Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 13:42

Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 13:42

Sorenspige skrev:To timers natteroderi og hjemmefra fra 7-17.30 :træt: .

Looooong day :tie:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 17:38

FruKuk skrev:Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.

Sejt nok. Må de se tv?

Her går det hjulpet at sige, når det afsnit er færdigt/æggeuret ringer, skal du slukke. Det er ikke altid uden protester, men oftest går det.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 5. nov 2015, 17:40

*suk* Er det for tidligt at gå i seng? :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 17:41

S er begyndt at holde på sin afføring. Hun gider simpelthen ikke. Og jeg aner ikke hvad vi skal stille op. Hun er ikke forstoppet, men det bliver hun jo, når hun sådan holder på det. I dag var hun ikke kommet af med noget siden søndag, så jeg valgte den upædagogiske løsning og tilbød bestikkelse :genert: Men det virkede og pludselig lød det fra stuen 'så mor, nu må jeg få to lyserøde chokoladeknapper' :lol:
1
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 5. nov 2015, 18:09

Vi var til skole-hjem-samtale i går og det er jo ligesom eksamen for mig som forælder synes jeg:p

Men lærerne ser den samme pige som os; sød, vellidt, hviler i sig selv og skifter ikke mening, fordi nogen ikke er enige med hende. *stoltmor*
På det faglige plan er hun med og de har i matematik givet hende opgaver fra 1. klasse. Hun kan godt læse, men gider ikke. Det kommer jo sikkert tænker jeg. :)
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:14

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.

Sejt nok. Må de se tv?

Her går det hjulpet at sige, når det afsnit er færdigt/æggeuret ringer, skal du slukke. Det er ikke altid uden protester, men oftest går det.

De må stadig se TV. Men også her har vi sat begrænsninger på - før stod det nærmest bare tændt. Og på vores virkeligt stolte dage så brugte vi uanede mængder af tid på at søge programmer frem fra TVarkivet, skifte kanal eller finde noget, der var optaget. Naturligvis samtidig med, at de OGSÅ sad med en Ipad hver :rulle:
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:15

Jabi skrev:*suk* Er det for tidligt at gå i seng? :genert:

Det er aldrig for tidligt at gå i seng - sov godt :kram:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:15

Bøtte skrev:S er begyndt at holde på sin afføring. Hun gider simpelthen ikke. Og jeg aner ikke hvad vi skal stille op. Hun er ikke forstoppet, men det bliver hun jo, når hun sådan holder på det. I dag var hun ikke kommet af med noget siden søndag, så jeg valgte den upædagogiske løsning og tilbød bestikkelse :genert: Men det virkede og pludselig lød det fra stuen 'så mor, nu må jeg få to lyserøde chokoladeknapper' :lol:

Jeg ville også ty til bestikkelse, hvis alternativet var forstoppelse.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:17

Marott skrev:Vi var til skole-hjem-samtale i går og det er jo ligesom eksamen for mig som forælder synes jeg:p

Men lærerne ser den samme pige som os; sød, vellidt, hviler i sig selv og skifter ikke mening, fordi nogen ikke er enige med hende. *stoltmor*
På det faglige plan er hun med og de har i matematik givet hende opgaver fra 1. klasse. Hun kan godt læse, men gider ikke. Det kommer jo sikkert tænker jeg. :)

Hvor skønt - hun lyder som en vellykket barn :D
1
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3114

Indlægaf Rakel » 5. nov 2015, 18:20

Jabi skrev:*suk* Er det for tidligt at gå i seng? :genert:

Næ. Lillesøster ser Timmy og om 15 min begynder god nat og sov godt ritualet.

Fra at sove kl 22 sover hun kl 20 - vi undrer os, men klager bestemt ikke.

Ellers havde manden putter hende - i seng skal jeg.

Lillesøster og jeg skal med toget til Fyn i morgen. Sikke en oppakning - klapvogn, autostol, Lillesøsters taske og min egen rygsæk. Og så lige et par flasker vin til barnepigen.

Nå, det går jo nok - det er først ved 14 tiden. Der kommer lige en håndværker først.
0
Marott

Indlægaf Marott » 5. nov 2015, 18:31

FruKuk skrev:
Marott skrev:Vi var til skole-hjem-samtale i går og det er jo ligesom eksamen for mig som forælder synes jeg:p

Tak:)

Hun er også skøn med skøn på :love:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:34

Marott skrev:
FruKuk skrev:

Tak:)

Hun er også skøn med skøn på :love:

Og det er bare altid helt fantastisk, når "de andre" ser det samme.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 19:02

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:

Sejt nok. Må de se tv?

De må stadig se TV. Men også her har vi sat begrænsninger på - før stod det nærmest bare tændt. Og på vores virkeligt stolte dage så brugte vi uanede mængder af tid på at søge programmer frem fra TVarkivet, skifte kanal eller finde noget, der var optaget. Naturligvis samtidig med, at de OGSÅ sad med en Ipad hver :rulle:

Jeg forsøger at begrænse tv tiden, min mand er knap så ihærdig med det.
Men alt det tv, der ses kl meget tidligt om morgenen tæller ikke ;)
Vi har haft en rutine, hvor hun fik lov at se et afsnit Dora, når vi kom hjem, mens hun fik skidt, og så et afsnit eller to igen, når jeg skulle lave mad.

Men de weekender vi er alene glor vi altså også mere tv end ellers :genert:
0
Marott

Indlægaf Marott » 5. nov 2015, 19:08

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:

Sejt nok. Må de se tv?

Jeg forsøger at begrænse tv tiden, min mand er knap så ihærdig med det.
Men alt det tv, der ses kl meget tidligt om morgenen tæller ikke ;)
Vi har haft en rutine, hvor hun fik lov at se et afsnit Dora, når vi kom hjem, mens hun fik skidt, og så et afsnit eller to igen, når jeg skulle lave mad.

Men de weekender vi er alene glor vi altså også mere tv end ellers :genert:[/

Vi har også en dag i weekenden, hvor vi ser tv og driver den af på sofaen. Dag 2 gør vi rent, rydder op osv, mens vi hører musik. Jeg tænker, at alle har brug for at koble af. :)
0

Tilbage til "Forældre"