hund, Med morfar i haven. Og nu skulle hun altså se fjernsyn....Nå, men så farvel farvel :wacko: :wacko: Mormor har sagt at vi bestemt ikke behøver at hente før torsdag :lol: :lol: :lol: :lol: Men nu må vi lige se....Der er lidt tomt...
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 10. dec 2016, 18:53

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:

Spædbørn giver fripas til rod og nattøj hele dagen - en knap 4 årig og en 6 årig er ikke rigtigt en valid undskyldning for, at jeg stadig er i nattøj, har spist resten af ungernes fredagsslik til morgenmad og kun formået et være på Facebook og debatten, siden jeg stod op...

Går det godt med lillesøster?

Det lyder ellers meget hyggeligt :lun:

Lillesøster er heldigvis rimelig rar ved os - ig amning kører bare denne gang. Ingen maratonamninger i 2,5 time om natten :gogo:
Der er ret stor forskel på at få et barn i uge 35 og uge 39.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2016, 20:10

Rakel skrev:Jeg vaskede alt Lillesøsters tøj på 95 grader i nat.

Overraskende nok holdt det fint til det. Når jeg siger alt, så det tøj, som hun har med sig. Resten ligger trygt i skabene derhjemme.

Så det var ved at ende i en indkøbstur eller et barn i nattøj :cool:

Det skulle også være så sundt for maskinen med sådan en kogevask :D Meeen nok smartere med sengetøj end lillesøster tøj. Godt at det holdte til den lidt hårde omgang
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2016, 20:10

vibbsen skrev:Emma er på ferie hos Mormor & Morfar.....Og Emmas mor og far gør alle de ting som de ikke har gjort siden de fik børn :klap: :klap: :klap: :klap: ......Hr.vibbsen spurgte tidligere om ikke vi skulle få kigget på køkkenet eftersom de snart lignede et sted hvor der bor 2 studerende :-D :-D ....Vi sætter bare tingene fra os...Vi går vanvittig sent i seng uden at rydde alle skarpe genstande op. Undlader altid at have fjernsynet stillet på Ramasjang....Spiser foran fjernsynet. Eller hver for sig. Sover til vi vågner. Af os selv.

Idag stod jeg op klokken 14.30...Og det kun fordi der gik ged i chromecasten i soveværelset så jeg ikke kunne se de sidste 4 afsnit af Quantico....Det var ellers min ambition...At tilbringe hele lørdag i sengen med at se serier. Nu fik jeg så istedet set en uhyre interessant udsendelse om Nordnorge og Svalbard...På fjernsynet i stuen. Helt uden at blive forstyrret.

Vores katte tror vi endelig har afhændet den dumme åndssvage møgunge og er nærmest ved at gå ud af deres gode skind af taknemmelighed....De er både kælne og finder sig i at blive taget op....

Jeg talte i cirka 35 sekunder med Emma i går...direkte adspurgt i et noget bydende tonefald så savnede hun os. Hun havde været ude og lave juledekorationer med Morfar, ude og gå med Morfars hund, Med morfar i haven. Og nu skulle hun altså se fjernsyn....Nå, men så farvel farvel :wacko: :wacko: Mormor har sagt at vi bestemt ikke behøver at hente før torsdag :lol: :lol: :lol: :lol: Men nu må vi lige se....Der er lidt tomt...

Lyder vidunderligt :love:
1
Sorenspige
Kort karma: 260
Likede indlæg: 1297

Indlægaf Sorenspige » 10. dec 2016, 20:22

Her fanger Nissebanden ikke R. Sidste år fangede den ham næste mere, fordi de altid sluttede af med risengrød-sangen.

Jeg er dybt misundelig på en weekend uden børn. Jeg er ved at putte lillesøster, som spjætter som en gal og dermed holder sig selv vågen :tie:. Jeg trænger til fred, ro og chips :genert:. Min mand er ikke hjemme, så ingen mulighed for afslapning, før hun sover. I nat holdt R mig vågen en stor del af tiden, fordi han havde ondt i maven og kun kunne finde ro i min seng. Håber virkelig, at de begge sover godt i nat.
0

Tilbage til "Forældre"