Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 15:56

Jeg har også altid været mest til dagpleje, men efter S var tre forskellige steder inden hun blev 1 år, mistede jeg meget for dem. Vi havde også en aftale om en fast gæstedp, men det glemte de gang på gang.

Alle de frustrationer og bekymringer orker jeg ikke en gang til! Jeg synes det har været to lange år, hvor vi har haft kæmpe logistiske udfordringer for at undgå gæstedp.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 4. dec 2015, 16:00

Vi skal være sammen alle 4 hele weekenden. Det glæder jeg mig rigtigt meget til. Vi har ikke været hjemme alle 4 siden weekenden i uge 41...

Godt, at vi skal på ferie sammen mellem jul og nytår også :lun:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 4. dec 2015, 16:02

Og lige nu leger lillebror med bedstevennen, der er med hjemme, og storesøster tegner på sit værelse. Men bare det, at vi alle sammen er hjemme, er skønt.
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 4. dec 2015, 16:40

Min datter og jeg er kørt ned til min kæreste for weekenden og datterens digt er blevet udgivet i en digtsamling så nu er der bestilt bøger til hele familien :lun: Aftensmaden står på nachos m/kylling og reven ost og cola til for at fejre digtudgivelsen :banan:
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 19:47

Bøtte, det kan jeg virkelig gody forstå, at du er træt af og gerne vil undgå igen.

Vi ønskede faktisk vuggestue, men endte med DP pga manglende pladser, så vi har været positivt overraskede.

Frukuk, hvor lyder det hyggeligt, at I alle er hjemme. Hvor skal I på ferie?
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 19:49

Vi kom ikke i gang med kaninbogen i dag, men det burde vi, da R stadig ikke sover. Men vi var først hjemme kl. 20, og R var træt og talte selv om, at han skulle i seng. Men sove skal han åbenbart ikke.

Frukuk, han kalder på os og begynder at græde, hvis vi ikke kommer.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 19:49

Thestral, for flot med en udgivelse :gogo:.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 20:04

S har været helt tiden siden af sig selv i dag. Hun var fuldstændig færdig, men nægtede at sove til middag. Hun ville ikke lege, så vi så bare tv og snakkede. Og jeg måtte ikke gå nogen steder.
Hun kom i seng uden aftensmad, hun ville ikke spise. Til gengæld lå hun bare tæt med sin far i 1,5 time inden hun sov.

Børnehavestart er ikke for pattebørn :tie:
0
S :lun:
V :lun:
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 4. dec 2015, 21:20

Bøtte det lyder virkelig hårdt både for hende og jer. Jeg håber hun snart falder til!

Sorenspige jeg var også overrasket over hvor lang den var. Den tager ca 20 min for os at læse. Så det er jo over 30 min i alt.
I dag havde den ikke særlig god effekt. Han var længe om at falde i søvn.

Sover R?
0
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 4. dec 2015, 21:23

Her er jeg alene hjemme. Manden er til julefrokost.

Jeg havde virkelig set frem til timerne alene. Er aldrig alene om aften. Men så kom jeg i tanke om hvor meget jeg hader at være alene hjemme om aften. Jeg er en tøs uden lige, og hader vores kæmpe have hvor man ikke kan se om der går nogle.

Jeg gik ind i seng for 10 min siden. Og efter et par minutter høre jeg bare et kæmpe brag og nogr jern der flyver over fliserne. Jeg bliver totalt noia.
Det var så en havestol der var taget af vinden
Nu kan jeg så bare ikke sove fordi mine tanker køre :(
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. dec 2015, 07:05

Sorenspige skrev:Vi kom ikke i gang med kaninbogen i dag, men det burde vi, da R stadig ikke sover. Men vi var først hjemme kl. 20, og R var træt og talte selv om, at han skulle i seng. Men sove skal han åbenbart ikke.

Frukuk, han kalder på os og begynder at græde, hvis vi ikke kommer.

Nu aner jeg jo ikke, hvad I allerede gør, men hos os udløser kalderi i første omgang et "godnat", hvis dette giver anledning til gråd, går vi ind og gentager "godnat" og så går vi ud. Også selvom der stadig kaldes og hyles. Vi går naturligvis ind igen efter en rum tid, hvis det ikke stopper, men vi opholder os max 15 sekunder af gangen på værelset og vi indfrier stort set ingen krav. Kun de krav, der efter vores mening er ok. F.eks toiletbesøg, opsamling af dyne fra gulv, etc. Men det klares uden snak.

Vores unger har jævnligt perioder, hvor de bøvler med at falde i søvn, men ovenstående plejer at stoppe kalderiet i løbet af et par dage.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. dec 2015, 07:05

xxx---xxx skrev:Her er jeg alene hjemme. Manden er til julefrokost.

Jeg havde virkelig set frem til timerne alene. Er aldrig alene om aften. Men så kom jeg i tanke om hvor meget jeg hader at være alene hjemme om aften. Jeg er en tøs uden lige, og hader vores kæmpe have hvor man ikke kan se om der går nogle.

Jeg gik ind i seng for 10 min siden. Og efter et par minutter høre jeg bare et kæmpe brag og nogr jern der flyver over fliserne. Jeg bliver totalt noia.
Det var så en havestol der var taget af vinden
Nu kan jeg så bare ikke sove fordi mine tanker køre :(

Håber, at du fik sovet :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. dec 2015, 07:06

Bøtte skrev:S har været helt tiden siden af sig selv i dag. Hun var fuldstændig færdig, men nægtede at sove til middag. Hun ville ikke lege, så vi så bare tv og snakkede. Og jeg måtte ikke gå nogen steder.
Hun kom i seng uden aftensmad, hun ville ikke spise. Til gengæld lå hun bare tæt med sin far i 1,5 time inden hun sov.

Børnehavestart er ikke for pattebørn :tie:

Godt at det er weekend, så hun lige kan lade lidt op :kys:
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 5. dec 2015, 07:15

Xxx, håber, du får sovet. Ruller du ikke gardinerne for, så du ikke kan se ud i haven? Jeg har tidligere syntes, det var lidt uhyggeligt, men nu elsker jeg alene-aftener.

Frukuk, vi har nok været lidt for servicemindede, når han kaldte, men det arbejde vi på at ændre.

Han sov omkring kl. 21, og kl. 21.40 gik jeg i seng, fordi jeg er helt smadret for tiden. Hyggelig fredag aften...
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. dec 2015, 08:15

Sorenspige skrev:Xxx, håber, du får sovet. Ruller du ikke gardinerne for, så du ikke kan se ud i haven? Jeg har tidligere syntes, det var lidt uhyggeligt, men nu elsker jeg alene-aftener.

Frukuk, vi har nok været lidt for servicemindede, når han kaldte, men det arbejde vi på at ændre.

Han sov omkring kl. 21, og kl. 21.40 gik jeg i seng, fordi jeg er helt smadret for tiden. Hyggelig fredag aften...

Og det er jo som med alt andet, når det kommer til børn, forskelligt fra barn til barn og forældre til forældre, hvad der virker, og hvad man kan stå inde for. Håber, at I finder noget, der virker for jer og giver mere rolige aftener.
0

Tilbage til "Forældre"