Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Re: Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Indlægaf dykkersild » 28. nov 2015, 09:30

Min Netto har dem ikke - Meny here I come. Bare jeg nu ikke bliver skuffet.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 28. nov 2015, 10:47

dykkersild skrev:Min Netto har dem ikke - Meny here I come. Bare jeg nu ikke bliver skuffet.

Her hvor jeg bor ligger der både en Døgnnetto og en alm. Netto. Det plejer at være i døgnnettoen jeg finder dem. Om det er et tilfælde eller det generelt kun er døgnnetto der har dem ved jeg dog ikke. Men hvis den du har kigget i er en alm. Netto og du ikke finder dem i Meny kan du jo prøve en Døgnnetto hvis du har en inden for rækkevidde :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1290

Indlægaf Muuh » 28. nov 2015, 11:35

Vi fik kakaosuppe med tvebakker da dag jeg var barn, mindets at jeg var ret vild med det, har dog aldrig fået det i mit voksenliv
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Dingo
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf Dingo » 28. nov 2015, 13:27

Stegt, røget medister. Sådan en fra pålægsdisken. Med kogte kartofler og hvid sovs. Ad ad ad.
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2610

Indlægaf Fillie » 28. nov 2015, 14:05

Nå ja, jeg elskede virkelig "er De udkørt kl. 15.00?"-te (måske bedre kendt som Medova), og jeg fyldte mig også med kamillete, når jeg fik chancen. Som voksen kan jeg ikke døje nogen af dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 28. nov 2015, 20:57

Vi fik varm mælk med tvebakker og sukker/kanel.

Det har jeg aldrig spist som voksen. Smattede tvebakker bliver nok ikke en favorit.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 25. dec 2015, 01:07

Hm ... Nogen, der ved, om der findes et madmuseum? Sådan et hvor man kan gå ind og se, hvad danskere til alle tider har spist? Både i nyere og ældre tid. Noget om madkultur i Danmark-agtigt ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. dec 2015, 05:27

ManicNinja skrev:Hm ... Nogen, der ved, om der findes et madmuseum? Sådan et hvor man kan gå ind og se, hvad danskere til alle tider har spist? Både i nyere og ældre tid. Noget om madkultur i Danmark-agtigt ...

Desværre. Men vil jeg have undersøgt, det kunne faktisk være ret så interessant :)
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 313

Indlægaf mulledit » 30. dec 2015, 14:08

Wizzze skrev:
Fuck.exe skrev:
girl_beat skrev:Jeg kan kun komme i tanke om de dér frosne grøntsagsblandinger med broccoli og gulerødder. Det lavede min far ALTID sammen med noget kød, når han skulle lave mad, og jeg kan simpelthen ikke spise det i dag :wacko:

Gud, ja! Jeg havde helt glemt grøntsagsblandingen på frost. Den med ærter og gulerødder og blomkål. Det smagte fladt, udkogt og vandet. Altid. Puha :tie:

Svendborg blanding :D
Har aldrig helt forstået hvad den stakkels by havde gjort, siden den lagde navn til sådan en omgang vederstyggelighed :lol:

Uden at have læst hele tråden...

Det blev lavet på Svendborg konserves fabrik... min mor arbejdede der :D

Og ja, vi fik rigtig meget grøntsager fra frost... som i every day :tie:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 30. dec 2015, 14:12

mulledit skrev:
Wizzze skrev:
Fuck.exe skrev:
girl_beat skrev:Jeg kan kun komme i tanke om de dér frosne grøntsagsblandinger med broccoli og gulerødder. Det lavede min far ALTID sammen med noget kød, når han skulle lave mad, og jeg kan simpelthen ikke spise det i dag :wacko:

Gud, ja! Jeg havde helt glemt grøntsagsblandingen på frost. Den med ærter og gulerødder og blomkål. Det smagte fladt, udkogt og vandet. Altid. Puha :tie:

Har aldrig helt forstået hvad den stakkels by havde gjort, siden den lagde navn til sådan en omgang vederstyggelighed :lol:

What?! Ha Ha - jeg er opvokset i byen, så måske det forklarer mængden af uspiselige frosne grøntsager :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10286

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. dec 2015, 14:13

Min mor havde sjældent fri nytårsaften, men når hun havde, hændte det, at min far og hun lavede sønderjysk nytårmiddag.
Det kommer jeg aldrig til. Alene hamburgerryg er et problem, da det er en af de eneste former for kød, jeg ikke kan få ned, og tanken om kanel på kål tiltaler mig heller ikke lige.

Som barn valgte jeg selv, hvad jeg så hellere ville spise, og det var i en årrække pasta med ketchup og Ostehaps. Ejheller det bliver nogensinde genindført som nytårsmad :lol: Så skulle det da lige være, fordi nogle børn bestilte det.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 30. dec 2015, 14:27

girl_beat skrev:
mulledit skrev:
Wizzze skrev:
Fuck.exe skrev:

What?! Ha Ha - jeg er opvokset i byen, så måske det forklarer mængden af uspiselige frosne grøntsager :D

Det lå på Rødeledsvej.

Hold da op hvor var vi heldige, sådan at kunne komme ind og se produktionen. Vi skulle virkelig være stolte at at se alle de ærter :lol: . Jeg kan lige så tydeligt huske det. Det var noget helt særligt.
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 30. dec 2015, 14:33

vi fik hovedsaligt kartofler og sovs, med svinekød til.Frikadeller, koteletter, medster osv. ALDRIG pasta og ris. Jeg er af bager/konditor familie, så hjemme hos os fik man boller i karry med franskbrød. Jep, i læste rigtig. Ingen ris eller lign. bare franskbrød. Sådan spiser min forældre det stadig.

Ellers spiser jeg ikke længere:
Margarine
Lever
Forårsruller - dem fra frost (hvorfor har ingen nævnt dem????)
Tarteletter med stuvede ærter og gulerødder og skinke i tern
Kyletter
Guldkorn
Pulver kartoffelmos
Yoghurt natural med sukker
Tre stjernet spegepølse
Annanasring med hønsesalat
Min mor lavede en salat med dåse annanas og kinakål, husker ikke der var andet i.
0

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 30. dec 2015, 14:50

mulledit skrev:Forårsruller - dem fra frost (hvorfor har ingen nævnt dem????)

Fordi de stadig bruges i en snæver vending :D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1721

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 15:31

DetSorteCirkus skrev:Min mor havde sjældent fri nytårsaften, men når hun havde, hændte det, at min far og hun lavede sønderjysk nytårmiddag.
Det kommer jeg aldrig til. Alene hamburgerryg er et problem, da det er en af de eneste former for kød, jeg ikke kan få ned, og tanken om kanel på kål tiltaler mig heller ikke lige.

Som barn valgte jeg selv, hvad jeg så hellere ville spise, og det var i en årrække pasta med ketchup og Ostehaps. Ejheller det bliver nogensinde genindført som nytårsmad :lol: Så skulle det da lige være, fordi nogle børn bestilte det.

Kanel på grønlangkål?? :ticks:

Min mors x-svigermor, der var ærkekøbenhavner, skulle altid have stuvet hvidkål med kanel til midnatsmessen fra Rom julenat. Det fattede jeg hat af!

Mine børn vil aldrig stifte bekendtskab med kogt torsk med sennepssovs til nytår. Det er da den underligste nytårsret overhovedet :gruble: :badr:
0

Tilbage til "Mad og drikke"