Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 22. okt 2015, 17:36

Vi har en times forskel ml UK og DK, så vi er vant til at springe en time frem og tilbage i tid. Jeg har så booket barnepigen søndag, hvis vi skal rode med op før tid-tid. Mit helbred er ikke til det pt og manden skal til fodbold søndag.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 18:02

De andre gange er det gået ret nemt med skift fra sommer/vintertid og har rettet sig allerede til mandag morgen. Og jeg nægter at forholde mig til, at det kan blive anderledes denne gang.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 18:04

Hr mand: "Nu skal vi rigtigt hygge os i aften unger, for jeg skal på arbejde fra i morgen tidlig og til mandag morgen, så I skal være alene med mor hele weekenden"
Datter med virkelig ynkelig stemme: "Åh nej, så skal vi leve af rester og pasta..."

Ja det er sgutte nemt at have en mor, der ikke evner at lave mad :blush:
4
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 22. okt 2015, 18:47

Tusind tak for tillykker :kys:.

R har haft en god dag, selvom han stadig ikke helt har fanget ideen med at have fødselsdag. Han begyndte fx at græde, da vi sang fødselsdagssang i morges (kan også skyldes vores stemmer :genert:).

Han havde mini-muffins med i DP, hvor han også
fik to gaver - en pakke med to små traktorer og sådan en tavle til at skrive på med en pen.

Da jeg hentede ham, ville han ikke med hjem :genert:. Men vi kom hjem, og så kom der 3 bedsteforældre med fine gaver. Han blev lidt overvældet af al hurlumhejet.

Dagen sluttede af med, at vi læste i nogle af de pixi-bøger, han har fået i gave.

Tænk, at min lille dreng er 2 år! :lun:
6
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 22. okt 2015, 21:14

Tillykke med ham @sorenspige :)
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 23. okt 2015, 03:11

Vi har ikke vintertid, men tilgengæld betyder det lidt mere jetlag når vi kommer til Dk om 5 uger :( Christoffer er heldigvis god til at omstille sig, men det tager lige nogle dage hvor vi står op kl 3-4 stykke...men så kan vi da få tændt op i brændeovnen
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. okt 2015, 03:14

Og med det sagt- er i gale hvor jeg glæder mig til at komme til Dk. Det er vist første gang at jeg har det sådan med at komme hjem. Udendørsleg, en fantastisk dagpleje, god klar luft, legepladser, legeland, og ikke mindst- ordentlige fødevarer. Vi fik et kg danske øko æbler i går. Hold nu op det var fantastisk. De smager helt sublimt :love:
4
Whatever
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 23. okt 2015, 05:38

FruDulle skrev:Og med det sagt- er i gale hvor jeg glæder mig til at komme til Dk. Det er vist første gang at jeg har det sådan med at komme hjem. Udendørsleg, en fantastisk dagpleje, god klar luft, legepladser, legeland, og ikke mindst- ordentlige fødevarer. Vi fik et kg danske øko æbler i går. Hold nu op det var fantastisk. De smager helt sublimt :love:

Hvornår skal I rejse?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2015, 05:51

Jeg vågnede 4.50 ud at S lå og sang. Hun kravlede over til mig 10 min senere, hvor jeg kunne konstatere at hun havde tisset i gennem og var sjaskvåd. Så måtte vi op og skifte og jeg var sikker på det var sket med at sove, men nej, uden protester puttede hun sig igen og sov til 6.25 :8:
Jeg kunne til gengæld ikke falde i søvn igen, og sov først igen kl 6. :rulle:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2015, 05:55

FruKuk skrev:Hr mand: "Nu skal vi rigtigt hygge os i aften unger, for jeg skal på arbejde fra i morgen tidlig og til mandag morgen, så I skal være alene med mor hele weekenden"
Datter med virkelig ynkelig stemme: "Åh nej, så skal vi leve af rester og pasta..."

Jamen stakkels børn :lol:

Hvad laver I, når I er alene en hel weekend?
Jeg kunne godt årige lidt ny inspiration til vores alene weekender, synes altid vi ender med det samme.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. okt 2015, 06:19

FruKuk skrev:
FruDulle skrev:Og med det sagt- er i gale hvor jeg glæder mig til at komme til Dk. Det er vist første gang at jeg har det sådan med at komme hjem. Udendørsleg, en fantastisk dagpleje, god klar luft, legepladser, legeland, og ikke mindst- ordentlige fødevarer. Vi fik et kg danske øko æbler i går. Hold nu op det var fantastisk. De smager helt sublimt :love:

Hvornår skal I rejse?

Om 4 uger, 21-11
0
Whatever
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3008

Indlægaf vibbsen » 23. okt 2015, 10:10

Det er bare en skøn dag her i Hvidovre....NOT !!!

Emma vågnede 03.50 idag.....Hun påstod at hun var sulten....Well, hvis du sover videre så mærker du ikke sulten. Godnat. Hold da kæft hvor blev hun arrig....Hun skreg og hylede og råbte. Men den går altså ikke. Hun er begyndt at trække "Jeg er sulten kortet" som en slags trumf. Og det kan godt være at jeg lyder brutal, men her i huset er køleskabet ikke åben 24-7. Her må man spise til måltiderne...

Hun fortsatte i samme rille og gik totalt op i limningen da jeg ville vaske hende i ansigtet til morgen. "JEG KAN IKKE TÅLE VAAAAAAAAAND" skreg hun totalt hysterisk.......Det er bare ærgerligt,Truntefisk.....Du skal vaskes i ansigtet.....Det endte med at hun blev så hysterisk at hun gled ned fra puslebordet....Jeg tror egentlig ikke hun slog sig, for det var med ret "lav fart" fordi hun nærmest gled ud over kanten....Men hun blev virkelig forskrækket og græd som en pisket så trøstede mor. Og vi talte lidt om at det jo var derfor det var vigtigt at hun ikke lå og vred sig på puslebordet...det har nemlig været et eskalerende problem på det seneste... at hun i trods vrider sig helt ud på kanten af puslebordet...Mit bud er at problemet måske bliver lidt mindre nu hvor hun har fundet ud af at man faktisk godt kan falde ned...

Hvad angår overgang til vintertid i weekenden så er jeg totalt i denial...Det kan jeg sgu ikke rigtig overskue...

Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 23. okt 2015, 15:38

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Hr mand: "Nu skal vi rigtigt hygge os i aften unger, for jeg skal på arbejde fra i morgen tidlig og til mandag morgen, så I skal være alene med mor hele weekenden"

Jamen stakkels børn :lol:

Hvad laver I, når I er alene en hel weekend?
Jeg kunne godt årige lidt ny inspiration til vores alene weekender, synes altid vi ender med det samme.

Jamen det er ofte ret usselt :blush: Ingen rigtig mad, massere af TV, hele dage i nattøj, uredt hår og en hel udsagn a la "det må du gerne, hvis du kan klare det selv", "mor skal lige drikke en kop kaffe først", "du må finde på noget selv", "vil I se Ipad?"

Men ind i mellem så strammer jeg lige op og så kan aktiviteterne variere over:
- Legeplads
- Bål i haven
- Diverse krea projekter, som normalt skubbes grundet svineri faktoren
- Svømmehal
- Legeland
- Besøge venner/få besøg
- Ansigtsmaling (ikke så meget den lille)
- Omdanne stuen til gymnastik eller dansesal
- Klæde ud
- Besøge ulven i Bilka
- Indkøb

Men mest bruger vi tiden på at slappe af og lave så lidt som muligt.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5875

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 15:39

:lol: Datteren og jeg skal være alene hjemme fra på torsdag og et par uger.

Æv, æv. Så skal hun jo gro arme igen :D Og til at leve af pita, tacco-skaller og lasagne.
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 23. okt 2015, 15:42

vibbsen skrev:Det er bare en skøn dag her i Hvidovre....NOT !!!

Emma vågnede 03.50 idag.....Hun påstod at hun var sulten....Well, hvis du sover videre så mærker du ikke sulten. Godnat. Hold da kæft hvor blev hun arrig....Hun skreg og hylede og råbte. Men den går altså ikke. Hun er begyndt at trække "Jeg er sulten kortet" som en slags trumf. Og det kan godt være at jeg lyder brutal, men her i huset er køleskabet ikke åben 24-7. Her må man spise til måltiderne...

Hun fortsatte i samme rille og gik totalt op i limningen da jeg ville vaske hende i ansigtet til morgen. "JEG KAN IKKE TÅLE VAAAAAAAAAND" skreg hun totalt hysterisk.......Det er bare ærgerligt,Truntefisk.....Du skal vaskes i ansigtet.....Det endte med at hun blev så hysterisk at hun gled ned fra puslebordet....Jeg tror egentlig ikke hun slog sig, for det var med ret "lav fart" fordi hun nærmest gled ud over kanten....Men hun blev virkelig forskrækket og græd som en pisket så trøstede mor. Og vi talte lidt om at det jo var derfor det var vigtigt at hun ikke lå og vred sig på puslebordet...det har nemlig været et eskalerende problem på det seneste... at hun i trods vrider sig helt ud på kanten af puslebordet...Mit bud er at problemet måske bliver lidt mindre nu hvor hun har fundet ud af at man faktisk godt kan falde ned...

Hvad angår overgang til vintertid i weekenden så er jeg totalt i denial...Det kan jeg sgu ikke rigtig overskue...

Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase-Det-er-en-fase

Lyder som en af de dage, hvor man trænger til kaffe. Og alkohol, når barnet er puttet :deer:

Jeg synes i øvrigt ikke, at du lyder spor brutal. Her er der heller ikke servering 24/7 - cafeteriet er generelt lukket fra aftensmaden er indtaget (eller afvist...) og til morgenmaden serveres (tidligst kl. 6.30). Hvis vi vurderer, at der er tale om helt reel sult, så kan der undtagelsesvis serveres en portion havregryn med mælk mellem aftensmad og sengetid. Men er man først gået i seng, så er det bare ærgerligt.
2

Tilbage til "Forældre"