Snik-snak tråd for forældre?

Bluebell
Kort karma: 73
Likede indlæg: 653

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bluebell » 17. feb 2017, 14:58

FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
mulledit skrev:
FruDulle skrev:Hvor er det hårdt at selv blive syg nu OG være nødt til at tage på arbejde. Hvordan går det?

C havde fuld feber hele natten. Glad og legede til morgen og vi udnyttede at der var energi og kørte til Lego 8.30. Vi var der en halv time førend han begyndte st blive varm og kl 12 kørte igen. Fuld fart på feberen :( Jeg forstår det ikke.

Jeg ville nok tage fat i lægen og bede om at få ham tjekket..

Vi var ved lægen onsdag og der var som udgangspunkt ikke noget udover feber, hoste og lidt snot. Så der er nok bare en stram forkølelse som er svær at komme af med fordi han også lige har været nede med lungebetændelse.
K lun ø
Men... hun sagde st der skulle være bedring i weekenden. Jeg tænker om vi skal til lægevagt og han skal podes evt? Vi kan jo ikke bare blive ved sådan her. Det er feber siden lørdag nu

I eller til weekenden? Jeg ville nok bare ringe vagtlægen om lidt og se, hvad de siger. Men det lyder ikke unormalt på mig med udsving. Feber går op og ned over døgnet. Det gør ens temperatur også, når man er rask.

I weekenden. Så der er tid endnu. Vi synes vist alle 3 bare at en uge med feber er ved ar være i overkanten. Han er så udmattet også...og sur...og frustreret

Det er ikke så usædvanligt endda med en uges sygdom, men det er p*ssehårdt.

Er I usikre på, om der skal antibiotika/penicillin til, så ring til vagtlægen - evt om I må give noget børneparacetamol som lindring, hvis I ikke allerede har talt med egen læge om det.

Ja og det er nok det at vi slet ikke er vant til sygdom. Børnehaven var ret overraskede over først at han ikke havde haft en sygedag hos dem i de første 6 mdr og nu efterfølgende at barnet der aldrig er syg, er så syg.

Jeg tror st vi tager i morgen med og ser.

Jeg er uoverskueligt presset på alle fronter nu pga først en uge med lungebetændelsen og nu en uge med det her. Begge mine studier halter og har max pres på de næste 8 uger :(

Det er synd for Jer. Virkeligt - for sygdom er aldrig belejligt. Og føles som en evighed.

Har I mulighed for at bruge en barnepige, så giver det noget luft. Min hygger sig vældigt med vores barnepige og jeg pakker min dårlige samvittighed væk - for barnepigen er kompetent og dygtig (uddannet i børn).
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 884
Likede indlæg: 5078

Indlægaf FruDulle » 17. feb 2017, 14:59

Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
mulledit skrev:
FruDulle skrev:Hvor er det hårdt at selv blive syg nu OG være nødt til at tage på arbejde. Hvordan går det?

C havde fuld feber hele natten. Glad og legede til morgen og vi udnyttede at der var energi og kørte til Lego 8.30. Vi var der en halv time førend han begyndte st blive varm og kl 12 kørte igen. Fuld fart på feberen :( Jeg forstår det ikke.

Vi var ved lægen onsdag og der var som udgangspunkt ikke noget udover feber, hoste og lidt snot. Så der er nok bare en stram forkølelse som er svær at komme af med fordi han også lige har været nede med lungebetændelse.
K lun ø
Men... hun sagde st der skulle være bedring i weekenden. Jeg tænker om vi skal til lægevagt og han skal podes evt? Vi kan jo ikke bare blive ved sådan her. Det er feber siden lørdag nu

I eller til weekenden? Jeg ville nok bare ringe vagtlægen om lidt og se, hvad de siger. Men det lyder ikke unormalt på mig med udsving. Feber går op og ned over døgnet. Det gør ens temperatur også, når man er rask.

I weekenden. Så der er tid endnu. Vi synes vist alle 3 bare at en uge med feber er ved ar være i overkanten. Han er så udmattet også...og sur...og frustreret

Er I usikre på, om der skal antibiotika/penicillin til, så ring til vagtlægen - evt om I må give noget børneparacetamol som lindring, hvis I ikke allerede har talt med egen læge om det.

Ja og det er nok det at vi slet ikke er vant til sygdom. Børnehaven var ret overraskede over først at han ikke havde haft en sygedag hos dem i de første 6 mdr og nu efterfølgende at barnet der aldrig er syg, er så syg.

Jeg er uoverskueligt presset på alle fronter nu pga først en uge med lungebetændelsen og nu en uge med det her. Begge mine studier halter og har max pres på de næste 8 uger :(

Det er synd for Jer. Virkeligt - for sygdom er aldrig belejligt. Og føles som en evighed.

Har I mulighed for at bruge en barnepige, så giver det noget luft. Min hygger sig vældigt med vores barnepige og jeg pakker min dårlige samvittighed væk - for barnepigen er kompetent og dygtig (uddannet i børn).

Altså..æhm...han er aldrig blevet passet af nogen før udover daycare, dagpleje og børnehave. Som i aldrig nogensinde. Ikke engang bedsteforældre :genert:
0
Whatever
Bluebell

Indlægaf Bluebell » 17. feb 2017, 15:09

FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
Bluebell skrev:
FruDulle skrev:
mulledit skrev:

K lun ø

Altså..æhm...han er aldrig blevet passet af nogen før udover daycare, dagpleje og børnehave. Som i aldrig nogensinde. Ikke engang bedsteforældre :genert:

En barnepige er en fest efter mit barns mening. Hun (han) passer kun ét barn - fuld opmærksomhed. Og man kan jo gå efter en, der er voksen nok til opgaven.

Vores er meget glad for konceptet barnepige. Det er mig, der har dårlig samvittighed - uden der er nogen som helst grund til det. Men hun er jo vant til at blive passet på grund af mit arbejde og store søskende, der gerne træder til.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 114
Likede indlæg: 854

Indlægaf FruKuk » 17. feb 2017, 19:03

Mine plager ofte om, hvornår de skal passes af barnepigen. De synes, at det er super hyggeligt, og så gider hun på legepladsen.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 17. feb 2017, 21:00

Vi har ikke haft de store muligheder for at have barnepige, heller ikke med bedsteforældre. Og det med at finde en fremmed :shock:
0
Whatever
Bluebell

Indlægaf Bluebell » 18. feb 2017, 10:00

Altså en fremmed bliver jo hurtigt ikke-fremmed :)
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. feb 2017, 10:32

Det er lige til ordsprogsbogen :D

Men vi ved det jo godt. Vi har vist bare aldrig rigtig følt behovet for en barnepige. Vi prøvede jo med en au pair men det gik som bekendt op i hat og briller
0
Whatever
Bluebell

Indlægaf Bluebell » 18. feb 2017, 10:36

Det er lettere med en barnepige i nogle aftalte timer end en aupair, som man skal bo sammen med og have ansvar for. Eller vi har prøvet begge dele gennem vores børneår.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. feb 2017, 10:58

Bluebell skrev:Det er lettere med en barnepige i nogle aftalte timer end en aupair, som man skal bo sammen med og have ansvar for. Eller vi har prøvet begge dele gennem vores børneår.

Vi skal bestemt også have en maid som kan være nanny når vi tager afsted igen.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. feb 2017, 05:58

Nå, heldigvis fremgang på feberfronten. Men sikke han hoster, det lyder som om han har røget 50 cigaretter om dagen i 50 år.

Super godt med fremgang
3
Whatever
Lulu
Kort karma: 66
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 733

Indlægaf Lulu » 19. feb 2017, 06:41

Det der med at blive ble fri, det trænger vi lige til lidt syn på herhjemme.

Emil bliver 3 i starten af marts. Siden i sommers har han syntes det er sjovt at gå på toilettet og tisse i forbindelse med bleskift, hvilket jo kun var dejligt. Siden årsskiftet ca har han været meget tydelig omkring hvornår han skulle tisse og lave stort - ofte fordi han ikke har ble på herhjemme, fordi han nyder ikke at have den på. Han beder dog om at få bleen på, når han skal tisse og lave stort, frem for at gå ud på toilettet. Hvordan vil I / har I tacklet at det bliver til at gå på toilettet? Han siger konsekvent nej, hvis vi siger vi lige kan gå på toilettet inden han får ble på.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 19. feb 2017, 08:07

Lulu skrev:Det der med at blive ble fri, det trænger vi lige til lidt syn på herhjemme.

Emil bliver 3 i starten af marts. Siden i sommers har han syntes det er sjovt at gå på toilettet og tisse i forbindelse med bleskift, hvilket jo kun var dejligt. Siden årsskiftet ca har han været meget tydelig omkring hvornår han skulle tisse og lave stort - ofte fordi han ikke har ble på herhjemme, fordi han nyder ikke at have den på. Han beder dog om at få bleen på, når han skal tisse og lave stort, frem for at gå ud på toilettet. Hvordan vil I / har I tacklet at det bliver til at gå på toilettet? Han siger konsekvent nej, hvis vi siger vi lige kan gå på toilettet inden han får ble på.

Jeg ville fortsætte med lige at nævne toilettet og så give ble på, når der bliver sagt nej. Og så se tiden an.
Måske tale med ham om, hvorfor han ikke vil tisse på toilettet?
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 19. feb 2017, 08:08

FruDulle skrev:Nå, heldigvis fremgang på feberfronten. Men sikke han hoster, det lyder som om han har røget 50 cigaretter om dagen i 50 år.

Super godt med fremgang

Godt, at feberen er faldet. Det er utroligt som sådan en gang sygdom kan hænge fast i uger. Håber, at han snart er helt frisk igen.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 27
Likede indlæg: 373

Indlægaf mulledit » 20. feb 2017, 07:20

Lulu skrev:Det der med at blive ble fri, det trænger vi lige til lidt syn på herhjemme.

Haribo pædagogik :D

Her fik man et sejt klistermærke når man havde lavet lort på toilettet. Når man så havde samlet to, så måtte man vælge en æske Lego. Æsken valgte han hurtigt, så et billede af den blev sat på, så ti felter og så hang vi det op på køleskabet. Shiiit han talte mange gange.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 27
Likede indlæg: 373

Indlægaf mulledit » 20. feb 2017, 07:20

FruDulle skrev:Nå, heldigvis fremgang på feberfronten. Men sikke han hoster, det lyder som om han har røget 50 cigaretter om dagen i 50 år.

Super godt med fremgang

Hvordan går det i dag?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Forældre"