Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3036

Re: Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2015, 16:50

Karkluden skrev:
vibbsen skrev:
Vi var faktisk hjemme hos mine forældre for 4 uger siden. Og hvad tror I der blev serveret til dessert ??? Yep, trefarvet is....Min far, min mor og min bror åd som en hel liter :klap: Hr.vibbsen og jeg sagde pænt nej tak :-D

Det smager sgu ellers pinligt godt :genert: Sådan på linje med icechocolate og lignende affaldsslik. Som også smager godt. Og derfor køber jeg aldrig de ting.

Jeg kan det simpelthen ikke...Heller ikke icechocolate og den slags....Jeg synes det er så fælt...Men jeg er heller ikke så meget til det søde...Jeg har mere en salt tand....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 13. nov 2015, 20:26

vibbsen skrev:
Karkluden skrev:
vibbsen skrev:
Vi var faktisk hjemme hos mine forældre for 4 uger siden. Og hvad tror I der blev serveret til dessert ??? Yep, trefarvet is....Min far, min mor og min bror åd som en hel liter :klap: Hr.vibbsen og jeg sagde pænt nej tak :-D

Det smager sgu ellers pinligt godt :genert: Sådan på linje med icechocolate og lignende affaldsslik. Som også smager godt. Og derfor køber jeg aldrig de ting.

Jeg kan det simpelthen ikke...Heller ikke icechocolate og den slags....Jeg synes det er så fælt...Men jeg er heller ikke så meget til det søde...Jeg har mere en salt tand....

Det er sgu også lidt klamt. Men på en, for mig, god måde :lol: Jeg har helt klart en sød og ikke salt tand. Men jeg øver mig i at købe ORDENTLIG chokolade, ordentlig is, ordentlig vingummi osv, fordi det altså "mætter" på en anden måde, så man ikke æder 1 liter tricolore-ish.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9265

Indlægaf Fru Sunshine » 14. nov 2015, 09:43

Jeg kan godt lide trefarvet is, men egentlig foretrækker jeg den svenske version, hvor der også er pæreis i.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 14:06

Fru Sunshine skrev:Jeg kan godt lide trefarvet is, men egentlig foretrækker jeg den svenske version, hvor der også er pæreis i.

Pære og hvad mere så? Altså pæreis lyder ikke dårligt, jeg kan bare ikke lige forestille mig det i en trefarvet kombi.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 14:33

sigge skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan godt lide trefarvet is, men egentlig foretrækker jeg den svenske version, hvor der også er pæreis i.

Pære og hvad mere så? Altså pæreis lyder ikke dårligt, jeg kan bare ikke lige forestille mig det i en trefarvet kombi.

Pære, vanilje og jordbær.

Den er grøn, hvid og lyserød.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 14:36

Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:

Den skulle vi have haft, da jeg var barn. Jeg gad ikke at spise den brune is - dog ville min søster for det meste gerne bytte med den lyserøde, så det gik alligevel.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 14:37

sigge skrev:
Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:

Den skulle vi have haft, da jeg var barn. Jeg gad ikke at spise den brune is - dog ville min søster for det meste gerne bytte med den lyserøde, så det gik alligevel.

Vi voldåd den her på alle vores ferier i vores sommerhus i Sverige. Åh, disse minder.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 22. nov 2015, 21:16

Min mor lavede de mest ækle kalkun-lår. De blev købt hvor de var marinerede i et eller andet mystisk, husker stadig det der vacumpakkede lår.... :wacko:
Tror det var hendes udgave af delvist færdigretter.

Idag spiser jeg gerne kalkunkød, men købt færsk og ikke det der skræk eksempel fra min barndom.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 23. nov 2015, 09:39

Kom til at tænke på at jeg som barn hjemme hos min farmor ofte fik rugbrød med krydderfedt og trestjernet salami.

Det giver lidt sig selv at jeg ikke spiser det i dag, men jeg har jo også som teenager og voksen spist svinekød, men krydderfedtet erindrer jeg ikke at have spist siden barndommen og det er mærkeligt egentligt for jeg elskede det.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2015, 11:46

Studsgaard skrev:Min mor lavede de mest ækle kalkun-lår. De blev købt hvor de var marinerede i et eller andet mystisk, husker stadig det der vacumpakkede lår.... :wacko:

Idag spiser jeg gerne kalkunkød, men købt færsk og ikke det der skræk eksempel fra min barndom.

Var det den der pakke, hvor kalkunen lå på en baggrund af grønne og hvide tern?

Det er den eneste form for kalkun, jeg kan huske at have set som barn, og den var netop vakuumpakket.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 23. nov 2015, 12:38

DetSorteCirkus skrev:
Studsgaard skrev:Min mor lavede de mest ækle kalkun-lår. De blev købt hvor de var marinerede i et eller andet mystisk, husker stadig det der vacumpakkede lår.... :wacko:

Var det den der pakke, hvor kalkunen lå på en baggrund af grønne og hvide tern?

Det er den eneste form for kalkun, jeg kan huske at have set som barn, og den var netop vakuumpakket.

Jeps. Det var der.
0
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 338

Indlægaf Fræksak » 23. nov 2015, 13:17

Appelsinyoghurt. Det fik jeg hver eneste morgen hele min barndom. Jeg blev nu aldrig træt af det, så vidt jeg husker, men jeg har bare ikke spist det siden jeg flyttede hjemmefra.
Fandt det så tilfældigvis i Irma, da jeg for nylig var på jagt efter noget mere eller mindre flydende kost, da jeg havde fået fjernet en visdomstand, og det var et fint gensyn :). Mine unger kan dog ikke lide det, så det bliver ved den ene gang.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 25. nov 2015, 12:20

Voksede ikke rigtigt op med det, men jeg spiste blodpølse sammen med min stedfar da jeg var barn. Vi var de eneste i hjemmet der kunne lide det, så vi sad altid sammen i køkkenet og hyggede. Jeg ville aldrig kunne få mig selv til at spise det i dag, men det er stadig rart at tænke tilbage på.
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3461

Indlægaf HappyPaww » 25. nov 2015, 22:07

Fræksak skrev:Appelsinyoghurt. Det fik jeg hver eneste morgen hele min barndom. Jeg blev nu aldrig træt af det, så vidt jeg husker, men jeg har bare ikke spist det siden jeg flyttede hjemmefra.
Fandt det så tilfældigvis i Irma, da jeg for nylig var på jagt efter noget mere eller mindre flydende kost, da jeg havde fået fjernet en visdomstand, og det var et fint gensyn :). Mine unger kan dog ikke lide det, så det bliver ved den ene gang.

Åh ja min yndlingsmorgenmad var appelsin yoghurt med Frosties på :love: De dejlige ikke-sukkerforskrækkede firserne :D
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. nov 2015, 23:28

De der små mejse yoghurt hed de vist. De havde en med nøddesmag. Jeg skulle altid have den. Kan næsten smage den :love:.

Men det er vist mange år deb blev producere i Danmark.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Mad og drikke"