Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2016, 07:59

Min knap 3 årig driver mig også lidt til vanvid i disse dage :tie: :genert:. Han skifter mellem overhovedet ikke at høre efter, og så være den sødeste dreng. I morges måtte jeg gå væk fra ham for ikke at brøle ham ind i hovedet :genert:.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 7. okt 2016, 08:03

ajnaM skrev:
Lulu skrev:Dette er grunden til at det ikke er så nemt med det konsekvens.
Han har ændret sig lidt den sidste måneds tid, og jeg tror det er en reaktion på, at jeg ikke kan være så meget på som før. Han forstår ikke helt konceptet omkring at skulle være storebror, hvilket ikke gør tingene nemmere.
Omvendt er jeg lige gået på barsel, og har haft mere tid til ham, så måske det også hjælper, når han vender sig til det.

Jeg tror klart, han vænner sig til det!

Da Sofus blev storebror, gik der et par måneder, så kunne han ikke længere huske, hvordan det var, inden Herman kom. På den måde arbejder tiden virkelig for én. Det gælder bare om at være i nuet og få en så god ny hverdag som muligt, tænker jeg.

Jeg er heller ikke så nervøs for at det på et tidspunkt skal blive godt, men allerhelst ville jeg jo gerne at det ville blive godt fra dag 1. Irrationelt, men altså, jeg håber bare det er godt meget hurtigt. Og om ikke andet, begynder min mand at læse til januar, så der er han også mere hjemme igen, så bliver det nok også bedre, når mor og far har mere tid til ham.

I går var forøvrigt ikke noget problem med putning, han faldt i søvn mens jeg sang godnatsang. Men torsdag er også gymnastik dag så han er godt træt når han skal i seng. Og i dag har vi en fridag sammen, som indtil videre har været ren hygge :love: Det er virkelig en ting jeg håber at kunne nyde igennem hele min barsel, at kunne holde fri med Emil med jævne mellemrum og bare tage dagen i en 2,5 årigs tempo. :lun:
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2016, 10:06

ajnaM skrev:
vibbsen skrev:
ajnaM skrev:
I så fald skal du da gladeligt få et udsnit af Sofus' eskapader fra det seneste døgn:

Han blev hentet i børnehaven af sin mormor, der ville tage ham med ud at spise en pølse og så gå forbi legetøjsbutikken på vejen hjem. Det var forløbet sådan, at han først var gået HELT amok, fordi han var blevet hentet 'for tidligt'. Hun havde måttet slæbe ham skrigende ud af børnehaven. :lol: Efterfølgende havde han villet have to kakaomælk, og han var gået amok - og grædt i Fætter BR - over, at hun ikke ville købe den store Ninjagoby til 1000 kroner til ham. Møgunge. :D

Da vi kom hjem, ville han ikke spise aftensmad. "NEEEEEJ, jeg vil ikke have DIN kødsovs, mor. Jeg vil kun have farfars gode kødsovs." (Farfars gode kødsovs dækker i øvrigt over, at farfar blender grøntsagerne. :lol:) "Jeg kan ikke lide tomater, og der er tomater i din kødsovs, mor."

Og så ville han ikke have børstet tænder. Det tog stive 35 minutter at få ham til at åbne munden. I mellemtiden stod han og spruttede med lukket mund ude på badeværelset.

Da han skulle sove, gik han bananas over, at han kun måtte få læst én bog - i øvrigt fuldstændig som vi plejer. Og da han vågnede, var han sur over, at han ikke måtte få kakaomælk på sine havregryn - igen ikke lige noget, vi plejer. Og så blev han gal over, at han skulle have varmt tøj på, og at det ikke var legetøjsdag, og at vi ikke skulle køre i bil til børnehaven (som vi heller aldrig gør, da vi ikke har nogen bil...)

:shock:

Altså, jeg synes at det lyder somom at I bare OVERHOVEDET ikke møder jeres søn på hans eget niveau. Gjorde I det, så var det næppe nødvendigt for ham at blive så vred :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: Low Arousal, you know :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Emma er inde i en (sikkert rimelig kort) fase hvor hun er utrolig medgørlig....Det har faktisk varet næsten 24 timer nu.....Sød. Venlig. Imødekommende. Glad.....Hun spiste sågar adskillige kartofler igår (Normalt er kartofler ellers = Hysterisk anfald og anklager om børnemishandling).
Hvis vi kommer længere ned i Low Arousal så går hendes puls sgu i stå :lol: :lol: :lol:

Det er sgu nærmest umuligt at nå ned på hans niveau. :sarkasme: :lol:

Sofus er heldigvis også utroligt sød. I går sagde han eksempelvis, at hans lillebror er hans bedste ven. :lun: Og han havde lavet et hjerte til mig af perler i børnehaven, som han havde glædet sig helt vanvittigt til at give mig. :love: Han er bare sådan lidt maniodepressiv i sit udtryk. :lol:

Vi plejer at sige at Emma er et Dr Jekyll / Mr Hyde barn.....For lige så utrolig hysterisk og irriterende hun kan være, ligeså sød er hun faktisk det meste af tiden....Her den anden dag meddelte damen at hun ville blive boende hjemme altid fordi vi har var de bedste forældre :love2: :love2:
Og hun rejser sig f.eks. konsekvent og lukker katten ind af døren. "Den gamle mis kan ikke lide at bruge kattelemmen" :dåne: :dåne: Og der går ikke en dag hvor jeg ikke får tegninger og perlefigurer :blush2: .....Altså af Dr Jekyll....Når Mr Hyde er på besøg så er vi bare de VÆRSTE forældre. EVER. Og katten flygter i panik ud gennem kattelemmen og ud i haven :-D
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 10:20

Man får åbenbart sådan en slags personlighedsspaltning, omkring de 4 år.

Vi snakker også jævnligt om de heftige humørsvingninger S har.
Det er virkelig fra en yderlighed til en anden på et splitsekund.

I morges fik jeg fx at vide at jeg kunne finde er andet sted at bo, forlod hun ikke måtte få kakao tll morgenmaden. 10 min senere holdt hun et spejl op foran ansigtet og sagde 'se en smækker-lækker mor' :lol:
1
S :lun:
V :lun:
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 739

Indlægaf ajnaM » 7. okt 2016, 10:45

Forresten så jeg en lille pige og hendes far i børnehaven i går. Hun er et af de mest irriterende børn, jeg har mødt - sådan en rigtig lille intrigant 'nej, du må ikke være med, men du må godt være med, for du har lyserød kjole på'-pige, der i en alder af 4 år styrer alle pigerne rundt hver dag. ;)

Nå, men hun var så fornærmet over et eller andet, og hendes far prøvede alt muligt. Hendes far er en meget pæn start-40'erne-chef-jakkesæt-cashmerefrakke-type.

Det endte med, at han står på hug og ryster hende og råber "HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL GØRE, HVAD? HVAD SKAL JEG GØRE?" :lol: :lol:

Vi er så afgjort ikke alene.
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2016, 11:46

Hvor lang tid kan en knap 3 årig huske, at hans lillesøster ikke altid har været der?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 15:38

Sorenspige skrev:Hvor lang tid kan en knap 3 årig huske, at hans lillesøster ikke altid har været der?

Vi fik hund da S var 2,5 og hun kunne i hvert fald huske et halvt års tid at den ikke havde været der altid.

Det er selvfølglig ikke helt sammenlignligt, men alligevel lidt.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3103

Indlægaf Rakel » 7. okt 2016, 15:56

Det tog vel ca 6 måneder for vores ældste på 3.5 år at glemme, at hendes lillebror kom til. Han kom i januar og efter sommerferien var han der bare. Der blev hun 4 år.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 7. okt 2016, 18:04

Weekend og Lillesøster er ved blive syg :rulle:
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2016, 18:21

ajnaM skrev:Forresten så jeg en lille pige og hendes far i børnehaven i går. Hun er et af de mest irriterende børn, jeg har mødt - sådan en rigtig lille intrigant 'nej, du må ikke være med, men du må godt være med, for du har lyserød kjole på'-pige, der i en alder af 4 år styrer alle pigerne rundt hver dag. ;)

Nå, men hun var så fornærmet over et eller andet, og hendes far prøvede alt muligt. Hendes far er en meget pæn start-40'erne-chef-jakkesæt-cashmerefrakke-type.

Det endte med, at han står på hug og ryster hende og råber "HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL GØRE, HVAD? HVAD SKAL JEG GØRE?" :lol: :lol:

Vi er så afgjort ikke alene.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jeg ELSKER når 4 års piger får voksne mænd helt ud over kanten :lol: :lol: :lol:

Vi var til æblefest hos nogen venner i sidste weekend. De har 3 børn. Og som hun - med lidt træt stemme - sagde "De plejer egentlig at være møj-pisse-irriterende på skift....Men lige i øjeblikket er de det på samme tid. Det er altså pænt belastende...."
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 20:16

Rakel skrev:Weekend og Lillesøster er ved blive syg :rulle:

Her er S også godt forkølet. Hoster som en søløve og masken er fundet frem. Øv.

God bedring med lillesøster :kys:
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 20:47

Hold kæft jeg elsker jeres historier og det får mig lidt til at tro at mit barn ikke er totalt personlighedsforstyrret :genert:

Rakel god bedring :ae: typisk det kommer op til en weekend.

Bøtte det er samme show herhjemme - snot - hoste og astma maske fundet frem :tie: havde ellers håbet han var væk fra den i år.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 21:28

xxx---xxx skrev:Hold kæft jeg elsker jeres historier og det får mig lidt til at tro at mit barn ikke er totalt personlighedsforstyrret :genert:

Rakel god bedring :ae: typisk det kommer op til en weekend.

Bøtte det er samme show herhjemme - snot - hoste og astma maske fundet frem :tie: havde ellers håbet han var væk fra den i år.

Det er så synd for dem. :(
Min mand har fundet en madras og lagt sig ind til hende, til tider hoster hun så det lyder som om hun skal kaste op. Foreløbigt har hun fået masken 3 gange. Vores medicin er desværre lidt for gammelt, så skal vist have fat på noget nyt. Synes ikke effekten er så godt, som den plejer.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 8. okt 2016, 04:52

Lillesøster har fået (Børne?)eksem på låret, som klør ekstremt meget om natten.
Hvad kan man få i håndkøb, som kan lindre?

Vi har næsten ikke sovet i nat - til sidst fik hun ro, fordi jeg lagde en fugtig, kold klud på.
Det klør ikke rigtigt i løbet af dagen.

Vi har a derma, locobase repair og en spray med aloe vera.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Rakel

Indlægaf Rakel » 8. okt 2016, 05:28

Jeg ville overveje antihistamin, Urte.

Nå. Vi sidder og venter på mandens kollegas børn, der skal være her til mandag. Vi er sidste mulighed - der er en stor operation i familien, så de tager chancen med Lillesøster. Bliver de syge, så har vi dem til de er raske. Det kører virkeligt. Nå. Jeg har sørget for barnepige i morgen, så kan vi dele tropperne på sygestue og legeplads og jeg kan sove lidt.
0

Tilbage til "Forældre"