"Så går jeg."

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10270

"Så går jeg."

Indlægaf icelady » 4. okt 2015, 08:54

http://www.dr.dk/nyheder/indland/formand-selvmordslinje-gaar-i-protest-over-regeringens-besparelser

Personligt synes jeg 4 millioner er et lille beløb og jeg så gerne at de fortsat fik tilskuddet.

Nu har formanden så meldt ud, at han stopper som formand i protest mod den politik/manglende hensyn til "svage" (som man vel godt kan kalde selvmordstruede), som regeringen viser i dette tilfælde.

Jeg kan til dels godt forstå ham, for det er pissefrustrerende at vide, man nu kun kan hjælpe halvdelen af døgnet. Men ville det trods alt ikke være bedre at blive og kæmpe for at få tilskuddet tilbage?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5896

Re: "Så går jeg."

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 09:02

Jo bedre, sikkert. Men hvem siger, manden kan holde til det?

Når man arbejder med udsatte mennesker, overgreb, selvmord og andre tunge emner, så er jeg overbevist om, at en del af det, der gør det udholdeligt, er at vide, at man gør en forskel og så godt, man kan. Hvis vægten tipper - og man pludselig føler, man svigter dem, man burde hjælpe. Så bliver ens hverdag hård.

Jeg har før talt med ledende mennesker, der har tung viden om alvorlige ting, de af forskellige årsager ikke kan gøre noget ved ud over at skrive om det. (Så meget er offentlig viden, uddybning vil bryde min tavshedspligt. Ja, jeg ved det er træls på en debat.) Bare samtalen fik dem til at ryste fysisk - selvom de ikke selv har kontakt til de berørte, men kun orienteres. Ens for dem alle var, at forholdet havde fået dem til at overveje deres job. For dem var det så bare tippet den anden vej. Fordi så længe de var der, var der dog nogen, der kæmpede for de udsatte og holdt fokus på det.

Jeg tror ikke, man skal undervurdere, hvor tung viden rent faktisk kan føles. Selv på voksne, hærdede mennesker.
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10234

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2015, 12:48

Min tidligere leder gjorde det samme før sommerferien.
Det havde og har jeg stor respekt for.
Han havde ført en belastet og spareramt skole igennem første år efter skolereformen uden øget sygefravær hos de ansatte eller mistrivsel blandt eleverne. Det ville han gerne fortsætte med, men blev af den øverste ledelse kun mødt af yderligere sparekrav samt en slet skjult trussel om lukning af skolen.
Så sagde han op, for det kunne han simpelthen ikke stå inde for.

Nogle gange bliver rammerne ganske enkelt så snævre, at selv ikke de største ildsjæle kan få noget ordentligt og værdigt ud af dem.
Jeg tror, at både formanden for Livslinien og min leder har følt, at det at blive ville være at dække over uansvarlige og kyniske mennesker længere oppe i systemet.
2
Je suis un tableau noir.
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 4. okt 2015, 16:48

Og så tror jeg, at mange er nået dertil, hvor det føles ligegyldigt at kæmpe og fortsætte kampen. Uanset, hvem, der har regeringsmagten så er ligegyldigheden overfor syge, sårbare og udsatte mennesker i samfundet så markant og blevet så uoverskuelig de sidste 10-15 år, at mange indenfor frivilligt socialt arbejde ikke ser noget håb om bedring og kun ser færre ressourser. Samtidigt med politikkere, der rask væk rager til sig af høje lønninger, pensioner og eftervederlag. Jeg forstår ham godt, hvis han ikke orker at kæmpe mere eller tror på, at de gør en reel forskel at slås for Livslinjens bevilling.
4
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Lemonella » 5. okt 2015, 05:29

Jeg havde lidt samme opfattelse som dig icelady og undrede mig meget over, at han truede med, at gå i stedet for, at blive og kæmpe videre, men ja, som Rakel rigtig nok skriver, så er der grænser for, hvor meget et menneske kan udsættes for, specielt set i lyset af netop det Rakel skriver, at der i den nye regering slet ikke som i overhovedet ikke, bliver taget hensyn til de svage i samfundet, imens de rask væk sørger for lukrative aftaler til de i forvejen velstillede mennesker, inklusive dem selv.

Mit håb er, at de mange underskrifter der er indsamlet, kan gøre en forskel.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10270

Indlægaf icelady » 5. okt 2015, 06:48

Jeg tror da også at det nok mestendels bunder i, at nu er nok NOK. Selv de bedste får jo nok og kan ikke mere.

Læste i går aftes at DF vil forsøge at redde dem under finanslovforhandlingerne. Jeg håber virkelig det lykkes for dem.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Livets forhold"