Komplimenter med bagtanker

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5861

Re: Komplimenter med bagtanker

Indlægaf Dikus » 5. okt 2015, 09:13

Jeg fatter ikke, hvordan det skulle virke, hvis man ikke må flirte og komplimentere hinanden.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10254

Indlægaf icelady » 5. okt 2015, 09:24

Sat meget på spidsen, så tror jeg det handler om hvem der giver komplimentet. For ja, jeg er overbevist om, der i de fleste tilfælde er bagtanker bag.

Hvis det er en, man ikke umiddelbart tænder på, bliver komplimentet ofte opfattet negativt og afsenderen stemplet som "klam."

Hvorimod hvis det gives af en, man tænder på/finder charmerende/sexet/andet, ja så bliver det jo modtaget positivt.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 09:24

Jeg har ikke noget imod komplimenter, og jo, det er for mig også naturligt at vise interesse, hvis man rent faktisk har en sådan i den anden part, men jeg bryder mig overhovedet ikke om det, hvis "mand-kvinde-spillet" skal klemmes ind overalt, så kønnene bliver fremmedgjorte overfor hinanden i alle andre former for samvær og ender med ikke rigtig at kunne fungere sammen i andre roller end de kønnet-romantiske.

Jeg er fx. nærmest stoppet med at komme i et af mine lokale supermarkeder, fordi en af de ansatte konstant indtager en flirtende adfærd overfor alle kvindelige kunder. Det finder jeg frastødende og problematisk. Det har han ikke ret til, blot fordi vi er kvinder.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9620

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2015, 09:29

Cirkus: Havde det da været anderledes, hvis det havde været en kvindelig ansat, der flirtede med alle de mandlige kunder?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 09:30

kidkomb skrev:Cirkus: Havde det da været anderledes, hvis det havde været en kvindelig ansat, der flirtede med alle de mandlige kunder?

Nej. Og heller ikke hvis hun flirtede med mig.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2015, 09:34

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:Cirkus: Havde det da været anderledes, hvis det havde været en kvindelig ansat, der flirtede med alle de mandlige kunder?

Men så forstår jeg slet ikke, hvad du mener, når du siger "det har han ikke ret til, bare fordi vi er kvinder"
Så indikerer du jo, at det kun, eller i hvert fald især, er upassende, når det er kvinder det drejer sig om.
Og i øvrigt kun, når det er mænd, der formaster sig til, at flirte.
Senest rettet af kidkomb 5. okt 2015, 09:38, rettet i alt 1 gang.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2015, 09:36

Når jeg giver folk komplimenter har jeg da også en bagtanke.
Den er at gøre dem glade.

Jeg er ikke nogen flirt. Jeg aner ikke, hvordan man gør, og jeg fatter ikke hentydninger, så hvis nogen siger noget pænt til mig, bliver jeg glad, men jeg plejer godt nok ikke at opfatte et "hvor er du pæn" som "jeg vil i kassen med dig".

Jeg er måske naiv.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 09:41

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Men så forstår jeg slet ikke, hvad du mener, når du siger "det har han ikke ret til, bare fordi vi er kvinder"
Så indikerer du jo, at det kun, eller i hvert fald især, er upassende, når det er kvinder det drejer sig om.

Nej, det gør jeg ikke. Det er i hvert fald ikke ment sådan. Mandens præference er tydeligvis kvinder og derfor skriver jeg, som jeg gør, når jeg beskriver den konkrete case.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2015, 09:46

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Nej, det gør jeg ikke. Det er i hvert fald ikke ment sådan. Mandens præference er tydeligvis kvinder og derfor skriver jeg, som jeg gør, når jeg beskriver den konkrete case.

Jeg forstår det stadig ikke. Så du mener "blot fordi vi er mennesker"?
Ej, jeg er også provokerende nu.
Jeg synes det er max chauvinistisk, at gå ud fra, at han flirter (for meget tilsyneladende) med den bagtanke, at det må han gerne, for I er jo bare kvinder.
Det er så ærgerligt generaliserende.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2015, 09:48

Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:Når jeg giver folk komplimenter har jeg da også en bagtanke.
Den er at gøre dem glade.

Jeg er ikke nogen flirt. Jeg aner ikke, hvordan man gør, og jeg fatter ikke hentydninger, så hvis nogen siger noget pænt til mig, bliver jeg glad, men jeg plejer godt nok ikke at opfatte et "hvor er du pæn" som "jeg vil i kassen med dig".

Jeg er måske naiv.

Ikke nødvendigvis - komplimenter har da tit absolut ingen bagtanker. Men når de ER med bagtanker er det vel egentlig ok, er det ikke? Altså, der er jo ikke noget forbryderisk i at have en kødelig interesse i et andet menneske og prøve at give udtryk for den lidt forsigtigt. Komplimenter som "gode kasser, skal vi kneppe" vil nok virke bedre for Ryan Gosling end Onkel Skum, men lur mig om jeg ikke i visse tilfælde kunne få held med "den kjole er virkelig pæn på dig"-agtigt hvis det er overfor en kvinde der er velvilligt indstillet. Jeg har da også en enkelt veninde der ville blive decideret fornærmet hvis jeg opholdt mig i hendes selskab i over et kvarter og ikke påpegede at hun har gode nødder, men der er så ingen bagtanker.

Jo, jeg synes da, det er OK med bagtanker. Der er vel heller ikke nogen, der kan blive enormt sure over, at en person synes, de er lækre :gruble:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 09:52

kidkomb skrev:Jeg forstår det stadig ikke. Så du mener "blot fordi vi er mennesker"?
Jeg synes det er max chauvinistisk, at gå ud fra, at han flirter (for meget tilsyneladende) med den bagtanke, at det må han gerne, for I er jo bare kvinder.

Nej, blot fordi vi tilhører en kategori af mennesker, som han åbenbart finder tiltrækkende.
Det kunne også dreje sig om, at jeg var helt vild med at nusse gravide maver og derfor nussede løs uden at tage i betragtning, at nogle af mødrene garanteret ikke brød sig om det.

Jeg skriver intet om, at vi "bare er kvinder", altså underordnet ham i hans øjne. Det er noget, du læser ind i mine ord. Øjensynlig fordi der findes dem med samme holdning som mig, der går ud fra, at en mand som ham ser ned på kvinder. Det tror jeg ikke, at han gør. Jeg tror måske tværtimod, at han føler, at han forguder kvinder.

Edit: "blot fordi vi er kvinder" har ikke samme betydning som "forbi vi blot er kvinder.
Senest rettet af DetSorteCirkus 5. okt 2015, 09:55, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Thestral » 5. okt 2015, 09:54

Mon ikke nogle mener den situation hvor at en eller anden gut går forbi dig og råber "lækker røv" hvor manden formentlig har ment det som et kompliment at råbe lækker røv, som havde til hensigt at hun skulle synes det var rart men i stedet skaber det unødvendig opmærksomhed som hun føler er upassende eller det forestiller jeg mig ihvertfald
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2015, 09:56

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:Jeg forstår det stadig ikke. Så du mener "blot fordi vi er mennesker"?

Nej, blot fordi vi tilhører en kategori af mennesker, som han åbenbart finder tiltrækkende.
Det kunne også dreje sig om, at jeg var helt vild med at nusse gravide maver og derfor nussede løs uden at tage i betragtning, at nogle af mødrene garanteret ikke brød sig om det.

Jeg skriver intet om, at vi "bare er kvinder", altså underordnet ham i hans øjne. Det er noget, du læser ind i mine ord. Øjensynlig fordi der findes dem med samme holdning som mig, der går ud fra, at en mand som ham ser ned på kvinder. Det tror jeg ikke, at han gør. Jeg tror måske tværtimod, at han føler, at han forguder kvinder.

Du skrev altså "blot fordi vi er kvinder". Det er vel det samme som "bare fordi vi er kvinder.
Det var ikke for at underkende at han er ubehagelig og upassende. Slet ikke.
Og nu skal jeg holde op med at kværulere. Sorry :blush:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 09:59

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Du skrev altså "blot fordi vi er kvinder". Det er vel det samme som "bare fordi vi er kvinder.
Det var ikke for at underkende at han er ubehagelig og upassende. Slet ikke.
Og nu skal jeg holde op med at kværulere. Sorry :blush:

Du skal ikke undskylde. Den holdning, du troede, at jeg havde, er også i mine øjne grusom, så det er jeg da glad for, at du ikke længere tror, at jeg har.

Sidste flueknep mht. sætningen kan i øvrigt ses i mit sidste indlæg.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. okt 2015, 10:08

Der er intet galt med bagtanker. Med mindre det er en mand, som på en date regner med, at hvis han giver komplimente nok, så hopper man i seng med ham. Og som så bliver fornærmet, hvis det ikke lige ender sådan. Fordi: Nu har han jo sagt så meget sødt.

Men nej, ellers er der da intet galt med det. Overhovedet. Jeg har modtaget en i dag fra en ret lækker mand. Vi kommer (desværre...grrrr) aldrig til at køre den videre end komplimenter, men hvad så? Jeg synes det er skønt, at en mand ærligt fortæller mig, hvad han mener om mig. Det gør da lige mandagen endnu mere dejlig.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Forhold og sex"