Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5890

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dikus » 17. okt 2015, 16:53

Vi er endelig ved at få sendt save the date kort ud til konfirmation.

Vi tænker, det er en god ide, da vi er flyttet fra Danmark - og frygter folk tror, de så ikke skal til konfirmation. Nææææhhhhh... så let slipper de ikke.

Nåh. Der er et fint billede på forsiden. Jeg har skrevet adresser på - og nu skal der så en tekst på "postkort-delen". Datteren er blevet enig om bare at skrive "kon - fir - ma - tion" over fire linjer og så lave små personlige tegninger til alle, afsluttet med <3 Navn. For altså... der er jo ikke så meget at skrive.

Men hooooold nu op, hvor tager det lang tid.. Og hun vil kun lave det, hvis hendes far sidder og fniser med og kommer med ideer til de personlige tegninger.

Af uransagelige årsager sidder de nu og siger "Jeg er en asparges" i forskellige tonefald, mens de fniser??? Jeg forstår mig ikke på de to.
3
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 17. okt 2015, 20:22

vi skal holde halloweenfest i haven mandag,det er fint,jeg vil gerne og det var vildt sjovt sidste år.

men for heeeeelvede og en masse andre eder og forbandelser,hvor ville jeg godt have haft mere end 4 dages varsel,støn.

jeg havde aftalt med lederen at mandag efter ferien ville vi aftale en præcis dag,jeg tænkte torsdag eller fredag i næste uge..men hun ringede herhjem i torsdags og sagde de har kigget i kalenderen og skal det være så er det nødt til at være mandag.arghhh.

den halve have er gravet op,der ligger et bjerg af knækkede fliser,huset ligner noget der er løgn og vi har ting nok der skal smides ud til at fylde en skraldevogn tror jeg,og det eneste jeg har at køre det på er klapvognen,for trillebøren har tabt den skrue hjulet sidder fast med.

jeg har knoklet i 2 dage,igår gravede jeg have i mørke og jeg har betalt 1200 for 13 kvm rullegræs,det er næsten 10 gange hvad det burde have kostet mig,og nu har jeg ondt af mig selv fordi jeg har ondt over det hele og min skodarm ikke vil løftes selv.hrmmpfff.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Thestral » 18. okt 2015, 08:00

FruKuk skrev:
Jabi skrev:Øøøjjj der bliver snakket :love: Pigerne er ved at gøre klar til Harry Potterfestivalen

Hvor dejligt med teenageliv. Og skønt, at de nyder at være hos jer.
Jeg elsker det og de er så søde :love:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 08:45

Allmost_Famous skrev:Halløj :)

Jeg skal lige spørge jer andre forældre til råds om noget. Sønnike holdt jo fødselsdag i går, og der blev simpelthen kylet penge efter ham fra alle kanter, så han nu har råd til en iPad Mini, efter også at have slagtet sparegrisen. Men... Knægten vil jo frygtelig gerne ud og købe den NU (Bilka har den til 2.300 i butikken), og jeg synes at han skal vente til på tirsdag, hvor jeg kan hente ham direkte fra skole så vi kan tage ind til Humac (de har den til 2.200, og der får jeg også studierabat, så prisen kommer længere ned). Han vil gerne bruge de ekstra penge på at få den i dag, og jeg synes simpelthen, det er så åndssvagt. Han havde jo regnet med at det ville tage måske et års tid at spare op til den, og det er kun fordi hele familien gav ham tilskud, at han har til den nu. Og to dages ventetid kan spare ham 2-300 kroner, som han jo kan bruge på apps eller andre ting. Men jeg kan også godt forstå ham lidt jo, for pengene ER der jo.

Jeg kan sagtens vælge at insistere, så han bliver tvunget til at vente og dermed spare de penge, men det er måske også et dumt sted at sætte foden ned. Det er jo hans penge, og hvis han fortryder, er det jo også en værdifuld lektie i tålmodighed. Han vil uden tvivl acceptere at skulle vente, og det vil højst medføre lidt "Ej, helt ærligt!?" hvis det er.

Argh, jeg er splittet. Jeg ved jo godt selv hvordan det er når man vil have noget NU (og har pengene til det), men jeg synes dæleme det er mange penge for ham at betale ekstra i stedet for at vente to dage :genert:

Kæft, det blev en lang smøre... :genert: Alle inputs er mere end velkomne!

Jeg har det FULDSTÆNDIGT som din dreng :blush: Jeg ville hellere betale ekstra for at kunne erhverve mig noget NU NU NUUUU.
Så jeg siger selvfølge a sti a sted med jer :D
2
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 08:46

Har du ser det her? http://www.elgiganten.dk/cms/ipad-mini- ... fri-fragt/

Det er 3'eren og ikke en 2'er. Den er meget lig men med fingeraftryksensor. Der kan forekomme demodeller ved afhentning. Men kan i jo høre om i den lokale elgiganten. Prisen er kun 1999 kr og det gælder kun på nettet
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 08:51

Hov jeg glemte at skrive det er den nyere model end den fra Bilka og Humac. Hvis jeg kunne få en spritny (evt. ved at få den afsendt i stedet for collect-a-store (hvor det kan være en demo)), så ville jeg gøre det. Humac har den VÆRSTE kundeservice og bryder loven igen og igen ift. garantisager. Prøv evt. at google deres navn.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:01

Allmost_Famous skrev:
Tiger skrev:Har du ser det her? http://www.elgiganten.dk/cms/ipad-mini- ... fri-fragt/

Det er 3'eren og ikke en 2'er. Den er meget lig men med fingeraftryksensor. Der kan forekomme demodeller ved afhentning. Men kan i jo høre om i den lokale elgiganten. Prisen er kun 1999 kr og det gælder kun på nettet

Uh, nej det havde jeg ikke. God pris!

Men jeg var i Elgiganten for et par uger siden, og deres sælger var simpelthen som en glat ål, og jeg mistede enhver lyst til at smide penge efter dem. Sådanne sælgere er der selvfølgelig alle steder...

Idioter er der desværre alle steder. Jeg ville stadig langt hellere købe der end ved Humac :)
0
Brugeravatar
Tiger

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:01

Allmost_Famous skrev:Nåh, de har den ikke på lager her i Odense, så det giver lidt sig selv :gruble:

Kan du ikke bestille den fra nettet og få den sendt? Så må han vente et par dage? Den står som på lager i spacegrey?
Senest rettet af Tiger 18. okt 2015, 09:02, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tiger

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:05

Allmost_Famous skrev:
Tiger skrev:Kan du ikke bestille den fra nettet og få den sendt? Så må han vente et par dage? Den står som på lager?

Han vil gerne selv lange pengene over disken ( :lol: ), så det skal være en fysisk butik.

Ah okay, så må han jo hoste op med lidt flere penge så :) God fornøjelse med det, han bliver glad for den lige meget om det er en 2´er eller 3´er :-D Bare I er opmærksomme på at de 16 gb hurtigt kan blive fyldt op med apps osv.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 18. okt 2015, 09:18

Er der nogle af jer, som har købt den der falde i søvn-bog, som lige er kommet på dansk?

Jeg gad helt vildt godt vide, om den virkelig virker, men bliver så nærig, når jeg så står med bogen i hånden nede i butikken :genert:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. okt 2015, 09:39

Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Tibbler, kan du ikke låne den på biblioteket i et af sprogene og så lure om det er noget for Jer. Om den virker handler ligeså om hvorvidt man tror på det selv og går ind til med optimisme. Tror jeg ;)

Min egen new yorkersøn, har udtrykt flere gange nu at han ihvertfald ikke savner mig og at det stresser ham at jeg har sendt beskeder via skype. Come on, vi snakker en besked på to dage og det er stressende, suk. NÅ ja, han savner skole, fodbold og vennerne og computeren men ikke hans mor. Du er der jo alligevel altid mor, så dig når jeg ikke at savne :genert:
3
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 18. okt 2015, 10:12

Panton skrev:Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Tibbler, kan du ikke låne den på biblioteket i et af sprogene og så lure om det er noget for Jer. Om den virker handler ligeså om hvorvidt man tror på det selv og går ind til med optimisme. Tror jeg ;)

Min egen new yorkersøn, har udtrykt flere gange nu at han ihvertfald ikke savner mig og at det stresser ham at jeg har sendt beskeder via skype. Come on, vi snakker en besked på to dage og det er stressende, suk. NÅ ja, han savner skole, fodbold og vennerne og computeren men ikke hans mor. Du er der jo alligevel altid mor, så dig når jeg ikke at savne :genert:

Nu har jeg bestilt den på biblioteket :D
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5890

Indlægaf Dikus » 18. okt 2015, 10:15

Hvis det handlede om 300 kr havde jeg ladet han købe den i dag.

Når det handler om en 3er i stedet for en 2er... Havde jeg insisteret på nethandel. Og været fleksibel i forhold til antipati mod virksomhedens sælgere.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 11:03

Panton skrev:Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Børn er skønne - og mega strenge :kram: Men jeg tænker, at du skal tage det som den ultimative kærlighedserklæring, at han VED, at du ALTID er der.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 11:07

Vi bruger søndagen på at få ryddet lidt mere grundigt op end hverdagen efterlader plads til. Men nu er der altså lige dømt kaffepause til moderen. Lillebror sover til middag og storesøster laver noget krea. Tror at næste skridt må være at få hr. mand til at køre i Fakta med flasker og glas. Hvorfor skal sådan noget altid hope sig op i kæmpe mængder, førend vi får gjort noget ved det... Idiotisk.
0

Tilbage til "Forældre"