Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Re: Hvad er du vokset op med at spise men er gået fra

Indlægaf BlueBunny » 2. jan 2016, 13:44

Ris i kogeposer :)
1
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Indlægaf In_your_eyes » 2. jan 2016, 13:53

Godt nok ikke en spise, men citron te, som man kunne få som en slags granulat, der skulle opløses i vand :wacko:
3
:pompom:
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 2. jan 2016, 13:59

In_your_eyes skrev:Godt nok ikke en spise, men citron te, som man kunne få som en slags granulat, der skulle opløses i vand :wacko:

Gud ja. Det drak jeg også unævnlige mængder af som teen. Man kunne trække sådan en plastikkop fra automaten på vores skole. Den kostede 25 ører. Det tror jeg bare ikke jeg ville kunne få ned idag. :badr:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 2. jan 2016, 19:30

Flora skrev:Åh, hyldebærsuppe fik vi også. Min mors hjemmelavede af hyldebær plukket i haven :love:

Det har jeg ikke fået som voksen :trist:

Jeg tænker med længsel tilbage på min mors hyldebærsuppe med ristede havregryn oven på :love2: Åh det var luksus på sådanne en kold mørk vinteraften :lun:
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 17
Likede indlæg: 331

Indlægaf PaleSeptember » 4. jan 2016, 17:06

Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Kærnemælkssuppe med rosiner.
Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men har aldrig lavet det som voksen.

Æggesnaps. (Æggeblomme og sukker) Det ÅD jeg som barn.

Det tror jeg mere eller mindre alle børn der i 70´erne og starten af 80´erne har, jeg har endnu ikke mødt nogen 70´er børn, som ikke er blevet pacificeret med såden en kop og ske på et tidspunkt :D Kæft man kunne få syrearm af sådan en omgang, men så fik man jo også belønningen :klap:

Og så pludselig var rå æg, noget fanden havde skabt, og børn slet ikke måtte komme i nærhed af :whine:

Jeg har aldrig fået det (75'er)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 17
Likede indlæg: 331

Indlægaf PaleSeptember » 4. jan 2016, 17:21

Kinakål
Forårsruller
Pulverkartoffelmos
Frostgrøntsagsblandinger
Margarine
Oksehaler

Der er sikkert flere ting, men det lyder til, at jeg har været forskånet for meget af det, som I andre har fået.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Lemonella » 4. jan 2016, 17:43

Kom til, at tænke på, vi faktisk tit fik varm sur/sød kartoffelsalat og røde pølser.
Det har jeg ikke spist siden jeg var barn.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 361

Indlægaf mariannaa » 4. jan 2016, 18:13

Paneret skaftkoteletter med smeltet smør og skamkogte grøntsager ( 70.er mad)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Lemonella » 4. jan 2016, 18:31

^ Det minder mig om, at vi også tit fik "fattigmandskoteletter" også kaldet paneret flæsk.
Flæsket blev banket fladt og paneret i meljævning og rasp. Stegt sprødt og serveret med persillesovs og kartofler.
Det smagte faktisk okay, men jeg tror nok det ville være lidt for fedt for mig i dag. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 646

Indlægaf Tricolette » 6. jan 2016, 13:58

Tomatrand med peberrodscreme (sådan en omgang tomatsaft tilsat geleringsmiddel, så den stod der og blevrede på fadet :badr: )
Kogt høne i gele med udkogte ærter (kan ikke udstå noget i gele)
Hvidkålsrouletter
Kål generelt!
Ferskner på dåse (spiser i dag overhovedet ikke ferskner - de smager rædselsfuldt!)

Hvor jeg dog hadede søndagsfrokosterne hos min farmor - og så undrede hun sig altid over at jeg spiste så mange boller til kaffen.... :fløjt:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 571
Likede indlæg: 5086

Indlægaf ManicNinja » 6. jan 2016, 22:41

^^Puha, det lyder også væmmeligt med al den gelé :tie:

Er der så nogen, der kan huske, dengang cocktailpølser var noget, man købte på dåse - de var også i gelé. :badr:
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 6. jan 2016, 23:18

Fadkoteletter.. Føj for satan.

Jeg elsker ellers en god kotelet,men i kogt, blævret tilstand i en uhumsk sovs..det er madmishandling, der burde udløse bøder.

Vi har som regel frosne ærter her,det er det eneste grønne fra frost, og vi bruger ananas fra dåse for de friske er for stærke.

Alt det andet bruger vi ikke, de obligatoriske frostblandinger og dessert frugt fra dåse har min dreng slet ikke smagt.
Jeg har endda haft frostblandinger at slås med ret langt op i tiden, min fars kone syntes at dem til wok var toppen så de har forfulgt mig til de blev skilt for...6 år?..siden.

Min farmor har også ofte afleveret en dåse aka "lidt lækkert " i form af ferskner eller den slags, jeg siger pænt tak og smider det ud.

Min mor lavede syltede pærer som vi åd med stor fornøjelse, dem har jeg overvejet at forsøge at lave men indtil da er de også forsvundet sporløst de sidste 25 år mindst.

Jeg er ikke kræsen og heller ikke nogen stor gourmet, jeg ved jeg laver god mad men det interesserer mig ikke, så jeg vil tro vi får så almindelig mad som det er muligt, medister, pasta og kødsauce, fiskefilet, kylling.. Det består langt hovedparten af vores mad her af og det har været det samme jeg selv fik,vi spiser mere fisk end gennemsnittet men det gjorde vi og da jeg var barn.

Boller i karry får vi sjældent, ikke pga manglende vilje men jeg er ikke god til at lave karrysovs på den måde så det gør jeg kun når jeg gider gider gøre mig ekstra umage og ikke får en prop når skidtet igen kun er karrysovs i farven.
0
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 7. jan 2016, 02:44

Min krop er nærmest bygget på millionbøf med rigelige mængder kulør. Millionbøf på spaghetti. Millionbøf på makaroni. Millionbøf på kartofler. Millionbøf konstant. I dag giver det mig næsten kvalme bare at skrive dette indlæg. Føj.

I det hele taget har jeg det svært med retter i kategorien "ubestemmelige ting der svømmer rundt i brun sovs".
1
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 8. jan 2016, 13:20

superboa skrev:
Flora skrev:Åh, hyldebærsuppe fik vi også. Min mors hjemmelavede af hyldebær plukket i haven :love:

Det har jeg ikke fået som voksen :trist:

Jeg tænker med længsel tilbage på min mors hyldebærsuppe med ristede havregryn oven på :love2: Åh det var luksus på sådanne en kold mørk vinteraften :lun:

Mou har lavet retrosupper, bl.a hyldebærsuppe :banan: Den smager ovenikøbet godt :D Med tvebakker på :D Har kværnet to pakker til frokost over de sidste fire dage :lol: Jeg havde heller ikke fået det i noget der minder om 30 år...
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 8. jan 2016, 13:22

Syltede ferskner/pærer med råcreme...standard dessert i mit barndomshjem. Mmmmm, det kunne jeg faktisk godt snart spise :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Mad og drikke"