Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 05:46

R vågnede kl. 4.30 og mente, det var morgen :tie:.

Min mand lagde sig ind til ham, og efter 30-45 faldt han i søvn igen.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 28. okt 2015, 05:51

Sorenspige skrev:R vågnede kl. 4.30 og mente, det var morgen :tie:.

Min mand lagde sig ind til ham, og efter 30-45 faldt han i søvn igen.

:træt: pyha.... Vi har gulvpuder på gulvet ved Cs seng fordi at han sover uden side på tremmeseng og han helst ikke skal ende på flisegulvet midt om natten. Der har manden også taget et par tidlige morgener ind i mellem - mor skal jo ikke op og på arbejde så hun behøver ikke stå tidligt op :D :fløjt:
0
Whatever
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3124

Indlægaf Rakel » 28. okt 2015, 05:57

Vi var oppe kl 4. Det er ikke sengetid 19.30 i dag. Nå. Jeg har givet mig selv afspadsering, så jeg går i seng om lidt - når alle mand er af huse eller rettere de kan passe sig selv til kl er 8.30! Så henter jeg nok Lillesøster, når hun har sovet ved 13tiden. De lover sol og 15 grader. Det da værd at tage med.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 06:57

Rakel, klokken 4 er godt nok også tidligt :ae:. Håber, du får sovet.

Her faldt R i søvn kl. 20, så han sov ikke engang specielt tidligt.

R sover stadig i tremneseng, ellers var han nok stået op.

Dulle, jeg skal heller ikke på arbejde :-D. Men min mand kan bedre sove for Rs lyde.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 28. okt 2015, 07:36

Jeg jinxer det helt sikkert nu, men her puttede jeg den lille kl. 19.00 i går og ikke en lyd før far vækkede kl. 6.45. :8: Det var det samme i går. Det er næsten ikke til at tro, når hun har sovet SÅ dårligt de sidste 2 år....
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3033

Indlægaf vibbsen » 28. okt 2015, 07:54

Emma stod op 04.15...."Moooar, jeg har lavet puha" :tie: :træt3: Skiftede ble og så ellers tilbage igen til sengen.
Her startede det helt store show....Smed dynen på gulvet og skreg fordi hun frøs, hun ville ikke sove, hun var sulten, hun ville have mælk, hun ville sidde op, hun ville have lyset tændt, og så trak hun trumfen : Jeg savner min sut........Og så fik jeg bare nok. Det handler ikke om hverken dyner, mælk, mad, lys eller noget som helst. Det handler om at hun tester mig af. For at se hvor langt hun kan trække den...

PLOP. Så stoppede jeg en sut i munden på hende og så blev der ro. Der var lige en lorteble mere omkring 05.15 men derudover så hørte jeg ikke noget fra hende før klokken 6.

Jeg ved godt at det er drøn forkert at tillade hende at få en sut. Når vi nu stoppede med sutten i sidste weekend.... Men jeg kan ikke mere..Det var dertil hun kan trække den..Og hvis det kan give mig noget morgen ro så må det simpelthen være sådan....Så må jeg tage slagsmålet om "ingen sut i de tidlige morgentimer" senere...Jeg sagde til hende at man kun kunne få sutten om morgenen hvis man ikke kunne sove, og at jeg ville klippe den over hvis jeg så den uden for værelset....Det kunne jeg se på hende at hun fangede. Og sutten blev da også pænt afleveret inden hun forlod værelset klokken 06.05 med en bemærkning om at det ikke er nødvendigt at klippe den over :-D

Vi kan ikke ændre på at hun laver puha 2 gange i rap tidligt om morgenen. Men vi kan gøre vores til at det bliver til bleskift og ikke andet....Det kræver så bare lige en sut...Heldigvis så ændre hendes "afføringsrytme" sig løbende. Så jeg ved jo at på et eller andet tidspunkt så hører det op...
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 08:00

Vibbsen, jeg havde også stukket hende en sut :genert:. Jeg vil gøre meget for at få min søvn.

Det der med lortebleer om natten/tidligt om morgenen er bare øv. R har i en lang periode ikke lavet i bleen om natten, men nu har der været 3-4 weekendmorgener, hvor vi har måttet tidligt op for at skifte ble.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 28. okt 2015, 12:26

Vi nåede lige igennem 3 par bukser til morgen,det første legede han lige Ninjatricks med,så da han fik dem på kom det moar mine bukser er våde,han havde fået dyppet dem i resten af sine cornflakes.så kom der tørre på,da han så skulle skylle mund efter tandbørstning smuttede tandkruset og så var vi på nr 3..han var færdig først og rendte i haven,det må han godt og vi går alligevel altid ud den vej..45 sekunder tog det,så havde han kuret på røveren ned af sin nye bakke,den er kun 1 m høj men det er rigeligt til han blev truet med at blive hængt op i ørerne når han er klar for fremtiden,suk.

Faktisk bliver det da 4 par.

Ganske imponerende,især helt uden at være hverken ulydig eller et særligt klodset barn.
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 29. okt 2015, 04:44

De sidste 3 dage er det gået fremragende med aflevering og de toppede det med et kys og en dreng der vandrede ind selv. Man fatter det ikke, men det er faktisk fordi at han har fået et Thomas Tog katalog som han ELSKER og han har haft det i hånden de sidste 3 dage når han er ankommet. Har ellers prøvet med legtøj af forskellig slags uden held...
4
Whatever
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 29. okt 2015, 05:26

Hvor dejligt, Dulle :banan:.

Det er ikke altid let at vide, hvad der betyder noget for de små.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 29. okt 2015, 10:55

Allmost_Famous skrev:Jeg har timer sent i dag, så sønnike sover hos bedsteforældrene. Er det underligt, at man stadig ikke helt kan finde ud af at nyde børnefri aftener? :genert:
Nej. Jeg har det stadig svært med det :engel:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 29. okt 2015, 16:46

Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har timer sent i dag, så sønnike sover hos bedsteforældrene. Er det underligt, at man stadig ikke helt kan finde ud af at nyde børnefri aftener? :genert:
Nej. Jeg har det stadig svært med det :engel:

Det er som regel nemmere når jeg har planer, så jeg prøver ihærdigt at lokke min veninde med til en fyraftensøl :lol:
Jeg kender fornemmelsen. Håber det lykkedes :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 29. okt 2015, 18:02

Alle I erfarne forældre; når man har et 7 mdr barn, der kun gider at spise grød og fravælger alt, hvad der bliver tilbudt af grøntsags- og kartoffelmos, vores eget alm mad osv - hvad gør man så?
Bliver ved med at tilbyde og derefter give grød, så barnet bliver mæt?
Rugbrødshapsere ryger også ned, men endnu ikke i en mængde, der kan gøre det ud for et helt måltid.
Der bliver tilbudt mad at sidde med selv og tygge i, men uden den store interesse.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 29. okt 2015, 18:50

På det tidspunkt gad min stadig KUN modermælk. Så... Jeg ville nok tage det roligt.
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 29. okt 2015, 18:59

Dikus skrev:På det tidspunkt gad min stadig KUN modermælk. Så... Jeg ville nok tage det roligt.

Mælk er kun interessant ved sovetid, så det bliver ikke til så meget i løbet af et døgn.
Men altså - umiddelbart er trivslen fin. Jeg gad bare godt at kunne komme lidt væk fra kun grød.
0

Tilbage til "Forældre"