Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 24. nov 2015, 06:57

Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. nov 2015, 07:10

Panton skrev:Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
Den har jeg været igennem det meste af min unge dage. Jeg var langt højere end gennemsnittet så når jeg skulle med bussen var jeg nødt til at have mit pas med for at køre på børnebillet :lol: Den gang synes jeg dog ikke det var så fantastisk sjovt men det blev til min fordel da jeg begyndte at gå i byen :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 24. nov 2015, 07:22

Thestral skrev:
Panton skrev:Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Den har jeg været igennem det meste af min unge dage. Jeg var langt højere end gennemsnittet så når jeg skulle med bussen var jeg nødt til at have mit pas med for at køre på børnebillet :lol: Den gang synes jeg dog ikke det var så fantastisk sjovt men det blev til min fordel da jeg begyndte at gå i byen :-D

Jeg har altid haft det omvendt, jeg blev spurgt om jeg skulle bruge en børnebillet til jeg var et par og tyve :rulle:
Og i forrige weekend spurgte indsamlerdamen fra *indsæt den rigtige hjælpe-folk-i-nød-instans* om der var en voksen hjemme, da jeg åbnede døren. Well played dame, well played... :-D
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 24. nov 2015, 07:28

BirdReynolds skrev:
Thestral skrev:

Jeg har altid haft det omvendt, jeg blev spurgt om jeg skulle bruge en børnebillet til jeg var et par og tyve :rulle:
Og i forrige weekend spurgte indsamlerdamen fra *indsæt den rigtige hjælpe-folk-i-nød-instans* om der var en voksen hjemme, da jeg åbnede døren. Well played dame, well played... :-D
:lol: :lol: :lol:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 24. nov 2015, 10:35

Det så jeg et indslag om i tv2 nyhederne en aften..For det er åbenbart et ret stort problem ..Tilsyneladende går visse klubber RIGTIG meget op i at vinde og ikke så meget op i moral eller signalværdi. Så når der skal spilles kamp så udskifter de nogen af spillerne med nogen der er nogen år ældre som så lammetæver det andet hold :8:

Rimelig skræmmende. Og spørger du mig (og de forældre som indslaget handlede om, og som aktivt er gået til kamp for at komme dette snyd til livs) så burde sådan en klub jo hældes ud af DBU...
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 24. nov 2015, 11:29

Enig i det Vibbsen, det bliver desværre brugt rundt omkring og der burde være sanktioner.

min søde lille pussenusse 10 årige er også 166 cm, vejer 49 kg og bruger 43 1/2 i sko :genert:
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 25. nov 2015, 05:47

ÅH fuck da, slog jeg tråden ihjel :panik:
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 25. nov 2015, 05:49

Mon dog :lol:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1101

Indlægaf girl_beat » 25. nov 2015, 09:46

Jeg har luret lidt med herinde - hyggelig tråd :)

Her har vi en 13-årig, der især for tiden udviser tegn på at være i 'klemme' mellem skilsmisseforældre og hjem med forskellige regler. Hos sin mor må hun alt, og familiens planer afhænger af hvad den 13-årige vil og ikke vil. Hos os strækker vi os gerne for at imødekomme ønsker, men vi hopper og springer ikke for at løse opfundne her-og-nu behov. Der er også andre søskende at tage hensyn til. Det reagerer 13-årig på ved ikke at ville overnatte, komme på weekender osv. for 'det kan hun ikke overskue'. Det er selvfølgelig frusterende for hendes far, der prøver at finde balancen mellem fleksibilitet og faste rammer, og det tager en del mental energi for tiden. Det såkaldte moderne familieliv er sgu besværligt nogen gange :rulle:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3253

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 10:06

Skumfidusen skrev:Jeg var til skolehjem-samtale med Møffen i går. Er I klar over hvor besværligt det er at skrive indlæg med begge hænder over hovedet? Jeg får ikke armene ned før engang i weekenden, regner jeg med.

Hvor mange pakker kleenex har du brugt? :D
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3253

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 10:12

Her går det... ehm......... godt?

Jeg overvejer kraftigt at ændre navn på nr. 3, burde tilføje både Emil og Pippi Langstrømpe, for pokker da! Han er MEGET opfindsom, om mangler klart et overjeg, eller en form for filter der lige sorterer det værste fra!
Seneste påfund, at klippe hul på oversiden af foden på strømpebukserne, - årsag, det kløede og det var for "forsværligt" at tage dem af!
Derefter gik han hjem og tegnede på sin lillebror, så han lignede en snemand, knapper hele vejen op af maven, to store øjne i panden, næsen nåede de ikke ;) - heldigvis med kuglepen der nemt kunne gå af.
Og den anden dag var han ved at klippe sin lillebror, opdagede det liiige inden saksen nåede at blive lukket sammen :sarkasme:

Og så tester han grænser ifht. frækt sprog, hvad han kan tillade sig at sige og hvad reaktionerne er herpå. i guder det er trættende.

Jeg har jo fortalt dem at holde-øje nissen er flyttet ind og ser om børnene her er så søde at julemanden vil give dem adventspakker, overvejer kraftigt om ikke der skal kul i strømpen ;) Jeg er så pisse træt af HELE tiden, altid og evigt, at skulle korrekse, sige stop, skille af, rydde op efter opfindsomheder. Og jeg elsker når jeg kan få ham plantet i sofaen med lidt tegnefilm på netflix :D

Han, og brødrene, er da heldigvis også søde, - det andet fylder bare lige p.t.
I søndags var nr. 3 med mig på job, fra 8-22, en lang dag. Men han var bare så god, han hyggede sig virkeligt med beboerne (voksne udviklingshæmmede) og de nød at han var der. Og når de blev for kedelige så trak han i overtøjet og gik ud og baksede med sne, som der var kommet massevis af. Vi skulle ha været en tur i biffen og se "Emma og julemanden" men kunne pga. sneen ikke komme afsted, så vi blev hjemme, bagte boller, lavede varm kakao og så film i vores fælles stue. Og så var hans livret, lasagne, på menuen til aften. Så bliver det jo ikke meget bedre!
Senest rettet af DD_81 25. nov 2015, 10:17, rettet i alt 1 gang.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 25. nov 2015, 12:34

Skumfidusen skrev:
DD_81 skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg var til skolehjem-samtale med Møffen i går. Er I klar over hvor besværligt det er at skrive indlæg med begge hænder over hovedet? Jeg får ikke armene ned før engang i weekenden, regner jeg med.

Hvor mange pakker kleenex har du brugt? :D

Møgungen påpegede at jeg sad med våde øjne. For pokker altså - det er svært at opretholde den maskuline facade når man er verdens blødeste far under skægstubbene.

Spændende om jeg får samme reaktion idag, den første skolehjem samtale med nye lærere er idag :ninja: Min er all over sød, venlig, en god kammerat og har styr på sine ting. Men han clincher lidt med gokken de har da han vist lige råber rigeligt og er sur. Han har vist bedt ham om at skrue ned for charmen og tale pænt, det gav en tur på kontoret, så øhm ja... Nu må jeg se (han er også en sur stodder, men derfor skal knægten jo ikke være flabet :cool: )
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 25. nov 2015, 18:02

girl_beat skrev:Jeg har luret lidt med herinde - hyggelig tråd :)

Her har vi en 13-årig, der især for tiden udviser tegn på at være i 'klemme' mellem skilsmisseforældre og hjem med forskellige regler. Hos sin mor må hun alt, og familiens planer afhænger af hvad den 13-årige vil og ikke vil. Hos os strækker vi os gerne for at imødekomme ønsker, men vi hopper og springer ikke for at løse opfundne her-og-nu behov. Der er også andre søskende at tage hensyn til. Det reagerer 13-årig på ved ikke at ville overnatte, komme på weekender osv. for 'det kan hun ikke overskue'. Det er selvfølgelig frusterende for hendes far, der prøver at finde balancen mellem fleksibilitet og faste rammer, og det tager en del mental energi for tiden. Det såkaldte moderne familieliv er sgu besværligt nogen gange :rulle:

Velkommen. :D

Jeg har desværre intet klogt at sige, da vi ikke har delebørn.
Men hvad siger moderen til det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 25. nov 2015, 21:24

Jeg har pakket kalendergaver ind til S og adventsgaver til mine forældre over de sidste aftener. Jeg får så ondt i nakken af det, men nu er det gjort. Mangler 4 gaver til S, tror det bliver noget spiseligt :genert:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 26. nov 2015, 04:55

^^ Bøtte jeg husker tiderne med kalendergaverne fra nisserne, det var en skøn tid :love:

Jeg giver normalt adventspakker til min søn, men i år er jeg seriøst udfordret. Aner ikke hvad jeg skal købe, han mangler intet. Hans ønsker for Jul er ret dyre ting, og normalt har jeg givet nogle af dem til advent men altså når de alle koster 500+ så kan det ikke være søndagsgaver :jule: Ikke her ihvertfald :D
0

Tilbage til "Forældre"