Snik-snak tråd for forældre?

Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marott » 7. okt 2015, 06:20

Sorenspige skrev:Har I spændende planer i efterårsferien?

Her skiftes vi til at holde ferie med ungerne, så far holder de første dage, hvor den står på Tivoli og oprydning af huset. :)
Jeg har de sidste dage og der skal vi bl.a. have ordnet billeder til julegaver og ligge på sofaen og se seriemaraton af en eller anden disneyserie.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 7. okt 2015, 06:30

Hverken far eller jeg har optjent ferie, så vi skal bare på arbejde, og ungen i vuggestue.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 7. okt 2015, 06:32

Sorenspige skrev:Er du alene afsted med ham?

Har han så ondt, at han ikke kan sove? Det lyder meget hårdt for jer alle :ae:.

Manden er alene på kontoret da hans chef er på ferie, men kommer i nat.

Han har heldigvis ikke ondt. Men han er træt, spiser meget lidt og ja, er bare sådan lidt splattet. Men det har varet siden han fik efterprøvet mælk ift allergi. Men alle symptomer stikker i alle retninger. Så det er virkelig diffust. Var det allergi ville han have ondt, umiddelbart viser afføringsprøver ikke noget og antibiotika hjælper heller ikke.
1
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 7. okt 2015, 06:36

Sorenspige skrev:Panton, håber, det er en "uskyldig" operation, du skal igennem i morgen.

Der må da falde en gave af fra NY!

Jeg er ikke længere syg nej, men det er sådan et færdiggørelses projekt ;) Hvis det overhovedet er et ord

Håber på gave, selvom om man jo ikke bare må sige det højt :fløjt:
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 7. okt 2015, 08:25

Jeg vil da gerne være med her :D

Har to piger på 4½ og 6½ - de går hhv. i børnehave og 0. klasse. Og så er der en julebaby på vej også. Kønnet kender vi ikke, og vi kommer heller ikke til det før fødslen.

Pigerne er sådan set rigtig søde og ret medgørlige. Dog kan jeg nikke genkendende til det med præ-præ-teen-tendenserne :lol: Blandt andet har den fireårige et voldsomt temperament til tider, og den seksårige er allerede meget fokuseret på drenge - især de store drenge fra 1. og 2. klasse :8: :-P
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 7. okt 2015, 08:48

Åh, den seksårige er begyndt at spørge, om hun ikke snart må få en mobiltelefon. Det kommer sig af, at en pige fra klassen netop har fået en i fødselsdagsgave (6 års fødselsdag).

Jeg kan ikke lade være med at blive lidt irriteret over, at forældrene er så hurtigt ude. Lidt dumt, I know, for jeg burde egentlig være ligeglad (og er det til dels også), men jeg havde bare håbet, at snakken om mobiltelefoner først ville komme om et par år.

Men fordi der nu er én, der har fået en, så skaber det et (meget unødvendigt) behov hos alle de andre i klassen.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3013

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 08:52

Hendes Kongelige Højhed skal i udgangspunktet i vuggestue....Hendes stuepædagog har sendt sine egne unger på ferie og har meddelt at hun agter at kramme på Hendes Kongelige Højhed istedet....Hvorfor hun ikke kan holdes fri :lol: :lol: :love: Vi har verdens bedste stuepædagog...Hun er simpelthen en guldklump. Og Hendes Kongelige Højhed elsker hende. Jeg vil dog ikke afvise at vi ikke tager nogen lidt kortere dage og ser om der er nogen fede efterårsferie aktiviteter.

De ringede iøvrigt cirka 30 minutter efter Emma var afleveret. De mente hun havde lussingesyge. Jeg så godt hun havde lidt udslæt på kinderne men tilskrev det knoklen og træthed....Det meddelte jeg dem og vi blev enige om at se tiden lidt an. Det var tydeligt at det ikke passende den medhjælper som ringede (Jeg tror stuepædagogen er væk idag) at jeg ikke bare kom og hentede min unge....Men jeg henter ikke et raskt barn.....Et barn som syg eller utilpas. Et barn som er ked af det. Eller et barn som har feber. Eller et barn som græder hjerteskærende når far går. Men ikke et glad barn som har lidt røde kinder (og iøvrigt har været op siden 05.15 og som nærmest dansede ned af havegangen til morgen).

Mens vi "lige så tiden an" så ringede jeg lige til lægen for at høre hvordan man skal forholde sig......Ikke fordi jeg var i tvivl, men for at få hendes ord på at det jeg kunne se på nettet var korrekt...Og det var det...

Så da de ringede igen 45 minutter senere for at sige at nu havde de haft en stuepædagog fra en af de andre stuer til at se på det og nu var de sikre på at det var lussingesyge, så spurgte jeg til barnets almen tilstand (god) og om der var feber (det mente hun ikke). ja så kunne jeg fortælle hende at lussingesyge heldigvis ikke smitter mere når først den er i udbrud, hvorfor børn med sygdommen gerne må være i institution når de ellers har det godt. Og at de forholdsregler man skal tage handler om at informerer gravide medarbejdere samt andre forældre om at de kan være blevet udsat for smitte. Men at vi naturligvis tog Emma med til lægen i eftermiddag når der er åben konsultation således at vi kan få klarhed over om det hun også er det hun fejler.

Det passende hende overhovedet ikke...."Hvornår kommer du så og henter hende ?" var hendes første spørgsmål.....Jeg sagde rigtig venligt at det gjorde jeg omkring klokken 14.30 men at hun naturligvis endelig måtte ringe hvis Emma blev utilpas eller ked af det....

Jeg bliver altså lidt træt.....Vi har tidligere haft store problemer med at Emma blev ringet hjem i tide og utide. Vi var ikke de eneste der oplevede dette, og det passede som altid med at der ikke var så meget personale tilstede og så skulle man lige slippe af med nogen børn. I Emmas tilfælde var det altid "Dårlig mave" fra andre forældre som oplevede det samme var det "Feber".....Og jeg har oplevet at de blev decideret sure når vi afleverede hende næste dag...."Vi anbefaler jo at hun holdes hjemme mindst 24 timer"...Men ungen havde sgu ikke dårlig mave derhjemme....Til sidst blev det så stort et problem (3 gange på 7 hverdage) at jeg havde vores læge ind over. Hun rystede på hovedet og anbefalede at jeg bad om at de lagde bleerne til side så vi kunne se på dem sammen og eventuelt få dem testet hos lægen. Det foreslog jeg en eneste gang. Siden er hun ikke blevet ringet hjem med dårlig mave :-D
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 7. okt 2015, 09:59

Ej hvor dårlig opførsel med hjem-ringning.

Her er ferien i gang for datteren, der skal skrive kort til konfirmation, lave matematik og rydde ud i sit tøjskab.

I går tog hun på cafe og venindebesøg.

Det er sjovt, som hun aldrig har et roligt øjeblik, når der er praktiske ting, der skal laves...
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 7. okt 2015, 10:14

Nå, men vi har ikke planer i efterårsferien. Det kommer an på sygdom osv. Men det bliver nok til en masse legeaftaler og et par ture i legeland og i pool
0
Whatever
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 7. okt 2015, 10:21

Her fik hun også sådan en tidligt - men der er ingen fastnet hjemme, sp alternativet havde i min optik været uansvarligt, når hun til tider var alene hjemme, selvom det var i kortere tid.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 10:58

Allmost_Famous skrev:Åh Vibbsen, ringe-hjem-problemerne med visse typer pædagoger :tie: :ae:

Jeps.....Og med tiden så lærer man faktisk at "spotte" den type pædagoger som "Ringer Hjem" for et godt ord :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vores normale stuepædagog er ret cool og ringer stort set kun hjem hvis ungerne reelt har det skidt. Eller hvis de brækker sig. En gang ringede hun til mig og meddelte ret bramfrit at Emma havde brækket sig på pædagog medhjælperen så det ville være fint hvis jeg kunne hente hende :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
1
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 11:55

Allmost_Famous skrev::lol:

Jeg synes det er lidt tragikomisk hvordan min konstant syge søn (hvis man skal dømme efter hvor ofte dagpleje, vuggestue og børnehave mente, han var syg) ikke én gang er blevet ringet hjem fra skole/SFO.

Sønnike startede jo oprindeligt i dagpleje inden der blev en vuggestueplads ledig, og damen ringede for de mest åndssvage ting. En gang ringede hun og sagde, at han havde grønt snot da hun pudsede hans næse, og det betød, at han var syg. Og han skulle blive hjemme mindst et par dage, så han ikke smittede resten af børnene :klap: Vuggestuen ringede ham hjem med feber, som viste sig at være 37,3. I børnehaven var han godt nok også tit for "syg" til at være der. Sjovt nok havde han altid liiiiige fået det bedre inden jeg kom og hentede ham :stoned:

Måske det er miljøet :fløjt: :fløjt:

Da jeg talte med lægen om Emmas "konstante dårlige mave" fortalte hun om et sted hvor man åbenbart var meget slemme til at ringe hjem med feber. Og når så forældrene tog ungernes feber så var den væk. Hendes råd til at tackle den slags var at man havde sit eget termometer i tasken når man hentede barnet, og så lavede en måling med begge termometre lige efter hinanden for at se om de sagde det samme. For det kan jo været at institutionen skal have et nyt termometer :D

Jeg hørte da heller ikke mere til Emmas dårlige mave efter den dag, hvor jeg hentede hende og selv skiftede en lorteble som var helt som hendes lortebleer nu var. Og pædagogen som kom og begyndte at snakke om at vi nok snart var nødt til at gøre noget så dårlig mave som hun havde. Jeg smilede stort og sagde at det kunne jeg simpelthen ikke forstå for der var aldrig noget derhjemme og at den jeg lige havde skiftet var helt normal. Men om ikke hun lige kunne gemme bleerne når det var et problem. For så kunne vi jo lige kigge på dem sammen....Og eventuelt tage dem med til lægen og få hende til at kigge på det. Siden har det ikke været et problem :lol2:
2
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 11:59

Iøvrigt så er vores lille 3,5 årige en rigtig lille madamme i øjeblikket....Og vi er hendes personale hvis primære funktion er at betjene hende såfremt hun har nogen ønsker. Og derudover bare blande os udenom.....Hun skal nok selv bestemme og kan iøvrigt selv...:tie: :tie:

*deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase*
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 17:11

Faktisk så blev hun ret fornærmet på mig....Det synes hun tydeligvis IKKE var en iorden måde at løse problemet på :lol: Men samtidig så var hun også klar over at jeg havde overtaget. Og så trækker hun sig. Hvilket iøvrigt også skete idag med den pædagog fra vores egen stue som lige forsøgte at løse et personaleproblem ved at ringe nogen børn hjem :sarkasme:

Da jeg kom og hentede Hendes Kongelig Højhed klokken 14.30 var der sjovt nok ikke rigtig noget udslæt at se....Det var åbenbart forsvundet da de var ude og lege :gruble: :fløjt: Jeg har dog været til læge med hende i den åbne konsultation idag. Og omend hun ikke kunne sige 100 % at den smule udslæt der var er lussingesyge, så kunne hun heller ikke sige at det IKKE var det. Men det var også lige meget som hun sagde. For hvis det er i udbrud så smitter det ikke mere. Og når man får udslæt så betyder det udbrud. Og et barn som har fået konstateret lussingesyge må derfor gerne komme i institution hvis det ellers har det godt d.v.s. ikke er påvirket eller feberramt.......Hvilket Hendes Kongelige Højhed i den grad ikke er:-D Hun elsker doktoren og med det samme hendes navn blev råbt op for hun afsted og ned på hendes kontor hvor hun frejdigt hoppede op på en stol. Ikke så meget pis med hende :P
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 18:03

Allmost_Famous skrev:
vibbsen skrev:Faktisk så blev hun ret fornærmet på mig....Det synes hun tydeligvis IKKE var en iorden måde at løse problemet på :lol: Men samtidig så var hun også klar over at jeg havde overtaget. Og så trækker hun sig. Hvilket iøvrigt også skete idag med den pædagog fra vores egen stue som lige forsøgte at løse et personaleproblem ved at ringe nogen børn hjem :sarkasme:
Vent, hvad?! :gruble:

Jeps....Der var sygdom blandt personalet idag, og så skal de der børn bare se det mindste forkerte ud, have en antydning af tynd mave eller hoste på den forkerte måde, så bruger visse af personalerne "ringe-hjem-kortet"......Vores stuepædagog gør det ikke (og det var så hende der var syg idag), men jeg har spottet vores nye medhjælper som den type der gør....

Jeg er med på at det er en rimelig strid beskyldning, men desværre så har vores institution et ry for at være ret stride på det punkt. Især i den afdeling hvor Emmas stue hører til. Her gives der ikke ved dørene....Og vi har desværre hørt fra mange forældre at de oplever det samme.
0

Tilbage til "Forældre"