Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 11
Likede indlæg: 65

Re: Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Indlægaf DollsLiveForever » 9. okt 2015, 10:56

DetSorteCirkus skrev:
vibbsen skrev:Det var den jeg drømte om som barn....Hvilket vil sige at den har været i sortimentet i mindst 36 år :-D

Jeg måtte heller ikke få den, mener jeg, selvom jeg hvert år kæmpede for det.

Jeg tror sgu, at jeg køber den til min halvrunde fødselsdag i foråret.
Vi skal have pålægskagemand til hovedret, så det passer faktisk ret godt ind i tematikken

Jeg er så vild med, at du har planlagt menu til din fødselsdag om et halvt år :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 11:00

DollsLiveForever skrev:Jeg er så vild med, at du har planlagt menu til din fødselsdag om et halvt år :)

Det er mere den anden vej rundt.
Jeg har aldrig set eller smagt en pålægsmand og er meget nysgerrig, og så måtte jeg jo finde en anledning :)
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1713

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 10:13

Jeg orker ikke stegte sild. Alle de ben! Ligesom jeg heller ikke ser det fantastiske i kogt torsk med sennepssovs.

Skidne æg.

Og mine børn kommer ikke til at opleve stegt lever eller hjerter i flødesovs herhjemme. Sovsen er god, men det er så også det. Heldigvis deler manden min holdning - og han er kok :-D

Min mormor lavede ofte hakkebøffer på dåse med spaghetti. Tanken om det i dag er frastødende, men jeg var faktisk ret vild med det som barn :genert:

Æggesnaps. Jeg kan godt lide det, men tanken om den absurde mængde kalorier holder mig fra det. Jeg har stadig et krus fra min barndom (et af dem med navn på :lun: ), som bærer tydeligt bevis på min aggressive omrøring af æggesnapser med citron eller kakaopulver i form af ridser i lakeringen i bunden. Nam! :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1713

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 10:13

DetSorteCirkus skrev:
Det er mere den anden vej rundt.
Jeg har aldrig set eller smagt en pålægsmand og er meget nysgerrig, og så måtte jeg jo finde en anledning :)

Jeg har fået det et par gange, og man skal ikke være smørforskrækket...
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2015, 10:25

Kærnemælkssuppe med rosiner.
Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men har aldrig lavet det som voksen.

Æggesnaps. (Æggeblomme og sukker) Det ÅD jeg som barn.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6797

Indlægaf Wizzze » 12. okt 2015, 11:50

thomassneum skrev:Kærnemælkssuppe med rosiner.
Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men har aldrig lavet det som voksen.

Æggesnaps. (Æggeblomme og sukker) Det ÅD jeg som barn.

Det tror jeg mere eller mindre alle børn der i 70´erne og starten af 80´erne har, jeg har endnu ikke mødt nogen 70´er børn, som ikke er blevet pacificeret med såden en kop og ske på et tidspunkt :D Kæft man kunne få syrearm af sådan en omgang, men så fik man jo også belønningen :klap:

Og så pludselig var rå æg, noget fanden havde skabt, og børn slet ikke måtte komme i nærhed af :whine:
1
Do as I say! :whip:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 10. nov 2015, 18:16

Knorr pulversauce.

Alt andet begyndte jeg at crave, da jeg var gravid :gruble: så spiste jeg pludselig "de leende ko", hønsekødssuppe med kød/melboller, millionbøf og hvad har vi.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 11. nov 2015, 12:46

Kærnemælkssuppe, koldskål, risengrød, paneret mad, lørdagskylling..

Og sikkert en del andre ting jeg har fortrængt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Indlægaf StripesAddict » 12. nov 2015, 09:48

Frostgrøntsager - mere konkret de der blandinger med gulerødder og ærter. Jeg kan godt finde på at købe frosne bønner, men ellers foretrækker jeg frisk grønt.
Pulverkartoffelmos
Knorr bernaise. Jeg kan godt spise det - tilmed med glæde hvis jeg får det serveret, men det kommer aldrig indenfor dørene herhjemme - det gør bernaise generelt ikke.
Karbonader med hvid sovs med ærter og gulerødder
Medister
Kogte grøntsager
Alm. brød, pasta etc. Men det er fordi jeg ikke kan tåle det

Og så er der ting, som jeg tidligere har spist som en del af min almindelige hverdagskost, men som jeg i dag kun spiser som "snolder".
0
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Indlægaf StripesAddict » 12. nov 2015, 09:49

StripesAddict skrev:Frostgrøntsager - mere konkret de der blandinger med gulerødder og ærter. Jeg kan godt finde på at købe frosne bønner, men ellers foretrækker jeg frisk grønt.
Pulverkartoffelmos
Knorr bernaise. Jeg kan godt spise det - tilmed med glæde hvis jeg får det serveret, men det kommer aldrig indenfor dørene herhjemme - det gør bernaise generelt ikke.
Karbonader med hvid sovs med ærter og gulerødder
Medister
Kogte grøntsager
Alm. brød, pasta etc. Men det er fordi jeg ikke kan tåle det

Og så er der ting, som jeg tidligere har spist som en del af min almindelige hverdagskost, men som jeg i dag kun spiser som "snolder".

EDIT: og madder med brun farin! Det kunne jeg dog godt finde på i dag, hvis jeg nogensinde huskede at få det købt.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 12. nov 2015, 19:49

Jeg har så mega meget lyst til millionbøf lige nu......
1
Tally-ho
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 12. nov 2015, 20:18

Stegt lever med flødesovs - har ikke fået det siden februar 2000 hvor jeg stod på en s-togsstation, gravid med min første og bare cravede den ret - vedkommende der lavede den døde så i 2001 og ingen har kunnet nå samme kokkestatus på den ret.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2015, 22:38

Hold da fest, hvor har jeg været forskånet for mærkelige ting som barn.
Jeg er meget, meget taknemmelig!

A38 med brun farin? Ja, tak og masser af det og jeg køber det stadig. Det er den vildeste kaloriebombe, men det er jo A38 og det er sååå sundt :genert:

Vi fik tit kylletter. Altså det hedder jo bare nuggets idag kan man sige. Men det var et seriøst hit.
Hjerter i flødesovs kan jeg altså stadig rigtig godt lide. Får det utrolig sjældent, for det er kun min mor, der kan lave det og min søster kan ikke lide det.
Jeg fik i øvrigt lov til, at putte sukker på yoghurt hjemme hos mormor og morfar. Det gør jeg også stadig. Sådan en pære-banan-youghurt og så masser af sukker. Mmmm. Derfor køber jeg meget sjældent yoghurt.
Når vi fik helstegt oksesteg spiste vi marven. Det kunne jeg ikke drømme om idag. Jeg får helt kuldegysninger ved tanken *brrrr*
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2015, 12:33

kidkomb skrev:Hold da fest, hvor har jeg været forskånet for mærkelige ting som barn.

A38 med brun farin? Ja, tak og masser af det og jeg køber det stadig. Det er den vildeste kaloriebombe, men det er jo A38 og det er sååå sundt :genert:

Vi fik tit kylletter. Altså det hedder jo bare nuggets idag kan man sige. Men det var et seriøst hit.
Hjerter i flødesovs kan jeg altså stadig rigtig godt lide. Får det utrolig sjældent, for det er kun min mor, der kan lave det og min søster kan ikke lide det.
Jeg fik i øvrigt lov til, at putte sukker på yoghurt hjemme hos mormor og morfar. Det gør jeg også stadig. Sådan en pære-banan-youghurt og så masser af sukker. Mmmm. Derfor køber jeg meget sjældent yoghurt.
Når vi fik helstegt oksesteg spiste vi marven. Det kunne jeg ikke drømme om idag. Jeg får helt kuldegysninger ved tanken *brrrr*

Kyletter, dem har jeg helt glemt....Der var sgu fest når vi fik Kyletter....Som regel med ovnpomfritter.

Hjerter i flødesovs har jeg ikke fået siden jeg boede hjemme for noget der ligner 22 år siden. Min mor var ellers rigtig god til at lave det.

Vi var faktisk hjemme hos mine forældre for 4 uger siden. Og hvad tror I der blev serveret til dessert ??? Yep, trefarvet is....Min far, min mor og min bror åd som en hel liter :klap: Hr.vibbsen og jeg sagde pænt nej tak :-D
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 13. nov 2015, 16:44

vibbsen skrev:
kidkomb skrev:Hold da fest, hvor har jeg været forskånet for mærkelige ting som barn.

Kyletter, dem har jeg helt glemt....Der var sgu fest når vi fik Kyletter....Som regel med ovnpomfritter.

Hjerter i flødesovs har jeg ikke fået siden jeg boede hjemme for noget der ligner 22 år siden. Min mor var ellers rigtig god til at lave det.

Vi var faktisk hjemme hos mine forældre for 4 uger siden. Og hvad tror I der blev serveret til dessert ??? Yep, trefarvet is....Min far, min mor og min bror åd som en hel liter :klap: Hr.vibbsen og jeg sagde pænt nej tak :-D

Det smager sgu ellers pinligt godt :genert: Sådan på linje med icechocolate og lignende affaldsslik. Som også smager godt. Og derfor køber jeg aldrig de ting.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"