Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 701

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2015, 13:40

vibbsen skrev:Her skal manden på arbejde i morgen. Og Emma og jeg skal lege gemmeleg....Ja, det er det svar man får når man spørger sin 3 1/2 årige hvad vi skal lave i morgen når far er på arbejde.....Jeg overvejer dog om vi ikke skal lave lidt mere end lige gemmeleg :-D Måske en tur i Tisvilde Hegn og samle dekorationsmaterialer til juledekorationer.

Søndag er åben bortset fra at jeg skal sove længe....Det er nemlig aftalen her i huset. Jeg tager morgenerne til hverdag. Til gengæld får jeg lov til at sove RIGTIG længe søndag....

Jeg skal starte på arbejde igen på mandag efter at have været sygemeldt med stress siden slutningen af august....Jeg skal starte med 3 timer 3 dage om ugen....Hvilket ikke er særlig meget. Men i sig selv ret angstprovokerende....Omvendt glæder jeg mig til så småt at vende tilbage til "normal" hverdag...

Vi har stadig morgen klokken kattetis....Men efter genindførsel af sut vil jeg dog sige at det er blevet nemmere. Og istedet for et kvarter I i kattetis, så er vi nu fremme ved et kvarter OVER kattetis....Til morgen var hun inde og ligge lidt hos mig....Fordi hun kedede sig....Men åbenbart så var jeg ikke stort mere interessant, for hun luskede ind og lege med lego istedet :lol:

Jeg har også sovelængedag om søndagen... Jeg glæder mig hele ugen :blush:

Og held og lykke med jobstart. Forstår godt, at det fylder. Krydser fingre for, at det bliver super godt!
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3036

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 13:58

FruKuk skrev:
Jeg har også sovelængedag om søndagen... Jeg glæder mig hele ugen :blush:

Og held og lykke med jobstart. Forstår godt, at det fylder. Krydser fingre for, at det bliver super godt!

Sovelængedag rocks :rock:

Jeg er for længst tjekket mentalt ud af min arbejdsplads..Jeg skal bare noget andet så snart som muligt..Og det gør det faktisk en hel del nemmere....Det er naturligvis angstprovokerende at skulle tilbage. Men jeg kan mærke at jeg kan deale med det. Fordi jeg ikke længere giver det lov til at overvælde mig....Jeg tager det ind så og sige og acceptere at det er der, hvilket er et stort skridt når man har angst...At acceptere at man har den angst, så man kan deale med den konstruktivt.......Det er noget jeg har lært af min psykolog som er totalt awsome.... :lun:

Vi har fået endnu en ny aktivitet til lørdag...Læg-på-lur-efter-posten...Nogen af vores venner sender en eller anden form for invitation til os med posten...Enten til den årlige julefrokost, eller også skal de giftes....Jeg tror måske lidt på det sidste da de har købt hus og skal skal igang med fertilitetsbehandling....Uanset hvad det er, så skal jeg ud og have noget nyt kluns :-D Og sko. Og til frisør. Og sove længe...På hotel. Emma skal være hos Mormor og Morfar i den weekend....Det ved hun bare ikke endnu....Og det gør de heller ikke Det gør hr.vibbsen iøvrigt heller ikke :lol: :lol:
3
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1021

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2015, 14:28

Vibbsen, god jobstart, selvom du mentalt er væk derfra. Er du begyndt at søge nyt?

Har du lidt af angst før? Håber, det er ok at spørge? Du lyder til at håndtere det så sejt.

Jeg er så heldig, at jeg faktisk tit må sove længe både lørdag og søndag. Ikke hver weekend, men måske hveranden. I morgen skal jeg dog ret tidligt afsted, så der bliver det ikke så længe som normalt.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1021

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2015, 14:29

Lyder for resten spændende med bryllup - og hotelophold :-D.
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3131

Indlægaf Rakel » 30. okt 2015, 14:33

Weekend, ja. Jeg er bagvagt på jobbet - det, der hedder 6-14 her. Så jeg skal op 5.45 - jeg overvejede ellers at drukne mine sorger efter denne gennemført rædsomme arbejdsdag, men dét vil være højst uklogt.

Vi skal til Halloweenparty i morgen aften. Dét glæder jeg mig til :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 30. okt 2015, 16:07

Vi springer Halloween over og går direkte til julefrokosterne. Som starter i morgen.
S bliver hentet af sin moster og bragt hjem til mormor og morfar. Og afleveret igen søndag, mod at min mand skifte til vinterdæk på hendes bil.
Ellers byder weekenden vist ikke på så meget her.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 30. okt 2015, 17:01

Kærestens ryg gik i stykker da han skulle løfte mine pakker med kommoden ned fra hylden, så vi fik den bakset hjem og den gamle smidt ud men fik ikke samlet den nye. Jeg er kronisk smertepatient og kan ikke holde til så meget så kunne ikke samle den selv og nu futter jeg så rundt og varter staklen lidt op nu han sidder med varmepude på ryggen og har det skidt :genert: Nu har jeg helt dårlig samvittighed fordi jeg heppede på at vi overhovedet skulle i Ikea. På den positive side, pigen har snakket meget om at anskaffe sig en kaktus så da vi alligevel var i Ikea snuppede jeg tre små kaktusser med hjem til hende for 39 kr. Sendte hende et billede af dem og hun blev jublende glad :lun:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3131

Indlægaf Rakel » 30. okt 2015, 17:45

Hvordan er det nu med Gore-tex og børnefodtøj?

Manden synes, at Lillesøster skal have et par Ecco vinterstøvler med det - og jeg er lidt afvisende overfor det og egentlig mest til et par fra Primigi, der har fungeret glimrende sidste sæson.

Hvad har I gjort af overvejelser om vinterstøvlerne?
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 18:28

Sorenspige skrev:Vibbsen, god jobstart, selvom du mentalt er væk derfra. Er du begyndt at søge nyt?

Har du lidt af angst før? Håber, det er ok at spørge? Du lyder til at håndtere det så sejt.

Jeg er så heldig, at jeg faktisk tit må sove længe både lørdag og søndag. Ikke hver weekend, men måske hveranden. I morgen skal jeg dog ret tidligt afsted, så der bliver det ikke så længe som normalt.

Jeg skal til at igang med at søge nyt...Har ikke lige haft så meget overskud....Man sælger ikke sig selv særlig godt når man er stress-ramt :sarkasme:

Jeg har desværre en forhistorie med angst som jeg var i behandling for, og faktisk troede at jeg havde fået styr på. Men stress-belastning er åbenbart noget af det som kan trigge mig. Og det var præcis hvad der skete hen over sommeren. Denne gang har jeg så fået hjælp af en virkelig dygtig psykolog som har givet mig nogen rigtig gode redskabe,r og ikke mindst indsigt i hvorfor jeg er havnet hvor jeg er.. Og jeg håber at jeg i fremtiden kan undgå at have derude hvor det udvikler sig til angst ved at få trukket i den mentale bremse i ordentlig tid. Men jeg har også indset at jeg nok bare er lidt sårbar overfor stress, og hvad der trigger det, hvilket i sig selv er en kæmpe fordel.

Min mand er rimelig cool (hvilket skyldes at han sjældent bliver jaget op om morgenen) og lader mig ofte smutte en tur ind og putte igen når han står op om lørdagen hvor han typisk sover lidt længere (=8-8.30). Min mistanke går dog på at det primært skyldes at det giver ham og Hendes Kongelig Højhed mulighed for at gumle rundstykker med pålægchokolade...det er ellers deres faste søndags ritual og har været det siden Emma var helt lille :lol: :lol: :lol: :lol: Hun er naturligvis helt med på den plan....
0
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 30. okt 2015, 21:03

Undtagelsen skrev:Alle I erfarne forældre; når man har et 7 mdr barn, der kun gider at spise grød og fravælger alt, hvad der bliver tilbudt af grøntsags- og kartoffelmos, vores eget alm mad osv - hvad gør man så?
Bliver ved med at tilbyde og derefter give grød, så barnet bliver mæt?
Rugbrødshapsere ryger også ned, men endnu ikke i en mængde, der kan gøre det ud for et helt måltid.
Der bliver tilbudt mad at sidde med selv og tygge i, men uden den store interesse.

Vores børn har aldrig vil spise noget med kartoffel i. Vores dreng kunne heller ikke lide hjemmelavet grøntsags mos. Jeg købte så noget på glas, og det blev nærmest inhaleret. Jeg begyndte så at blande det med hjemmelavet mos, og til sidst var købe mosen udfaset.
Måske det også kan virke hos jer?
Mos af gulerødder, ærter, søde kartofler, jordskokker og pastinak var et hit herhjemme.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 30. okt 2015, 21:30

Her var det første, vi fik barnet til at spise, ud over grød... varmede brune kidney bønner fra dåse.
2
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 22:04

Dikus skrev:Her var det første, vi fik barnet til at spise, ud over grød... varmede brune kidney bønner fra dåse.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Det ville IKKE have imponeret min sundhedsplejerske :lol: :lol: :lol: :lol:

Men OK, jeg er så hende der fodrede mit barn med rødbede i rå mængder....Indtil jeg opdagede at de måtte de først få når de nåede en vis alder :fløjt: Det bedste Emma vidste var rødbede/gulerod/kartoffelmos (gerne med rigtig meget rødbede) med rosmarin og hvidløg....Det lavede vi så lige om til Gulerod/kartoffelmos :-D Men min sundhedsplejerske var IKKE særlig imponeret over mine mor-skills lige til det møde :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 30. okt 2015, 22:44

:genert:
vibbsen skrev:
Dikus skrev:Her var det første, vi fik barnet til at spise, ud over grød... varmede brune kidney bønner fra dåse.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Det ville IKKE have imponeret min sundhedsplejerske :lol: :lol: :lol: :lol:

Men OK, jeg er så hende der fodrede mit barn med rødbede i rå mængder....Indtil jeg opdagede at de måtte de først få når de nåede en vis alder :fløjt: Det bedste Emma vidste var rødbede/gulerod/kartoffelmos (gerne med rigtig meget rødbede) med rosmarin og hvidløg....Det lavede vi så lige om til Gulerod/kartoffelmos :-D Men min sundhedsplejerske var IKKE særlig imponeret over mine mor-skills lige til det møde :lol:

Jeg synes da ikke rødbede var et problem? :genert: Altså hun fik det ikke, men det kunne kun lige så godt have fået, for jeg synes da aldrig jeg er stødt på 'forbud' mod det?
Og jeg tænker det er fuldstændig umuligt at min ammehjerne har fortrængt det ;)
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9273

Indlægaf Fru Sunshine » 30. okt 2015, 22:50

Hvorfor må de ikke få rødbede?

Mine åd begge to kartoffelmos, så jeg har aldrig kæmpet med den slags. Det var først da SP mente at min datter skulle til at spise kødpålæg og ost på sit rugbrød, at vi fik madproblemer, for tøsen ville bare ikke have det.
Hun tog lige så fint rugbrødsrytteren i munden, tyggede og tyggede og tyggede, for så til sidst at spytte et nydeligt stykke hamburgerryg/saltkød/rullepølse/whatever ud uden så meget som et tandmærke i.
Osten ville hun overhovedet ikke have i munden.

Hun kan stadig ikke lide kødpålæg, med mindre det er kolde frikadeller. Leverpostej er også fint nok.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 22:54

Bøtte skrev:
Jeg synes da ikke rødbede var et problem? :genert: Altså hun fik det ikke, men det kunne kun lige så godt have fået, for jeg synes da aldrig jeg er stødt på 'forbud' mod det?
Og jeg tænker det er fuldstændig umuligt at ammehjernen har fortrængt det ;)

Altså, Bøtte......Rødbede var jo på "Forbudt" listen da vores børn var små...Sammen med spinat og selleri....Du kunne jo for fanden have slået ungen ihjel :shock: :shock: :shock:

....Nu er det heldigvis ikke længere farligt :gruble:

Jeg kunne max huske 2 ting af gangen og det var selleri og spinat....Så Emma fik masser af rødbede....Indtil jeg fik læst i min bog at det måtte de første få i større mængder når de var over 12 måneder...Indtil da måtte rødbede (jvf min sundhedsplejerske) max udgøre 1/10 del af måltidet....Og selvom jeg var en klovn til brøkregning, så kunne selv jeg regne ud at 1/2 gule rod, 1 lille kartoffel og 1 stor rødbede ikke ligefrem opfyldte det krav :gisp:
0

Tilbage til "Forældre"