Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 14:41

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Så er der lavet lerskåle i stor stil. Fik lige overleveret den klassiske "pølse" metode til ældstebarnet, der syntes, at hendes mor var mega cool. Man må jo tage de point, man kan få...

Hey, lerskåle....Fed ide....Vi legede med saltdej sidste weekend og det var en stor succes....Jeg tænker at ler også kunne være et hit...

Og Rema har billigt ler. Nægter at betale 80 kr kiloet for selvtørrende (som værende det modsatte af ler, der skal hjælpes til at tørre...) ler fra Panduro. Ungerne er jo ikke lige frem pottemagere på et niveau, hvor skidtet kan sælges og tjene sig selv hjem igen...
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2992

Indlægaf vibbsen » 24. okt 2015, 16:50

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Så er der lavet lerskåle i stor stil. Fik lige overleveret den klassiske "pølse" metode til ældstebarnet, der syntes, at hendes mor var mega cool. Man må jo tage de point, man kan få...

Hey, lerskåle....Fed ide....Vi legede med saltdej sidste weekend og det var en stor succes....Jeg tænker at ler også kunne være et hit...

Og Rema har billigt ler. Nægter at betale 80 kr kiloet for selvtørrende (som værende det modsatte af ler, der skal hjælpes til at tørre...) ler fra Panduro. Ungerne er jo ikke lige frem pottemagere på et niveau, hvor skidtet kan sælges og tjene sig selv hjem igen...

Emma er... :nerve:

Vi har lavet græskar sammen med en veninde og hendes søn idag....D.v.s. Min veninde og jeg lavede græskar...Ungerne lavede alt mulig andet...Og endte med at gå ind og se Ramasjang....Men min veninde og jeg er faktisk RET gode til det der græskar fis....Det ligner grangiveligt noget en hhv. 3 og 5 årige vil kunne producere :-D
3
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 17:43

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:
vibbsen skrev:

Emma er... :nerve:

Vi har lavet græskar sammen med en veninde og hendes søn idag....D.v.s. Min veninde og jeg lavede græskar...Ungerne lavede alt mulig andet...Og endte med at gå ind og se Ramasjang....Men min veninde og jeg er faktisk RET gode til det der græskar fis....Det ligner grangiveligt noget en hhv. 3 og 5 årige vil kunne producere :-D

Så stemmer jeg for, at I bakker op om hendes talent og køber det dyre ler :deer:
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 17:44

Jeg gider ikke putte børn. Så i stedet har jeg åbnet en øl, fundet et afsnit af Greys hvide verden og sat ungerne med hver deres IPad inkl høretelefoner.
4
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 24. okt 2015, 17:59

FruKuk skrev:Jeg gider ikke putte børn. Så i stedet har jeg åbnet en øl, fundet et afsnit af Greys hvide verden og sat ungerne med hver deres IPad inkl høretelefoner.

Jeg er smuttet på arbejde. Der blev ringet efter mig, så nu er manden efterladt med børnene og en ipad til deling *ondeforældre.dk*. :afro:
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 18:44

Marott skrev:
FruKuk skrev:Jeg gider ikke putte børn. Så i stedet har jeg åbnet en øl, fundet et afsnit af Greys hvide verden og sat ungerne med hver deres IPad inkl høretelefoner.

Jeg er smuttet på arbejde. Der blev ringet efter mig, så nu er manden efterladt med børnene og en ipad til deling *ondeforældre.dk*. :afro:

Det er også en smart løsning... God arbejdslyst:)
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 24. okt 2015, 19:04

Vi har hold fødselsdag, men da gæsterne var gået, var R helt varmt, og det viste sig, at han har lidt feber :(. Han var heller ikke på toppen til sidst, men vi troede egentlig bare, at han var træt.

Jeg håber, det bare er pga tænder, så han hurtig er frisk igen. Han mangler stadig to kindtænder.

Han var helt klar til at sove, da han blev puttet. Jeg ville egentlig rykke hans sengetid, men det var ikke lige dagen at gøre det.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 24. okt 2015, 19:20

FruKuk skrev:
Marott skrev:

Det er også en smart løsning... God arbejdslyst:)

Tak. :D

Går glip af Downton Abbey, men har allerede set afsnittet og tager afsnit 6 i morgen online. :cool:
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 24. okt 2015, 20:03

FruKuk skrev:
Så stemmer jeg for, at I bakker op om hendes talent og køber det dyre ler :deer:

Enten det....Ellers også går vi all-in og køber sådan en keramik-brændings-ovn-fætter.....Den koster fra 3000 kroner brugt, og hvis vi så køber det billige ler i Rema så skal Emma ikke pølse mange skåle og dyr før pengene er tjent ind.......Vi kan tage rundt på markeder og hun kan pølse ting op på bestilling :devil: :-D

Det eneste det kræver er at jeg sammen med ovnen finder en opgraderet tålmodighed....For den Emma blev leveret med rækker cirka 5 minutter.....
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 20:14

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:

Enten det....Ellers også går vi all-in og køber sådan en keramik-brændings-ovn-fætter.....Den koster fra 3000 kroner brugt, og hvis vi så køber det billige ler i Rema så skal Emma ikke pølse mange skåle og dyr før pengene er tjent ind.......Vi kan tage rundt på markeder og hun kan pølse ting op på bestilling :devil: :-D

Det eneste det kræver er at jeg sammen med ovnen finder en opgraderet tålmodighed....For den Emma blev leveret med rækker cirka 5 minutter.....

Hey vi kan sgu da splejse til sådan en ovn fætter! Og så skal der skovles penge ind. Det er jo ikke helt billigt at holde sig kørende på vin og valium. De kan filme da godt spæde lidt til de tidskrævende unger :afro:

Pølses op :lun:
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 20:14

Sorenspige skrev:Vi har hold fødselsdag, men da gæsterne var gået, var R helt varmt, og det viste sig, at han har lidt feber :(. Han var heller ikke på toppen til sidst, men vi troede egentlig bare, at han var træt.

Jeg håber, det bare er pga tænder, så han hurtig er frisk igen. Han mangler stadig to kindtænder.

Han var helt klar til at sove, da han blev puttet. Jeg ville egentlig rykke hans sengetid, men det var ikke lige dagen at gøre det.

God bedring med ham. Håber, at han hurtig er frisk igen.
1
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 24. okt 2015, 20:53

FruKuk skrev:
Hey vi kan sgu da splejse til sådan en ovn fætter! Og så skal der skovles penge ind. Det er jo ikke helt billigt at holde sig kørende på vin og valium. De kan filme da godt spæde lidt til de tidskrævende unger :afro:

Pølses op :lun:

Det synes jeg faktisk lyder som alletiders ide....Nu har vi slidt og slæbt og stået tidligt op....Nu kan de passende begynde at betale tilbage....

Vin & Valium.....Måske vi kunne lave et akties selskab.....A/S Vin & Valium : Stort og Småt - Vores Unger Pølser Alting Op....Så kan vi vist også trække en masse fra i skat :klap:
5
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 24. okt 2015, 20:58

Emma var fuldstændig færdig da klokken var 19 idag....Og jeg har lært en ting : Hvis hun er fuldstændig færdig, så skal man IKKE forsøge at rykke på hendes sengetid...For så får man det lige tilbage i fjæset næste morgen - så står hun endnu tidligere op....Og eftersom hun i forvejen kommer til at så op klokken 5 minutter i kattebakke fordi vi rykker uret en time tilbage, så skal jeg ikke nyde noget af gamble med sengetider idag....
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2015, 22:15

Min mand skulle til koncert i aften, så S og jeg tog hjem til mine forældre i et forsøg på at strække sengetiden, og det vidste sig at være et godt valg, for hold da op hvor kan man køre længe på cocio og mormors gode køkkenskab :D Og mormors lyst til at dreje rundt og lege gemmeleg.
Sukkerindtaget har ligget adskillige niveauer over standarden, til gengæld sov barnet først kl 22.30. Så jeg håber i den grad det ikke giver bagslag :tie:
Og hvis det gør, er det heldigt, at jeg er ude af huset fra kl 15 :deer:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2015, 22:21

Hvordan pølser man lerskåle? :genert:
0