Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 8. nov 2015, 20:34

xxx---xxx skrev:
vibbsen skrev:Jeg tror hellere jeg vil have dig :lol: du lyder som mere sjov :lol:

Det tror jeg bestemt ikke Emma er enig med dig i......Jeg vil bestemme alting....Selvom hun faktisk er voksen....Og vasker hendes hår selvom hun har sagt nej. Jeg går derhen hvor hun siger vi ikke skal, og jeg siger hele tiden at hun skal stå stille så hun kan få tøj på :lol: :lol: :lol: :lol:

Man ved bare at man har en sur 3 årig når hun står med ryggen til pelikanerne mens hun mumler noget om at "Hun bare står her og kigger ned i jorden istedet på de dumme fugle" :-D :-D

Til gengæld så scorede jeg lige noget billige point på at vi sad og spiste aftensmad foran fjernsynet (far arbejdede) mens vi så "Barbie - Life in the dreamhouse"...."Jeg kan spise rigtig meget idag, mor" sagde hun henrykt og skovlede skinkestang ned :lol: :lol:
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 8. nov 2015, 20:54

Sorenspige skrev:Jeg har bare haft så meget fravær i år, men det hjælper jo ikke, hvis jeg stadig smitter.

Du bliver hjemme! God bedring :ae:
1
Marott

Indlægaf Marott » 8. nov 2015, 20:57

Atinas206 skrev:
Marott skrev:Jeg savner mine piger. De er hjemme med far, mens jeg er ved mine forældre og hjælper med bare at være her. Jeg er 100% sikker på, at ungerne har det fint med far pg folk spørger mig om han kan klare det alene?! :8: det er der alligevel ingen, der spørger mig om, når manden er væk i flere dage med job.....

Jeg synes tit, at man hører "børnene er hjemme sammen med deres mor", men når de så er alene hjemme sammen med far, så hedder det "børnene bliver passet af far".
Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan.[/
Her passer far ikke nogen børn, han er hjemme med dem. Det ironiske er, at jeg skal svare på om det er hårdt, at jeg ikke er hjemme ved dem, når jeg er på vagt udenfor almindelig kontortid :stoned:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 21:14

Marott skrev:
Atinas206 skrev:
Marott skrev:Jeg savner mine piger. De er hjemme med far, mens jeg er ved mine forældre og hjælper med bare at være her. Jeg er 100% sikker på, at ungerne har det fint med far pg folk spørger mig om han kan klare det alene?! :8: det er der alligevel ingen, der spørger mig om, når manden er væk i flere dage med job.....

Jeg synes tit, at man hører "børnene er hjemme sammen med deres mor", men når de så er alene hjemme sammen med far, så hedder det "børnene bliver passet af far".
Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan.[/
Her passer far ikke nogen børn, han er hjemme med dem. Det ironiske er, at jeg skal svare på om det er hårdt, at jeg ikke er hjemme ved dem, når jeg er på vagt udenfor almindelig kontortid :stoned:

Det minder lidt om at det var virkelig synd (i følge både min mand og kammeraten) at min mands kammeratmåtte være alene med deres syge datter i 12 timer, fordi moderen ikke var hjemme. Men det overhovedet ikke synd for mig at jeg er alene med barnet hver anden weekend i 12-14 timer begge dage! Også når hun er syg! For sådan er det jo bare! Og det er noget helt andet!

(Og nej, det er ikke synd for mig. Men det kan da godt være hårdt ind i mellem. Og jeg synes det synd for vores familieliv.)
0
S :lun:
V :lun:
Marott

Indlægaf Marott » 8. nov 2015, 21:32

Jeg er vild med at være alene hjemme med ungerne, men det er da også hårdt, når der er sygdom osv. men tv redder meget :p
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 21:41

Jeg er alene med S 7 ud af 14 dage (heraf en weekend) morgen, eftermiddag og frem til aftensmaden, så jeg synes ind i mellem vi savner far i vores hverdagsliv, jeg savner især at få ro til at gå på toilet ;) Eller tage et bad alene, uden 50 stykker plasktiklegetøj og et barn, der gerne vil vaske mig :D
Men det går da fint, og det er 100 gange nemmere nu hvor hun er næsten 3 end da hun var baby. (Og jeg ved godt at nogle er alene om alt. Hatten af for det!)

Og det er jo klart far, der går glip af mest! Når man arbejder hver anden weekend, er der mange "første ting", man går glip af, og det er jeg da virkelig glad for ikke er mig!
1
Marott

Indlægaf Marott » 8. nov 2015, 21:50

Her holder far fri på de særeste tidspunkter, så ungerne har tit fri. Ikke så meget den lille, da hun er noget af en mundfuld - hun har et gedigent temperament :tie:
Jeg er ret glad for at vores arbejde tillader den her slags friheder med t tage på biblioteket onsdag morgen eller slet ikke komme ud af sengen en tirsdag :lun:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9179

Indlægaf Fru Sunshine » 8. nov 2015, 22:34

Jeg var alene med begge unger fra de var 4 og 2, så for mig er det lidt sjovt at læse om udfordringerne. Jeg har nemlig lykkeligt fortrængt dem, jeg måtte have haft.
Jeg kan simpelthen ikke huske, at det var hårdt at være enlig mor, men jeg tvivler så på, at det ikke var det.
Min hukommelse har bare valgt, at det ikke var så galt - tror jeg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 9. nov 2015, 02:54

Jeg skal være alene med C i 4 uger, så kommer far 10 dage, så 5,5 uger så far i 10 og så 5,5 uge mere inden at han kommer helt. Det går egentlig meget fint. Vi er i vores sommerhus. Havde det været her at skulle være, så havde jeg ikke gjort det. Men det er da udmattende at være alene om alting også selvom at han er i DP. Vi har aldrig fået ham passet andet end i day care/DP, så det med at bedsterne lige kan tage over en dag eller aften, findes ikke. Men ift alternativet de næste 4 mdr er det, det hele værd.
0
Whatever
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 9. nov 2015, 05:56

Jeg har Lillesøster alene, når jeg arbejder i Danmark. Efterhånden ef hun gammel nok til at blive hos far og storebror. Jeg tror nu nok, at de nyder lidt roen, når vi ikke er hjemme.

Nå. Jeg må hellere få noget morgenmad på bordet. Lillesøster leger og var oppe ved 6 tiden, så det er ved at være :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2015, 07:06

Nå, vi skal da i badeland noget oftere. S sov i hvert fald fra 19.15-7.30 :8: Hun har ikke sovet 12 timer i træk i over 1,5 år.
Hun fik hov nok heller ingen lur i går.
4
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 08:01

Jeg har så stor respekt for alle, der er meget alene med deres børn. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er nok bare at være alene om alting i et par dage. Så hele tiden eller flere uger kan jeg slet ikke overskue :genert:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 08:05

Rakel, hvad laver du egentlig, siden du arbejder både i udlandet og DK?

Bøtte, dejligt, at hun sov så længe :banan:.

Xxx, hvor var I aktive i går. Dejligt, at svigerforældrene ville hjælpe.

A_F, det lyder nu til at have været en festlig weekend :-D.

Jeg er hjemme i dag, og det samme er manden. Han fik det pludselig dårligt igen. Jeg har det heldigvis bedre. Så jeg har fået gjort badeværelserne rene og afsprittet dem, så vi forhåbentlig kan slippe af med det sygdom. Håber bare ikke, at R skal rammes (igen).
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 9. nov 2015, 08:17

Sorenspige skrev:Rakel, hvad laver du egentlig, siden du arbejder både i udlandet og DK?

Bøtte, dejligt, at hun sov så længe :banan:.

Xxx, hvor var I aktive i går. Dejligt, at svigerforældrene ville hjælpe.

A_F, det lyder nu til at have været en festlig weekend :-D.

Jeg er hjemme i dag, og det samme er manden. Han fik det pludselig dårligt igen. Jeg har det heldigvis bedre. Så jeg har fået gjort badeværelserne rene og afsprittet dem, så vi forhåbentlig kan slippe af med det sygdom. Håber bare ikke, at R skal rammes (igen).

Jeg er ansat som konsulent i kommunen og derfor har jeg mulighed for at have mine kontorarbejdstimer i UK. Det fungererer fint, da min mand jo arbejder i UK.

Vi er på vej på legeplads. Syntes, at Lillesøster skulle have en fridag ovenpå weekendens pasning og rejseri.
2
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 18:28

Øv, efter at vi har haft en god periode med putning, trækker det nu igen tænder ud...

Generelt virker R til at have det lidt svært for tiden. Han er mere pjevset og spiser ikke så godt, som han plejer (i DP spiser han fint).
0

Tilbage til "Forældre"