Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. dec 2015, 18:57

Her fik vi risengrød til aftensmad, men barnet ville end ikke smage på det.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2015, 20:47

Lillebror har fået for vane at slå. For sjov. Han giver lige folk et skub, klask eller slag og så griner han højt og synes, at han er pisse skæg. Hold nu kæft det er belastende. Satser virkeligt på, at hård linie både hjemme og i børnehaven for stoppet det :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2015, 20:48

Rakel skrev:Vi har lige fået et møgfald af Lillesøster - man tænder ikke ét lys ud af fire! Fat det! 'Advent? Nå? Skal jeg være imponeret?' Attitude....

I må da også lige tage jer sammen...
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2015, 20:49

God bedring Bøtte :ae:

Hvordan gik snakken med HR Vibbsen?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 1. dec 2015, 20:50

Tak :kys: Jeg er nu helt frisk igen! :)
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2015, 20:50

canoodle skrev:Efter en lang periode med mange vækninger, er vi endelig på rette spor igen ift. søvnen :banan:

Både mini og jeg har meget mere overskud pga. dette, og endelig ENDELIG føler jeg oprigtig glæde ved de uger jeg er alene med ham. Der sker så meget vildt med ham udviklingsmæssigt lige nu, og han er bare så sød og sjov :D Lige for tiden har han kæmpe optur over musik og danser og rocker ud, starter små lege selv, og driller lidt, og griner vildt meget, når man siger at han er en bisse :) Han går også selv med gåvognen og lidt, når man har ham i hånden. Men har ikke helt mod på at gå selv endnu. Han klatrer også selv op og ned af sofaer og senge, hvilket jeg ikke altid har nerver til, haha :lol:

Eneste udfordringer har været at jeg ikke kan få det til at klappe med timerne i døgnet ift. de flextider mit firma har udstukket. Mini sover i mellem 18.00-18.30 om aftenen, og det kan jeg slet ikke nå, når jeg først må gå 16.00. Jeg har derfor besluttet to ting: At de kan rende og hoppe med de tider, når jeg kan nå at arbejde om aftenen efter han er lagt og at jeg ikke serverer det vilde hjemmelavede mad til middag hver dag. Han får varm mad (øko og sukkerfri) i vuggestuen, så den står tit på rugbrød med pålæg, spejlæg og avocado/gnavegrønt når jeg har ham. Tandbørstning var også MEGET dramatisk og ødelagde den ellers gode stemning. Efter at have afprøvet samtlige politisk korrekte råd, fandt jeg en tandbørstevideo med Elmo på YouTube, og så kan jeg ellers få lov at børste og børste :D

Nu spørger vores familier hvad han ønsker sig til jul. Jeg er helt blank.... Vi bor småt, og det eneste jeg selv er kommet på er Duplo og penge til tøj...

Fantastisk med bedre søvn :banan:

Og jeg er all in for nem aftensmad (kan slet ikke lave mad) og ellers bare hygge med ungerne i stedet..
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2015, 20:51

Bøtte skrev:Tak :kys: Jeg er nu helt frisk igen! :)

Hvordan gik børnehavestart?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. dec 2015, 20:59

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Tak :kys: Jeg er nu helt frisk igen! :)

Hvordan gik børnehavestart?

Godt. De skulle på tur i dag, så min mand var med. I morgen tager jeg med. Og så håber jeg, hun kan være der lidt alene torsdag.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 2. dec 2015, 15:13

Mit store lille barn er i tivoli idag med klubben men de må gå rundt nogle stykker samlet og så har de centralt sted hvor de voksne vil være og de følges hjem i bussen. Så han tuller rundt i tivoli og vil både i det gyldne tårn og dæmonen mens jeg er lidt nervøs over det!! Jeg hader sådanne forlystelser men ham og to venner der følges, elsker det :panik: Det er bare første gang han sådan er på egen hånd derinde og uden jeg er med, så jeg er lidt nervøs :wacko:

den nervøse mor :nerve:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 2. dec 2015, 15:16

Panton skrev:Mit store lille barn er i tivoli idag med klubben men de må gå rundt nogle stykker samlet og så har de centralt sted hvor de voksne vil være og de følges hjem i bussen. Så han tuller rundt i tivoli og vil både i det gyldne tårn og dæmonen mens jeg er lidt nervøs over det!! Jeg hader sådanne forlystelser men ham og to venner der følges, elsker det :panik: Det er bare første gang han sådan er på egen hånd derinde og uden jeg er med, så jeg er lidt nervøs :wacko:

den nervøse mor :nerve:

Virtuelt kram og forsikring herfra om, at han sagtens kan klare det :kys:
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 2. dec 2015, 21:04

Tak fruKuk, han havde haft den fedeste tur derinde og jeg kunne ligeså godt vænne mig til at fra nu af, gjorde han tingene selv med hans homies :8: hvor har de det sprog fra, spørger moderen :gisp:
6
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 3. dec 2015, 12:14

S skulle være alene i børnehaven i dag. I en times tid. Hun græd voldsomt og kaldte da jeg gik. Årh, hvor jeg hader det :( Da jeg ringede efter en halv time, gik det ok, når bare pædagogerne var tæt på. Og da jeg kom gik der faktisk lidt tid, inden hun opdagede mig.
Efter en god time gik jeg derned og så var vi der yderligere 1,5 time. Det gik så fint. Hun gik lidt på opdagelse på egen hånd og legede også lidt selv. Og hun fik også vist pædagogerne at hun er en bestemt dame. En af dem spurgte igår, om hun gerne ville bestemme lidt. Til det kunne jeg selvfølgelig svare nej. For hun vil ikke nøjes med at bestemme lidt. Hun vil bestemme alt!

I morgen skal hun prøve at være der lidt længere alene.
3
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 3. dec 2015, 16:45

Bøtte skrev:S skulle være alene i børnehaven i dag. I en times tid. Hun græd voldsomt og kaldte da jeg gik. Årh, hvor jeg hader det :( Da jeg ringede efter en halv time, gik det ok, når bare pædagogerne var tæt på. Og da jeg kom gik der faktisk lidt tid, inden hun opdagede mig.
Efter en god time gik jeg derned og så var vi der yderligere 1,5 time. Det gik så fint. Hun gik lidt på opdagelse på egen hånd og legede også lidt selv. Og hun fik også vist pædagogerne at hun er en bestemt dame. En af dem spurgte igår, om hun gerne ville bestemme lidt. Til det kunne jeg selvfølgelig svare nej. For hun vil ikke nøjes med at bestemme lidt. Hun vil bestemme alt!

I morgen skal hun prøve at være der lidt længere alene.

Hvor skønt, at hun klarer børnehavestart så fint.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. dec 2015, 19:44

Gode soveråd søges.

R på 2 år har aldrig været en dreng, som sov 5 minutter efter, at han kom i seng. Heller ikke selvom han var dødtræt.

Nu har det dog udviklet sig, så han ligger og roder rundt 1-1,5 time. Han kalder og klager også undervejs, så en stor del af vores aften går med det.

Vi har prøvet at putte tidligere, og vi har prøvet at putte senere (hvor han kommer i seng kl. 19.45 og derefter tales der om dagen og synges 3 sange). Ingen af delene hjælper.

Han går altid glad i seng, men han falder bare ikke i søvn.

Til hverdag skal han op senest kl. 6.30, og for det meste skal han vækkes
(i weekenden vågner han ofte omkring kl. 7-7.30). Han sover fra kl. 12-14 i DP.

Vi ser ikke fjernsyn eller leger vildt lige inden sengetid.
Klokken er nu 20.45, og han sover stadig ikke :tie:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. dec 2015, 19:46

Bøtte, det er bare ikke rart, når de græder. Men ellers lyder hun da til at klare det godt.
0

Tilbage til "Forældre"