Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2015, 11:34

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Hvordan pølser man lerskåle? :genert:

Ej Bøtte sov du dig gennem formningstimerne i folkeskolen :ad!:

Det er the most famous lerteknik. En masse pølser af ler samles som cirkler og lægges ovenpå hinanden. Herefter glattes der med vand og vupti en skål, vase, askebære. You name it we´ll make it :deer:

Lyngbyvasen go home....Her kommer Debatvasen.... :whip: :rock:
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2015, 11:36

Emma vågnede 04.25 hvilket i princippet er 05.25 efter sommertid....Og dermed godkendt....Det lykkedes mig at trække hende til 05.25 vintertid og så fik hun lov til at se Barbie på ipad'en......
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5924

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 12:43

FruDulle skrev:Hvordan gør i andre om eftermiddag med mad? Christoffer spiser som en hest generelt og kører virkelig meget mad ind og vil have mere og mere og mere. Men til aftensmad spiser han jo så kun en lille portion. Er der bare sådan at det skal være? Forstår ikke hvor al den mad gemmer sig i det lille menneske.

Spiser kun en lille portion?

Det lyder fantastisk :-D
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3482

Indlægaf FruDulle » 25. okt 2015, 13:19

Dikus skrev:
FruDulle skrev:Hvordan gør i andre om eftermiddag med mad? Christoffer spiser som en hest generelt og kører virkelig meget mad ind og vil have mere og mere og mere. Men til aftensmad spiser han jo så kun en lille portion. Er der bare sådan at det skal være? Forstår ikke hvor al den mad gemmer sig i det lille menneske.

Vi snakker 1/4 kartoffel og gaffel kød og ellers hysteri over at skulle sidde med og overhovedet kun vil spise hvis der kommer en tlf med youtube på bordet....Not cool.
2
Whatever
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 13:31

Det er ca. det, min spiste i årevis... Uden at spise særligt meget til eftermiddag :lol:
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. okt 2015, 13:48

Dikus skrev:Det er ca. det, min spiste i årevis... Uden at spise særligt meget til eftermiddag :lol:

Men hysteriet? Jeg gider ikke det show. Det er ok at han ikke spiser meget, men ville gerne gå fra en masse eftermiddags snack til ordenligt mad og uden et show hver aften
0
Whatever
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 13:58

FruDulle skrev:
Dikus skrev:Det er ca. det, min spiste i årevis... Uden at spise særligt meget til eftermiddag :lol:

Men hysteriet? Jeg gider ikke det show. Det er ok at han ikke spiser meget, men ville gerne gå fra en masse eftermiddags snack til ordenligt mad og uden et show hver aften

Her spiste hun det, hun gad/ikke-gad og forlod bordet. Hysteri har vi arbejdet meeeeget med.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. okt 2015, 14:16

Dikus skrev:
FruDulle skrev:

Her spiste hun det, hun gad/ikke-gad og forlod bordet. Hysteri har vi arbejdet meeeeget med.

Jeg har gået på kostskole- bordmanere tak :D spiser han ikke til aften vågner han kl 5 og beder om at få sin omelet NU og det gider jeg ikke kan jeg afsløre. For han kan sagtens spise til aften og ganske meget...hvis der altså kommer youtube på bordet.

Det er en virkelig dårlig vane som vi har brugt i de perioder han var syg for at få fokus væk fra maden og dermed få noget i ham. Men han er ikke syg nu, så det er ikke nødvendigt
1
Whatever
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 25. okt 2015, 14:32

Vi spiser senest 17.30 og kan alle ikke nå hjem, så spiser vi to gange.
Lillesøster får gerne lidt at spise, når hun kommer hjem og så aftensmad senest kl 17.30.

Lillesøster spiser ofte meget lidt til aftensmad og det var også sådan med de store. Så jeg anser det for normalt og hun trives fint vægtmæssigt.

Jeg tilbyder en banan eller bolle før sengetid, hvis jeg synes, at hun mangler lidt for at sove godt.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 17:20

VI har altid haft aftenfrugt (og evt en bole) som en del af aftenritulet før putning. Så er man sikker på, der er mad i maven, når de skal sove - og at de kan holde sig helt til det bliver morgen :)
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 25. okt 2015, 19:37

Her er R også begyndt ikke at ville spise hverken morgenmad eller aftensmad. Han vil ikke engang op på sin stol.

Han får lov at sidde med en bog, og så plejer der at ryge lidt ned. Han bliver tilbudt banan inden sengetid.

Vi har ellers haft en rigtig god periode med hygge omkring måltiderne, så jeg synes, det er træls, at det ikke er sådan mere.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 25. okt 2015, 19:38

R forstod åbenbart ikke, at man ved sengetid burde være mere træt i dag. Han sov i hvert fald først kl. 20.20, og lå og snakkede i virkelige lang tid.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 25. okt 2015, 19:46

Sorenspige skrev:R forstod åbenbart ikke, at man ved sengetid burde være mere træt i dag. Han sov i hvert fald først kl. 20.20, og lå og snakkede i virkelige lang tid.

Vi droppede luren i dag. Det virkede, så skinken skred i seng frivilligt kl. 19.00. Det virker sikkert ikke i morgen. :ninja:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 25. okt 2015, 19:55

FruDulle skrev:
Dikus skrev:

Vi snakker 1/4 kartoffel og gaffel kød og ellers hysteri over at skulle sidde med og overhovedet kun vil spise hvis der kommer en tlf med youtube på bordet....Not cool.

Jeg tror det er alderen. Jeg tror ikke at nogle børn i vores omgngskreds mellem 2 og 4 spiser ret meget mere end det.

Jeg valgte at slutte fred med det, bl.a. efter råd fra FruKuk :)
3
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 25. okt 2015, 20:00

Hvis vi synes, der er røget for lidt indenbords det seneste døgns tid, får man serveret en leverpostejsmad foran tv'et. Det er sikkert stik mod al pædagogik og kostrådene, men det virker, oftest ryger det hele ned. Og det sker måske 1-2 gange i ugen, så det kan vi fint leve med.

Herhjemme har vi droppet aftensnacken, da vi begyndte at ane et mønster i at man valgte aftensmaden fra til fordel for havregryn/bolle/banen senere. Til gengæld må man altid gerne få en rugbrød eller en portion havregrød til aftensmad, hvis man ikke kan lide maden.
4
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Forældre"