Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 941
Likede indlæg: 5571

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruDulle » 26. jan 2017, 14:17

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle af jer, der har rejst på charterferie med en baby? :)

Ikke lige charter men har rejst en hel masse med en baby. Hvad tænker du på?

Tips til hvordan man gør med mad?

Og autostol fra lufthavn til hotel?

Vi havde selv mad med til flyveturen og købte hvad end der nu var brug for på stedet.

Autostol er Tilgengæld ofte en sjældenhed og vi har juni lever det på Bali. Der kunne vi bestille en service som var i byen og ikke hørte til hotel. Vi er også wild riders og vant til til bøvl med deb slags og har taget chancen.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3549

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 14:20

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:

Vi havde selv mad med til flyveturen og købte hvad end der nu var brug for på stedet.

Autostol er Tilgengæld ofte en sjældenhed og vi har juni lever det på Bali. Der kunne vi bestille en service som var i byen og ikke hørte til hotel. Vi er også wild riders og vant til til bøvl med deb slags og har taget chancen.

Altså vi har også klaret det med S, de gange vi har rejst. Men V er kun 9 måneder, når vi skal afsted. Det kan jeg ikke rigtigt se mig ud af.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 26. jan 2017, 15:17

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:

Altså vi har også klaret det med S, de gange vi har rejst. Men V er kun 9 måneder, når vi skal afsted. Det kan jeg ikke rigtigt se mig ud af.

Jeg havde ham altid i sele eller slynge og valgte hotelbiler fremfor lokal taxa.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 15:57

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:

Jeg havde ham altid i sele eller slynge og valgte hotelbiler fremfor lokal taxa.

Så han sad i sele hos dig, men bilen kørte?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 26. jan 2017, 16:52

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:

Så han sad i sele hos dig, men bilen kørte?

Nej mere på siden, skulle der ske noget ville han jo bliver skubbet frem af min vægt og ramme noget endnu hårdere.

Min mand forhørte sig dengang hos FDM hvordan vi bedst tacklede det og hvordan han sad mest sikret. Hvor vi boede og snart skal bo igen, er det ikke ligefrem autosikkerhed de går mest op i desværre.

7-9-13 har vi aldrig haft et uheld. Men okay, De lande vi er i der kører bilerne også køkørsel stort set hele tiden, så uheld er bitte små bump fordi de er for tæt.
1
Whatever
xxx---xxx
Kort karma: 68
Likede indlæg: 240

Indlægaf xxx---xxx » 26. jan 2017, 16:53

Bøtte vi var afsted da N var 9 mdr. Vi havde ikke autostol med men transport fra lufthavnen til hotellet. Det var med bus og der tog vi chancen og sad med ham.
Derudover gik vi rundt.
Vi havde grød, mad og bleer med. Og det var jeg super glad for, for vi stødte slet ikke på sådan noget i deres købmænd. Jo bleer med massere af parfume.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 19:49

xxx---xxx skrev:Bøtte vi var afsted da N var 9 mdr. Vi havde ikke autostol med men transport fra lufthavnen til hotellet. Det var med bus og der tog vi chancen og sad med ham.
Derudover gik vi rundt.
Vi havde grød, mad og bleer med. Og det var jeg super glad for, for vi stødte slet ikke på sådan noget i deres købmænd. Jo bleer med massere af parfume.

Ja bleer har vi også altid haft med til S. Tænker også at pulvergrød er vejen frem den uge (og så må jeg krydse fingre for hun vil spise hjemmelavet mad igen bagefter). Tænker at sådan noget all incl. mad er alt for salt (og fed) til hende.

Jeg ved at vi skal med taxa fra lufthavnen til hotellet. Overvejer om vi skal leje en airshell til autostolen også.
0
Sorenspige
Kort karma: 260
Likede indlæg: 1296

Indlægaf Sorenspige » 27. jan 2017, 08:56

Hvorfor skulle hun ikke vil spise hjemmelavet mad bagefter?

M på 6 måneder får både hjemmelavet og færdigkøbt grød og mos/mad på glas, og hun spiser gerne begge dele.

Vi var også afsted med R, da han var 8,5 måned, og det var en rigtig god tur. Han sad ved os i bussen fra lufthavnen til hotellet, og det gjorde de andre babyer også.

Skal I afsted selv? Det har du nok skrevet :genert:.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. jan 2017, 09:43

Når min søn bliver syg, gør han det godt. Han har haft 5 rigtige sygedage siden han blev født. Første gang havde han både salmonella og mellemørebetændelse. Der var intet at mærke på. Nu har han lungebetændelse. Håber at antibiotikaen virker rigtig hurtigt på ham. Mit studie starter op igen mandag, det når jeg næppe
0
Whatever
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1469

Indlægaf girl_beat » 27. jan 2017, 13:20

Nu har jeg indtryk af, at der er flest kvinder herinde :P Oplever I udfordringer med, at jeres mand/kæreste har svært ved at opdrage og sætte grænser for børnene? Eller løfter I den opgave 50/50 i hverdagen?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. jan 2017, 13:26

Sorenspige skrev:Hvorfor skulle hun ikke vil spise hjemmelavet mad bagefter?

M på 6 måneder får både hjemmelavet og færdigkøbt grød og mos/mad på glas, og hun spiser gerne begge dele.

Vi var også afsted med R, da han var 8,5 måned, og det var en rigtig god tur. Han sad ved os i bussen fra lufthavnen til hotellet, og det gjorde de andre babyer også.

Skal I afsted selv? Det har du nok skrevet :genert:.

Købemad er mere sødt, siges det. Så tænker bare at en uge udelukkende med det, så er det ikke sikkert at det hjemmelavede er så tiltalende mere. Kender et par stykker hvor det er sket.

S fik også begge dele og det gik fint, og har altid gerne ville have begge dele, men hun fik heller kkke udelukkende købemad flere dage i træk. Tværtimod fik hun primært hjemmelavet mad.

Nej vi skal afsted med mine forældre og søstre. Men det har jeg vist ikke skrevet nogle steder. :)
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. jan 2017, 13:49

Mon ikke at kan få nogle dampede grønsager og mose det med en gaffel. Og blød frugt
1
Whatever
Lykke
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1457

Indlægaf Lykke » 27. jan 2017, 13:52

Mit barn gik kold i det der købemad. Det er jo totalt smagsløst. Ja grød kan være sødere, men det gjorde ikke noget for A.

Vi brugte det på ture og rejser, og hvis det lige skulle gå lidt stærkt herhjemme.

Som frudulle skriver, så får I sikkert en omgang kartoffelmos eller noget ude. Eller lidt yoghurt hvis de må få det på det tidspunkt.
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1755

Indlægaf Muuh » 27. jan 2017, 15:53

Jer der har teenages drenge, hvad har I gjort, da jeres drenge begyndte at få skæg ?

Min 12 årige dreng har et fint lille overskæg af dun, men da han har mørkt hår, er det meget tydeligt. Han virker ikke generet af det eller lader sig påvirke af at andre kommentere det, hvilket er sket en del. Vi joker også indbydes med det. F.eks til jul hvor vi jokede med at han fik en barbermaskine af julemanden.

Jeg synes jo et eller andet sted, at det er tidligt at skulle til at begynde at vise ham hvordan man barbere sig og det vil jo også bare vokse ud igen. Jeg synes et eller andet sted bare ikke det ser pænt ud, men ved også godt at det er helt naturligt.

Egentlig udspringer hele min tvivl, omkring hvad vi gør med hans begyndende skæg af Årgang 0 tråden, hvor flere har kommenteret en af storebrødrenes overskæg negativt og det er lige præcis sådan et overskæg min søn render rundt med, så følte mig på en måde helt ramt da jeg læste det, for tænkt nu hvis folk også siger sådan om min søn.
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 117
Likede indlæg: 899

Indlægaf FruKuk » 27. jan 2017, 18:08

girl_beat skrev:Nu har jeg indtryk af, at der er flest kvinder herinde :P Oplever I udfordringer med, at jeres mand/kæreste har svært ved at opdrage og sætte grænser for børnene? Eller løfter I den opgave 50/50 i hverdagen?

Altså generelt kan vores unger nemmere charme deres far til at få hjælp med noget, som de egentligt godt kan selv (fx hente et glas mælk, lyne jakken, etc.), hvor jeg er mere doven anlagt og ofte siger, at de selv skal gøre det. Og jeg er nok også lidt mere kontant i min opdragelse end han er, men jeg oplever dog stadig, at vi er helt fælles om opdragelsen, vi gør det bare på hver vores måde.
0

Tilbage til "Forældre"