Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 06:17

vibbsen skrev:
Tibbler skrev:
Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.

Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.

For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 20. nov 2015, 07:23

Atinas206 skrev:Hvad gør antihistamin helt præcis ved skoldkopper?
Forsvinder det hurtigere?, kommer der hurtigere skorpe på? Bliver angrebet mindre? Mindsker det kløen?

Jeg vil lige se, om vi har noget antihistamin liggende, og se hvad der står af dosering i pakken.

Det mindsker kløen. Det kan give huden ro, for sommetider bliver kløen værre når man først er startet på det.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 20. nov 2015, 10:01

Tibbler skrev:
vibbsen skrev:
Tibbler skrev:

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.

Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.

For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.

Og det kan vel lige så godt være en pige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 12:04

Fru Sunshine skrev:
Tibbler skrev:
vibbsen skrev:
Tibbler skrev:

Og det kan vel lige så godt være en pige.

og lige så godt en dreng.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 20. nov 2015, 12:25

Sorenspige skrev:Imprægnerer I støvler af Goretex?

Skodamen anbefalede det, da vi købte til hele banden børn, så ja. Vi køber alt fodtøj hos hende, så har god erfaring med at gøre, som hun siger.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 20. nov 2015, 14:34

Her der blevet vaccineret for skoldkopper. Men der var også hånd mund fod i omløb inden at vi tog afsted og frygtede at Christoffer fik det ligesom at vi skulle rejse, men heldigvis gik han fri.

Men kan se på vejrudsigten at vi det første vi skal på mandag er at købe vinterstøvler :8:
0
Whatever
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 20. nov 2015, 15:56

Ja dulle de lover sne og kulde.

Hvornår er det i kommer til DK?
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 20. nov 2015, 18:39

Her blev børnene puttet kl 18.00. De var totalt maste, så efter en gang lydbog med Prop og Berta, var det begge faldet i søvn. Manden har aftenvagt, så nu stener jeg Greys og overvejer at gå tidligt i seng.
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 20. nov 2015, 18:41

Jeg undrer mig over at mini ikke har fået flere tænder. Han er 16 måneder nu og har ikke fået nogle tænder i små fem måneder nu, siden de første fem.

Han er hos sin far og jeg har en sær følelse af at være lettet og at savne ham på samme tid.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3009

Indlægaf vibbsen » 20. nov 2015, 18:48

Tibbler skrev:
vibbsen skrev:

Fair nok at du tilsyneladende er ligeglad med tolkningen traditionerne....Men så må du som forældre nok indse at du da kan risikerer at komme ud i situationer hvor du ikke vil kunne få en "god grund". I vores institution ville du ihvertfald få at vide at Luciabruden går forrest i optoget. Og at luciabruden er en pige og ikke en dreng. Fordi det nu engang sådan lucia traditionen går ud på og dermed det som er hele pointen med optoget.
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:18

Tak for svar angående imprægnering. Jeg har købt noget i dag, så må få det gjort i weekenden. Fik først købt vinterstøvler i går :genert:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:19

Frukuk, jeg er misundelig på sovende børn. Hvor vildt, at de kom i seng kl. 18. Det sker aldrig her.

Jeg er alene hjemme med R. Når han sover, står den på chips og dip. Det har jeg drømt om hele ugen.
Desværre ligger han og snakker, og jeg slapper bare ikke helt af, før der er ro.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:20

Dulle, hvor skønt, at I snart kommer til DK!
1
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 19:30

vibbsen skrev:
Tibbler skrev:
vibbsen skrev:

Fair nok at du tilsyneladende er ligeglad med tolkningen traditionerne....Men så må du som forældre nok indse at du da kan risikerer at komme ud i situationer hvor du ikke vil kunne få en "god grund". I vores institution ville du ihvertfald få at vide at Luciabruden går forrest i optoget. Og at luciabruden er en pige og ikke en dreng. Fordi det nu engang sådan lucia traditionen går ud på og dermed det som er hele pointen med optoget.

Jeg er ikke forælderen; jeg er pædagogen.

Hos os vægter vi ikke traditionerne så nøje, men mere de pædagogiske overvejelser vi har haft omkring lige den "aktivitet". Det skal give mening.
Det betyder så, at dem, der går forrest (vi går som sagt 2 gange) fx. ofte har været børn, som vi, som personale, har vurderet ville nyde ekstra godt af den oplevelse. Nogle som havde brug for et lille ekstra boost. Andre år har vi trukket lod, hvis der ikke var behov for, at vi valgte.

I den institution, hvor sønnen går, ved jeg i øvrigt ikke, om det både er drenge og piger, der har muligheden. Det har ikke betydet noget for sønnen, og dermed ikke noget for mig. Så det er såmænd heller ikke fordi jeg går i kamp for ligestilling til luciaoptogene sådan generelt - Jeg vægter personligt bare noget andet.

I øvrigt tænker jeg at det er temmelig nedladende at gå ud fra, at jeg ikke er klar over, at jeg ikke altid kommer til at være enig med måden andre gør tingene på, eller at begrundelser ikke altid kan give mening for mig. Hvis det fx. betød rigtig meget for min søn, at han som udgangspunkt havde muligheden for at gå forrest; hvis han var den heldige; og drenge ikke måtte gå forrest. Så ville jeg da snakke med personalet om det - også selvom det ikke blev ændret. For mig er det vigtigste, at personalet handler ud fra pædagogiske overvejelser, og ikke bare fordi "det plejer vi". Så længe begrundelserne løbende bliver taget op til overvejelse - Så kan jeg sagtens leve med, at de ikke bliver ændret.
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 21. nov 2015, 01:55

xxx---xxx skrev:Ja dulle de lover sne og kulde.

Hvornår er det i kommer til DK?

Vi rejste fra Dhaka onsdag og er lige 3 dage i Dubai :) lander i morgen tidlig. Skal ud til en veninde på Østerbro som har opbevaret al vores vintertøj og hente det.
2
Whatever

Tilbage til "Forældre"