Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Whoosh » 18. okt 2015, 11:27

Jeg vasker tøj, ser Fargo med et halvt øje, og tænker på at sætte en brøddej i gang.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 18. okt 2015, 16:25

Tibbler skrev:Er der nogle af jer, som har købt den der falde i søvn-bog, som lige er kommet på dansk?

Jeg gad helt vildt godt vide, om den virkelig virker, men bliver så nærig, når jeg så står med bogen i hånden nede i butikken :genert:

Vi har købt den. Har læst den for hende tre aftener. Indtil videre er hun ikke faldet i søvn under læsningen, men meget hurtigt efter. Jeg synes den virker beroligende på hende.

Det er meget imod hendes natur at overgive sig til søvnen :rulle: så jeg havde heller ikke forventet mirakler efter tre dage :)
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 18. okt 2015, 17:20

Vi har haft en god dag - vi var i kirke på den totalt kaotiske måde med mange børn og en uoplagt pige.

Efterfølgende spiste vi på pubben overfor med 6 andre børnefamilie og ungerne legede i solen. Og de voksne fik snakket lidt om stort og småt. Superhyggeligt.

Manden og jeg har arbejdet lidt. Manden mere end jeg og det er fint. Det er lidt kedeligt, det jeg pt sidder med og der er en arbejdsdag i morgen.

jeg har leget med den yngste i eftermidda, der var lidt mere i hopla over middag og sludret med midterbarnet over en kop te.

Til aften har vi spist hjemmelavede burgere og pomfritter og smoothies til dessert. Vi spiser efterhånden kl 17 fordi ellers magter yngstebarnet ikke tilværelsen.

Vi lavede samtidigt en portion oksekød/grøntsager til i morgen, der så blot skal varmes. Så går det let i morgen :)

Der sker et eller andet med vores yngste for tiden. Det er nok noget med endnu mere selvstændighedsgørelseshalløj. Nu vil jeg tage godnatkampen i aften. Vi skiftes lidt. Stod det til pigen, så var sengetid kl 24 - sårh dét!
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3009

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 18:49

Min lille pige går ikke længere med sut....Vi har idag været ude og købe 2 barbier, en Frost Smykkesæt og en Askepot kjole for hendes sutter. På hendes egen opfordring. "Jeg behøver ikke gå med sut mere"....Vi fik tingene. Manden i Toys r' Us fik sutterne.

Dette kom sig af at vi havde en snak i formiddags om at hun snart skulle holde op med at gå med sut, og så kunne man jo købe ting for sutterne istedet. Det var hun så bare totalt klar på at gøre med det samme. Jeg spurgte sådan ind fra flere vinkler, men hun blev ved med at fastholde at hun ikke længere behøvede sine sutter.

Nøjh hvor var moderen stolt :lun: :lun: :dåne:

Det gik virkelig godt lige indtil hun fik en mindre hjerneblødning da jeg gav hende nattøj på....Og stormede ind på sit værelse for at finde sutten og sin nusser....Og så brød helvede ellers løs. For nu gik det op for hende hvad hun havde gjort. Og hun blev simpelthen så bund-ulykkelig. Hun græd som en pisket :whine: :whine: :whine: . Altså sådan virkelig "ulykkelig-gråd" :( :( :( ....For hun havde ikke fået sagt hej-hej til sutterne og nu ville hun altså gerne se dem igen....Hun var totalt utrøstelig og helt ude af den. Da vi lagde hende i seng græd hun helt utrøsteligt og snakkede om at levere tingene tilbage og få sutterne igen. Her måtte jeg så sætte foden ned og sige at det desværre ikke kan lade sig gøre.

Til sidst lykkedes det mig dog at få hende overbevist om at man ikke kunne få sutterne tilbage, og vi blev enige om at hun kunne få sin nusser og en putteklud med i seng (Puttekluden røg dog på porten lidt senere) men hold da op hvor var hun ked af det....Mit moderhjerte var lige ved at briste.

Emma er normalt sådan et barn som aldrig bliver rigtig ked af det. Hun kan blive hysterisk, arrig og skrige af raseri. Men hun bliver sjældent sådan rigtig ulykkelig-ked-af-det.....Faktisk er det kun gang nummer 2 vi har oplevet det. Og jeg synes bare det var SÅ hårdt......Min lille pige var bare så ked af det og det har jeg godt nok svært ved at være vidne til....Omvendt så er det også det rigtige tidspunkt at sige slut til sut...Og dagen endte da også med at hun sagde "nu er jeg ikke ked af det mere, mor. Godnat" (Det var her omkring puttekluden blev forvist fra hendes værelse)
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 18:57

Rakel skrev:Vi har haft en god dag - vi var i kirke på den totalt kaotiske måde med mange børn og en uoplagt pige.

Efterfølgende spiste vi på pubben overfor med 6 andre børnefamilie og ungerne legede i solen. Og de voksne fik snakket lidt om stort og småt. Superhyggeligt.

Manden og jeg har arbejdet lidt. Manden mere end jeg og det er fint. Det er lidt kedeligt, det jeg pt sidder med og der er en arbejdsdag i morgen.

jeg har leget med den yngste i eftermidda, der var lidt mere i hopla over middag og sludret med midterbarnet over en kop te.

Til aften har vi spist hjemmelavede burgere og pomfritter og smoothies til dessert. Vi spiser efterhånden kl 17 fordi ellers magter yngstebarnet ikke tilværelsen.

Vi lavede samtidigt en portion oksekød/grøntsager til i morgen, der så blot skal varmes. Så går det let i morgen :)

Der sker et eller andet med vores yngste for tiden. Det er nok noget med endnu mere selvstændighedsgørelseshalløj. Nu vil jeg tage godnatkampen i aften. Vi skiftes lidt. Stod det til pigen, så var sengetid kl 24 - sårh dét!

Selvstændighedsgørelseshalløj er en bitch......Emma kan gå fra at være en sød lille trallende legende trunte til at være et skingert skrigende utyske der vrider og og råber skældsord....Og hendes hænder er nærmest permanent placeret over kors i øjeblikket og suppleres af en fremskudt underlæbe... :sarkasme: :nerve:

Her til aften skulle hun have en ren ble, nattøj, tandbørstning og vask i ansigt. Det blev takseret som et kæmpe overgreb. Og hun endte med at storme ind på sit værelse og smække døren...Og så fik vi ellers en sviner..Noget med at hun havde sagt at hun ikke vil vaskes i hovedet og at hun overhovedet ikke vil have børstet tænder og at jeg altid skal bestemme.....Vi lader hende rende i på værelset og rase ud....Det virker som det mest fornuftige i øjeblikket....Og så har vi altså også lige tid til at få styr på os selv..For det er altså virkelig svært ikke at grine.....Så det lader vi være med at når hun ser det :-D :-D
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 18. okt 2015, 18:58

Uh Vibbsen, det er ikke sjovt, når de er så inderligt uykkelige. Da min søn smed sutten, var han også utrøstelig den første aften, han græd og græd i et par timer ind til han faldt i søvn i mine arme - jeg gik op og ned af gulvet med ham som med en lille baby. Næste aften græd han et øjeblik og så var det slut med det.

Godt at din lille pige blev glad igen - hun lyder skøn :lun:
0
Kan man ringe til en voksen?
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 18. okt 2015, 19:07

Xxx, det var ikke Rs fødselsdagsgave, vi var ude at købe, men en gave til mandens kammerat.

Rs gave har vi ikke købt endnu :genert:, men vi har kig på en løbecykel.

Vi har hentet R i farmor og farfars sommerhus, hvor han havde overnattet med dem fra i dag til i går. Vi fik kage og pizza, og så var den dag gået :-D.

R havde haft det rigtigt godt, men ville ikke spise aftensmad og var til sidst ikke let at gøre tilfreds. Det var lidt ærgerligt at slutte en ellers hyggelig dag på den måde.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 19:21

Vi har lige talt om det, og vi kan faktisk kun huske et par gange tidligere hvor hun er blevet så ked af det.

Heldigvis så er hun et meget harmonisk barn som hviler godt i sig selv (Siger de i vuggeren) hvilket betyder at hun er relativ nem at trøste.....Og jeg tror måske at de tårer der skal grædes over sutterne er blevet grædt....
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 19:23

Emma er iøvrigt inde i en periode hvor hun opfører sig som om hun bor på et meget dyrt hotel, og vi er ansat som tjenere :gruble:

Nogen ualmindelig tumpede tjenere iøvrigt....Når hun skriger at hun vil have et glas mælk fordi hun er tørstig, så er det ensbetydende med at vi skal bringe mælken derhen hvor hun befinder sig. Ikke at hun skal være nødt til at komme ud i køkkenet og få at vide at hun må nøjes med vand....Den form for opførsel er totalt utilstedelig :cuss: :cuss:

Tidligere lå hun på gulvet ved siden af min kontorstol og skreg i raseri for at få mig til at give hende nusser. Hun kunne ikke nå den og hun havde brug for den....Nusser lå så lige foran hende....Men det ville jo kræve af hun strakte armen for at hun kunne nå den..... :nerve:
2
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 18. okt 2015, 19:54

Lillesøster er som regel sød og nem, men der sker nogle ture, hvor hun nærmest er snotvirret over at opdage livets muligheder som at man kan ignorere de voksne eller smide sig ned på gulvet i raseri. Nu sover hun endda - så det min tur! Hun var meget urolig i nat. Frygtelig renderi - vi satser på en mere rolig forestilling :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 20:00

Her trak det også ulykkelige tårer ved sengetid, da storesøster havde smidt sine sutter i skraldespanden. Men det var kun den første aften, at det trak tårer. De næste par aftener kostede det lidt længere tid til at falde i søvn, men det var også det.

Lillebror er ikke nem :gisp: Han er så hamrende stædig, og han kan som Vibbsens datter også skabe et drama over en sut, der ligger LIGE ved siden af ham, men som ville kræve, at han tog hænderne op fra dynen...
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 20:20

Emma er normalt et både nemt og glad barn, og vi har egentlig aldrig haft de store sværdslag med hende....Og hun bøjer som regel forholdsvis hurtigt.........Men hun har sådan nogen flip hvor hun bliver helt umulig....Og det handler typisk om at hun er ved at blive mere bevidst om at hun er et selvstændigt individ....Som har sin helt egen mening....

Forgårs stod hun f.eks. og skreg af raseri ude på gaden da vi skulle op og handle....Hun ville køre i bil. Jeg sagde vi skulle gå. Hun påstod at hun ikke kunne gå så langt. Jeg tilbød at vi kunne gå ind igen. Hun skulle aldeles ikke ind igen. For vi skulle jo op og handle. Jamen så kom, så går vi op og handler. Det endte med at hun erkendte at hun havde tabt og så gik hun pænt med.

Til gengæld så opfører hun sig altid eksemplarisk når vi er ude. Hun ELSKER at være med ude og laver aldrig en scene i det offentlige rum (Vores egen have tæller IKKE som offentlig rum skal jeg lige tilføje)....Det er faktisk så udtalt at hvis hun er en rigtig træt møgunge når vi henter hende, så kan det faktisk tit betale sig at gå ned på vores lokale kineser buffet restaurant og spise......Så bliver hun blid som et lam :-D
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2015, 21:04

Herhjemme holder vi os også en temperamentsfuld dame. Lige i tiden ynder hun at råbe 'Det bestemmer JEG!' eller slet ret bare 'NEJ!!!!', når vi beder hende om noget.
Hun har også tidligere været sød, høflig og harmonisk, men lige i tiden er alt en kamp, hun løber konsekvent sin vej, når hun skal spise/have tøj på/hentes fra dagpleje/rydde op efter sig/osv. Det er især mig, der får de triumferende (og til tider provokerende) blikke fra hende.

Den anden dag legede vi, at jeg var syg og skulle have sut mg putteble, og hun gloede noget, da jeg først protesterede over det var det forkerte putteble og dernæst over, at det ikke var blød nok (gæt selv hvad hun jævnligt brokker sig over). Først accepterede hun det, og fandt nogle nye, men til sidst kiggede hun opgivende på mig og bad mig leve med den, jeg fik tildelt.
Det var sjovt at se hendes reaktion, da jeg (i en mild udgave) gjorde som hende :lol:

Hun tror også, at hun skal bestemme alt, når vi leger, og bliver sur og gal, hvis man gør noget andet end hun har tænkt sig. Det har vi jævnligt en snak om, hende og jeg.

Og med alt ovenstående in mente var jeg lidt nervøs over hvordan eftermiddags barnedåb skulle forløbe, men hun var sød og glad, og blev slet ikke hysterisk, når nogle lånte (eller tog) hendes ledsager. Og så åd hun 3 pizzasnegle. Det ligner absolut ikke hende.

(Der var i øvrigt både en, der er et halvt år ældre end Signe og en der er et halvt år yngre end Signe med til festen, og de kunne heldigvis begge sige "Neeeej mor!!' på præcis samme sure og kommanderende måde som Signe, det var en trøst :-D)
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3245

Indlægaf DD_81 » 18. okt 2015, 21:32

Jeg tror alle vores unger er i efterårshumør... :D

Vi har også nogle meget bestemte herrer herhjemme, i alle aldersklasser, og der bliver råbt, trampeti gulv, diskuteret, ignoreret, og provokeret...Virkeligt festligt, og totalt god påvirkning af humør og overskud, eller ikke! Jeg er TRÆT
Og jeg glæder mig over at efterårsferie for denne omgang er slut, og hilser hverdagen så hjertelig velkommen igen.
Særligt glæder jeg mig til døgnvagt tirs-onsdag :D :fløjte:

Selv den yngste der somregel oftest kun kan trylle lidt drilleri og frækheder ud af ærmerne, og ellers normalt charmer sig ud af alt, har i den grad haft visne blade i ørerne, og gået kontra af mangt og meget.

Selvom jeg glæder mig til hverdag har det nu været rart med ferie alligevel.
Min Hr. Mand og far har været i fuld sving med efterisolering af vores gavl, og de er nået langt.
I dag har de bygget hylder på loftet, så vores opbevaring ikke skal ligge hulter til bulter.
Vi har haft besøg af gode gamle venner med børn, det har været rigtig hyggeligt at gense dem, hyggesludre imens ungerne har leget.
Nr. 3 har haft sin kæreste på besøg i 2 dage, og det har bare været helt fantastisk.

R har haf sin kæreste siden de startede i dagpleje i foråret 2011, de blev meget hurtig pot og pande, og fungerede bare så godt sammen, de skiftede fra dagpleje til børnehave samme dag, hvor de kom i samme gruppe. De skiltes sidste år hvor vi flyttede, og de har kun set hinanden 2 gange siden (da de var langt væk en periode), men de falder lige tilbage i deres gamle rytmer. Det er vildt hyggeligt.

Vi "samlede hende op" på Hovedbanegården og tog i Tivoli (sheise der var mange mennesker) og de startede ud med at traske afsted hånd i hånd, med verdens største smil klistret på deres ansigter. Og så tog vi hjem til os, hvor de bare har råhygget, leget en masse, puttet på sofaen til film osv.
Det er et privilegie at se ens barn have så specielt et venskab og bånd til et andet barn :lun:
Og heldigvis kunne lillebror også nemt inkluderes i deres fællesskab, så der er blevet leget nogle fede lege, og rodet til den helt store guldmedalje!
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 22:19

Jeg har læst i den bog der hedder"De kompetente forældre" at man skal passe på med at være "de servicerede forældre. Da det ikke er sundt for barnet.

Emma har sendt forfatteren en lorteble :-D
5

Tilbage til "Forældre"