Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. nov 2015, 12:37

Og så kastede hun op igen :( På sofaen. Vores stofsofa :tie: Inkl hendes dyne, pude og en pyntepude :genert:
Shit en rengøring altså :tie:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 27. nov 2015, 14:52

^^ ej bøtte, det lyder helt forfærdeligt og jeg føler med dig. Bræk og diarré er det værste ever, jeg er sådan en type der kan synkron brække mig, tåler ikke lyden af bræk :forvirret2: :ticks:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 27. nov 2015, 19:16

Bøtte, rigtig god bedring med hende. Bræksyg er virkeligt fælt :tie:.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 166

Indlægaf xxx---xxx » 29. nov 2015, 00:16

Øv bøtte der er ikke noget værre. Håber du har fået det bedre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 29. nov 2015, 17:37

Er skønne S i bedring Bøtte?

Vi er retur fra det jyske efter dobbelt 60 års fødselsdage hos mine forældre. Ungerne er puttet og manden og jeg puster ud på sofaen. Det har været hyggeligt, men også et stort arbejde at få afviklet fødselsdagen. Men mine forældre var rigtigt glade for festen, så det var anstrengelserne værd.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 18:51

Vi har været til juletræs fest i hr.vibbsens firma idag....Emma var helt oppe og køre over julemanden. Og ikke mindst det Prinsesse Sofia sæt hun fik med Andrea og hendes flyvende hest....Super fede gaver de giver derude.....

Opturen fortsatte da Føtex havde 30 % på alt legetøj, så det lykkedes mig lige at få slippe 209 kroner billigere for Emma's julegave :rock: :rock: :rock: :rock: ....Hun skal have Lego Friends Superpack æsken med Emmas hus,Mias sportsvogn og et pladestudie.

Aftensmaden blev indtaget på ægte skovturs maner på gulvet ude i stuen...Åhhh, det synes Emma var helt fantastisk...Hr.vibbsen så mindre entusiastisk ud....Og jeg har ondt i r*ven efter at have siddet på et hårdt gulv :-D

Nu er der 31 minutter til sidste afsnit af Broen....Så jeg tror liige jeg skal en tur op i den lokale slikbutik..

Alt i alt en god weekend.

Til gengæld så byder mandag på en røv-opgave fra morgenstunden : Ring til job og meddel at ny fuldtidssygemelding er et faktum og at denne foreløbig er sat til at vare til 1/1......Efter kun 3 uger tilbage på job (på meget deltid that is) er jeg tilbage hvor jeg har ondt i maven, tankemylder og svært ved at sove om natten....Min arbejdsgiver har sådan i en lidt forkortet version vist sig ret uvillig i forhold til a) at lade mig starte op meget langsomt over en 3 måneders periode. B)at i fremtiden tage hensyn til at jeg har behov for balance mellem job og fritid. De mener A)at man jo ikke kan vente 3 måneder på en medarbejder som allerede har været væk 3 måneder og B)at de som følge af en højsæson ikke kan tilbyde mig den balance mellem job og fritid jeg efterspørger (Jeg vil gerne nøjes med at arbejde de 37 timer de betaler mig for i stedet for mindst 40-45 timer som jeg hverken på penge eller afspadsering for) C)at hvis jeg ikke kan leve med det så må jeg jo sige op..Og har i den forbindelse gjort det helt klart at de forventer at jeg handler på at jeg har sagt at det som de vil have det kan jeg ikke indfri....De kommer ikke til at fyre mig. Det er mig der skal sige op.....Min fagforening, min læge, min psykolog og mine veninder mener at de kan rende og hønse....Og nu er jeg så sygemeldt igen og min min læge er totalt iskold i måsen. Hun har henvist mig til arbejdsmedicinsk klinik med henblik på en udredning og anmeldelse af forløbet som en arbejdsskade......Og er fuldt ud villig til at give mig fuldtidssygemelding i en måned ad gangen indtil jeg bliver fyret. Ene og alene fordi hun mener at det er totalt utilstedeligt at bede en stress-ramt medarbejder om at sige sit job op fordi vedkommende ikke kan tåle mosten, og er skidesur over at man helt bevidst overhører de anbefalinger som både hun og psykologen (sidstnævnte er iøvrigt betalt af firmaet) er kommet med....
Jeg synes ikke det er ret fedt at skulle ringe med en ny fuldtidssygemelding. Omvendt, så kan jeg mærke at jeg virkelig får det skidt af at gå på arbejde. Og modsat tidligere, så vil jeg ikke bare bide det i mig. Det slut.
Senest rettet af vibbsen 29. nov 2015, 20:06, rettet i alt 1 gang.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 18:52

Vi har været til juletræs fest i hr.vibbsens firma idag....Emma var helt oppe og køre over julemanden. Og ikke mindst det Prinsesse Sofia sæt hun fik med Andrea og hendes flyvende hest....Super fede gaver de giver derude.....

Opturen fortsatte da Føtex havde 30 % på alt legetøj, så det lykkedes mig lige at få slippe 209 kroner billigere for Emma's julegave :rock: :rock: :rock: :rock: ....Hun skal have Lego Friends Superpack æsken med Emmas hus,Mias sportsvogn og et pladestudie.

Aftensmaden blev indtaget på ægte skovturs maner på gulvet ude i stuen...Åhhh, det synes Emma var helt fantastisk...Hr.vibbsen så mindre entusiastisk ud....Og jeg har ondt i r*ven efter at have siddet på et hårdt gulv :-D

Nu er der 9 minutter til sidste afsnit af Broen....Så jeg tror liige jeg skal en tur op i den lokale slikbutik..

Alt i alt en god weekend.

Til gengæld så byder mandag på en røv-opgave fra morgenstunden : Ring til job og meddel at ny fuldtidssygemelding er et faktum og at denne foreløbig er sat til at vare til 1/1......Efter kun 3 uger tilbage på job (på meget deltid that is) er jeg tilbage hvor jeg har ondt i maven, tankemylder og svært ved at sove om natten....Min arbejdsgiver har sådan i en lidt forkortet version vist sig ret uvillig i forhold til a) at lade mig starte op meget langsomt over en 3 måneders periode. B)at i fremtiden tage hensyn til at jeg har behov for balance mellem job og fritid. De mener A)at man jo ikke kan vente 3 måneder på en medarbejder som allerede har været væk 3 måneder og B)at de som følge af en højsæson ikke kan tilbyde mig den balance mellem job og fritid jeg efterspørger (Jeg vil gerne nøjes med at arbejde de 37 timer de betaler mig for i stedet for mindst 40-45 timer som jeg hverken på penge eller afspadsering for) C)at hvis jeg ikke kan leve med det så må jeg jo sige op..Og har i den forbindelse gjort det helt klart at de forventer at jeg handler på at jeg har sagt at det som de vil have det kan jeg ikke indfri....De kommer ikke til at fyre mig. Det er mig der skal sige op.....Min fagforening, min læge, min psykolog og mine veninder mener at de kan rende og hønse....Og nu er jeg så sygemeldt igen og min min læge er totalt iskold i måsen. Hun har henvist mig til arbejdsmedicinsk klinik med henblik på en udredning og anmeldelse af forløbet som en arbejdsskade......Og er fuldt ud villig til at give mig fuldtidssygemelding i en måned ad gangen indtil jeg bliver fyret. Ene og alene fordi hun mener at det er totalt utilstedeligt at bede en stress-ramt medarbejder om at sige sit job op fordi vedkommende ikke kan tåle mosten, og er skidesur over at man helt bevidst overhører de anbefalinger som både hun og psykologen (sidstnævnte er iøvrigt betalt af firmaet) er kommet med....
Jeg synes ikke det er ret fedt at skulle ringe med en ny fuldtidssygemelding. Omvendt, så kan jeg mærke at jeg virkelig får det skidt af at gå på arbejde. Og modsat tidligere, så vil jeg ikke bare bide det i mig. Det slut.
Senest rettet af vibbsen 29. nov 2015, 20:05, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2015, 19:48

For pokker Vibbsen :ae: Godt du har et godt bagland!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2015, 19:50

Tak for jeres tanker :kys:
S kastede ikke op mere, men har hængt lidt i bremsen her i weekenden, og har ikke spist alverden. Men ellers virker hun ok. Fx kan hun igen kommandere i stor stil igen, så satser på hun er frisk! :lol:

Til gengæld har jeg da vist raget noget til mig nu, har lidt bøvl med maven!
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 29. nov 2015, 20:10

Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Håber, at du snart får det bedre - og ikke mindst snart finder et bedre job.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 21:21

FruKuk skrev:Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Min læge kalder "grænsen til voksenmobning"....Hvilket hun har skrevet i henvisningen til arbejdsmedicinsk....Hun er PISSE skrap....Langt mere skrap end mig, og finder sig ikke i noget som helst på mine vegne....Hun sagde allerede for længe siden til mig "Du kan bare lige understå dig i at lade dig presse til at sige op selv....Du ringe til mig, så finder vi ud af det i fællesskab"....Min fagforening var rimelig kolde "Du siger at de ikke vil sige dig op...Men hvis du bliver ved med at være sygemeldt så er de jo nødt til at foretage sig noget....Om ikke andet når sygedagpenge refusionen udløber". De mente ikke at jeg skulle sige op...Det kan de sgu selv gøre...Rimelig kontant dame jeg talte med der :lol:
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 29. nov 2015, 23:37

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Min læge kalder "grænsen til voksenmobning"....Hvilket hun har skrevet i henvisningen til arbejdsmedicinsk....Hun er PISSE skrap....Langt mere skrap end mig, og finder sig ikke i noget som helst på mine vegne....Hun sagde allerede for længe siden til mig "Du kan bare lige understå dig i at lade dig presse til at sige op selv....Du ringe til mig, så finder vi ud af det i fællesskab"....Min fagforening var rimelig kolde "Du siger at de ikke vil sige dig op...Men hvis du bliver ved med at være sygemeldt så er de jo nødt til at foretage sig noget....Om ikke andet når sygedagpenge refusionen udløber". De mente ikke at jeg skulle sige op...Det kan de sgu selv gøre...Rimelig kontant dame jeg talte med der :lol:

Men det er jo sådan det skal og bør være.
jeg havde en kollega der for nogle år siden kæmpede med stress, så kom hun tilbage, langsomt, stille og roligt, eget tempo, sidste sommer gik hun så ned med flaget igen, depression, fordi hun selv fyldte for meget på, ikke os - vi tog hensyn, sørgede for at lave benspænd osv - men har selvfølgelig også brug for en kollega der kan yde. Hun kørte i bølger igen, efter en 4 mdrs sygemelding, og blev igen i sommers sygemeldt, vi vidste godt hun var skidt, spurgte til det, drog omsorg, lavede igen benspænd, tog over, kørte 80% af arbejdsopgaverne på dagen...
Da der fra arbejdspladsens HR og psykolog, samt fra hendes egen psykolog, læge og psykiater, kom udtalelser om at hun umiddelbart ikke egner sig til de type job vi har, ikke var i stand til at rumme og drage omsorg for andre mennesker i det omfang vi gør det, ja så blev hun afskediget. Meget udramatisk og lige til. 5 måneder med løn, og så farvel og tak...
Som det bør være.
Det er naturligvis ikke fedt at stå uden job, hun overvejede også at sige op selv, eller finde noget andet, men turde ikke tage springet.

Jeg håber din sygemelding bekommer dig vel, giver dig ro og overskud.
Og så må røvhullerne da blot leve med, og indrette sig efter at du altså er sygemeldt! Det er dejligt, synes jeg, at du har nogle skrappe kompetente madammer i ryggen, for de har ret - så må de sku vælge at fyre dig.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 30. nov 2015, 05:10

Ej Vibbsen det lyder satme ikke godt. Godt din læge står bag dig. Ellers kunne det gå hen og blive rigtig grimt
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2015, 07:31

DD_81 skrev:

Men det er jo sådan det skal og bør være.
jeg havde en kollega der for nogle år siden kæmpede med stress, så kom hun tilbage, langsomt, stille og roligt, eget tempo, sidste sommer gik hun så ned med flaget igen, depression, fordi hun selv fyldte for meget på, ikke os - vi tog hensyn, sørgede for at lave benspænd osv - men har selvfølgelig også brug for en kollega der kan yde. Hun kørte i bølger igen, efter en 4 mdrs sygemelding, og blev igen i sommers sygemeldt, vi vidste godt hun var skidt, spurgte til det, drog omsorg, lavede igen benspænd, tog over, kørte 80% af arbejdsopgaverne på dagen...
Da der fra arbejdspladsens HR og psykolog, samt fra hendes egen psykolog, læge og psykiater, kom udtalelser om at hun umiddelbart ikke egner sig til de type job vi har, ikke var i stand til at rumme og drage omsorg for andre mennesker i det omfang vi gør det, ja så blev hun afskediget. Meget udramatisk og lige til. 5 måneder med løn, og så farvel og tak...
Som det bør være.
Det er naturligvis ikke fedt at stå uden job, hun overvejede også at sige op selv, eller finde noget andet, men turde ikke tage springet.

Jeg håber din sygemelding bekommer dig vel, giver dig ro og overskud.
Og så må røvhullerne da blot leve med, og indrette sig efter at du altså er sygemeldt! Det er dejligt, synes jeg, at du har nogle skrappe kompetente madammer i ryggen, for de har ret - så må de sku vælge at fyre dig.

Min arbejdsgiver skal have mig tilbage i arbejde, og det skal være nu. Dog med det forbehold at der jo som sådan ikke rigtig er nogen grund til at køre mig ind igen i et job som jeg alligevel ikke kan bestride.....Det "vil jo også være spild af min tid"......Samtidig så har man det man nærmest kalder en "vi fyrer ikke folk hos os-her siger folk selv op" politik....Det er gået op for mig....Andre kolleger er gået ned med stress relaterede sygdomme og er aldrig rigtig vendt tilbage, og der har været hvisketisket om at de måske ikke var blevet behandlet så pænt....

Om lidt skal jeg ringe til min chef....Og uha det synes jeg ikke er særlig fedt....Selvom hun egentlig er sød nok og egentlig udviser ægte omsorg for mig....Og egentlig har mere brug for en afklaring end jeg har....Hun skal trods alt snart til at tænke i en ny højsæson...Det forstår jeg jo til fulde...Men så fyr mig dog.....Det tror jeg dog hun får svært ved at komme igennem med....Selvom jeg på ingen måde vil sætte mig til modværge...
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1287

Indlægaf Muuh » 30. nov 2015, 07:48

Hvordan har i grebet det med nisser og julemanden an, altså hvornår er de så store at de ikke tror på nisser mere ?

Jeg er så meget i tvivl om yngstesønnen stadig tror på nisser og jeg synes ikke rigtig det er noget jeg kan spørge ham om. Men igen så skal man vel på et tidspunkt have snakke om, at det bare er mor der er nissen :genert:

Jeg er ret sikker på at ældstesønnen bare spiller med for lillebrors skyld.
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark

Tilbage til "Forældre"