Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 19. okt 2015, 05:05

Vores Lillesøster er også stædig og alt i den dur - vi ser hende alligevel som sød og nem :)

Åh ja den bog fik jeg det år i gave, hvor jeg ventede Lillesøster. Jeg læste den - konstaterede at den vist ikke var helt i hegnet, når jeg skelede til de store og satte den på hylden. Der står den så.

Nå ikke så meget renderi i nat - så Lillesøster er på vej i Daycare. Hun har haft fri 1.5 uge fra pasning, så hun er nu nok tilfreds.

Og jeg vil åbne computeren 6.30 - så har jeg tidligt fri o dag :)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2015, 05:36

AF- fedt at han fik sin tablet. Jeg tænker at han var umådeligt stolt over at betale den selv?
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2015, 05:39

Vi har virkelig svært ved det for tiden med at aflevere i Day Care. Det er lidt hårdt. Han er så ked af det hver gang. Efter sommerferien frygtede jeg det værste, men det gik virkelig nemt og han sagde bare bye bye og gik og legede. Men så efter en uges tid var han helt stille og sad bare og kiggede ned i jorden når vi tog sko af og blev ked af det når han skulle ind. Siden blev det til at han blev hysterisk ked af det. Nu er det allerede på vej ud ad døren derhjemme, når vi drejer ned af vejen, skal ind ad porten og helt galt går det når han så skal ind. Jeg synes at det er svært når han i starten havde det fint med aflevering.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:07

^^Dulle, kan det have noget at gøre med hans sygdomsperioder, at han ligesom kommer ud af trit med day care? Eller er der sket nogle forandringer dernede? Vigtigst, er du glad og tryg ved stedet, så du aflevere ham med ro og glæde?
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2015, 06:13

nej ikke rigtig, det startede inden at han blev dårlig. Havde kun 2-4 gode dage inden at det gik skidt. Før sommeren var han i 1-2 år gruppen og nu er han i 2-3 år gruppen. Det er samme gruppe børn som før plus et par nye, men selvfølgelig ny teacher. Men han kendte hende godt. Det er et mindre sted så alle mingler lidt i løbet af dagen. Han var meget glad for hende i 1-2 gruppen. Jeg har dog set at han fint sidder og putter hos sin nuværende lærer så tror ikke at det er fordi at han ikke kan lide hende.
Jeg er meget glad for stedet og for de voksne. Han er også altid glad og leger når jeg henter ham og det er jo godt. Men den der aflevering, det synes jeg virkelig er så svært. umiddelbart er de kun 5 uger tilbage her, men det er jo også længe nok når man har en ulykkelig dreng. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:26

Hvis I kun har 5 uger tilbage inden I flytter, har du så mulighed for at holde ham hjemme? Jeg tror ikke jeg ville bruge så meget krudt på 5 uger og jeg ville også synes det var synd for C, hvis han lige når at blive tryg igen inden I laver et skift.

Har du ikke mulighed for at mødes med andre børn nogle gange om ugen? Aner intet om de faciliter der er der hvor I bor;)
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2015, 06:39

Desværre ikke -begge dele. Dels studerer jeg og dels er der slet slet ikke nok til at kunne underholde ham dagligt her. Så det er nødvendigt uanset hvordan vi vender og drejer det.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:43

'det kan jeg godt se og så tror jeg du skal ligge dig i selen for at gøre det så godt som muligt. Italesætte dagen for ham måske, så han ved hvor dejligt og hyggeligt det bliver og fortælle at når du har X (spist/sovet whatever) så kommer du og henter ham.

Kan han evt. mærke at du bliver usikker når han er ked af det eller bliver afleveringen trukket ud af den grund? Det er bedst at afleveringen er så kort som muligt, for det gør det nemmere for barnet at forholde sig til.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2015, 11:06

FruDulle skrev:nej ikke rigtig, det startede inden at han blev dårlig. Havde kun 2-4 gode dage inden at det gik skidt. Før sommeren var han i 1-2 år gruppen og nu er han i 2-3 år gruppen. Det er samme gruppe børn som før plus et par nye, men selvfølgelig ny teacher. Men han kendte hende godt. Det er et mindre sted så alle mingler lidt i løbet af dagen. Han var meget glad for hende i 1-2 gruppen. Jeg har dog set at han fint sidder og putter hos sin nuværende lærer så tror ikke at det er fordi at han ikke kan lide hende.
Jeg er meget glad for stedet og for de voksne. Han er også altid glad og leger når jeg henter ham og det er jo godt. Men den der aflevering, det synes jeg virkelig er så svært. umiddelbart er de kun 5 uger tilbage her, men det er jo også længe nok når man har en ulykkelig dreng. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.

Ahhhh.....skift af gruppe.....Det kan være et ret stort issue. Kan det have noget at gøre med at det er gået op for ham at han skal afleveres et andet sted/til en anden teacher ?

Emma skiftede sidste år var vuggestue til flexgruppe. Og det gik rigtig fint. Hun var totalt klar til det, og opholdt sig alligevel mest på flexstuen i løbet af dagen da hun og stuepædagogen er vældig gode venner.
Men det var et mareridt af afleverer. Flexgruppen hører nemlig rent organisatorisk til i børnehaven som ligger i en anden del af huset. Og det var derfor der vi skulle afleverer Emma når hun kom før 8 (Og det gør hun altid). Vi skulle altså først ind i vuggestuen og aflevere hendes ting, og herefter over i børnehaven og afleverer hende... Det gik fint i første omgang. Men så lige pludselig så slog hun bremserne i. Og til sidst var det så slemt at bare det at vi nævnte at hun skulle afleveres i børnehaven fik hende til at græde og sige "Vil ikke". Vi gik fra at have et barn som sprang ind af døren om morgenen til at have et barn som nærmest skulle slæbes derind. Hun elsker at være i børnehaven i dagtimerne og er vældig fine venner med personalet derinde. Men hun vil godt nok ikke afleveres derinde.

Vi bad om at få lov til at aflevere i vuggestuen. Det var de ikke meget for. Men vi finder os ikke i en skid. Deres dårlige logistik skal ikke gå ud over vores barn. Så det eneste andet alternativ vi fremlagde var at så måtte de flytte hende til den anden flex stue som rent fysisk ligger i samme del af huset som børnehaven således at vi ikke skal ind i vuggestuen først om morgenen. Dette blev fremlagt som et ultimatum med begrundelse i at vi ganske enkelt nægtede at afleverer et barn der græd som en pisket. Især ikke når det aldrig havde været et problem at afleverer tidligere..Men hun kunne ikke finde ud af det der med at skulle ind og ud og ind et andet sted...... Det hjalp. Stuepædagogen er ualmindelig glad for Emma og havde bestemt ikke lyst til at slippe hende fra stuen for sådan en bagatel...Så pludselig var det ikke et problem at Emma ville afleveres i den del af huset hvor hun rent fysisk hører til istedet for der hvor hun organisatorisk hører til.....

Kunne det måske hjælpe at lave lidt om på afleverings rutinerne ? Bare i en periode så der falder ro på. Hvis vi afleverer før 8 nu så beder Emma ofte om at komme over i børnehaven fordi hun ikke gider de mange småbørn :-D
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2015, 11:08

Jeg havde ikke set at I snart skal flytte uanset....Kunne man måske leve en aftale om at han den resterende tid han skal gå der bliver afleveret til sin gamle teacher i 1-2 gruppen og så kommer den nye teacher og henter ham når han er faldet lidt på plads ???
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 16:56

Er der nogle forældre herinde fra kbh, som enten kender et sted man kan købe uhyggelige halloween kager eller kan bage nogen for guld naturligvis:)

Jeg har oprettet en tråd i mad, men spørger lige her. Jeg ved godt at både AF og DD er killer kage bagere, men de bor bare ikke sådan i kbh :sur: nu
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:35

^^nej ikke mere, hun er flyttet laaaaangt væk
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:41

Men jeg har fundet en kageløsning hos et bageri
Halloween kagen til klassen.jpg[/img]
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:42

Nå, jeg kan åbenbart ikke finde ud af at sætte billede ind!
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 19:06

Min datter bøvler (udover allergi og eksem - tal lige om at være heldig :stoned: ) med lav muskelspænding, hvilket giver bøvl med motorikken. I hendes tilfælde i form af kropslig uro og klodsethed. Vi går til træning med hende hos en børneergoterapeut. I dag har hun fået liv at låne en kuglevest med hjem - og hold nu op en kæmpe forskel. Det er som at have fået et nyt barn med hjem. Hvis effekten fortsætter, må vi rive os og købe en til hende.
1

Tilbage til "Forældre"