Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3194
Likede indlæg: 22062

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2019, 15:45

StripesAddict skrev:Er der nogen, der har et forslag til en opskrift på alkoholfri bowle? Tænkte selv på alkoholfri mojito, men kan ikke rigtig finde ud af om det fungerer som bowle :gruble:

Hvis du bruger lidt romessens, og har ekstra is, til at fylde efter med, så kan du fint lave en virgin Mojito som bowle.
Et godt lille trick er at skære en masse limes i kvarte, og så fryse dem, og putte en i hvert glas, inden folk fylder op fra bowlen.
2
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Kort karma: 114
Likede indlæg: 988

Indlægaf StripesAddict » 18. jul 2019, 16:50

Wizzze skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen, der har et forslag til en opskrift på alkoholfri bowle? Tænkte selv på alkoholfri mojito, men kan ikke rigtig finde ud af om det fungerer som bowle :gruble:

Hvis du bruger lidt romessens, og har ekstra is, til at fylde efter med, så kan du fint lave en virgin Mojito som bowle.
Et godt lille trick er at skære en masse limes i kvarte, og så fryse dem, og putte en i hvert glas, inden folk fylder op fra bowlen.

Tak for svaret, det er da det vi gør!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 272
Likede indlæg: 5382

Indlægaf PaleSeptember » 21. jul 2019, 14:59

Vi skal aflevere en kat i Flensborg i morgen eftermiddag. Er der nogen, der kan anbefale et sted at spise, som ikke er for dyrt? Gnomenkeller kender vi godt, men hvis vi nu skulle prøve noget andet? :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 598
Likede indlæg: 12170

Indlægaf sigge » 21. jul 2019, 15:39

PaleSeptember skrev:Vi skal aflevere en kat i Flensborg i morgen eftermiddag. Er der nogen, der kan anbefale et sted at spise, som ikke er for dyrt? Gnomenkeller kender vi godt, men hvis vi nu skulle prøve noget andet? :)

Hvis I kan lide burgere, er Peter Pane god for et hurtigt måltid.
https://www.peterpane.de/restaurants/flensburg-nordermarkt/
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 21. jul 2019, 16:13

sigge skrev:
PaleSeptember skrev:Vi skal aflevere en kat i Flensborg i morgen eftermiddag. Er der nogen, der kan anbefale et sted at spise, som ikke er for dyrt? Gnomenkeller kender vi godt, men hvis vi nu skulle prøve noget andet? :)

Tak, det ser faktisk godt ud, så det tror jeg, at vi prøver :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 535
Likede indlæg: 3871

Indlægaf MyGirl » 22. jul 2019, 08:26

Er igang med at tømme fryseren, og har en stor klump oksekød på ben, jeg ikke er heelt sikker på, hvad er. Men den er stor, så tænker, den skal tilberedes i weekenden, når min far kommer på besøg. Da jeg er lige usikker på, hvad der er, tænker jeg umiddelbart, den skal i stegesoen og langtidssteges.

Men hvordan faen gør man det lidt sommerligt, når det nu antageligt bliver 30 grader? Nogen gode forslag?

Overvejer at tilberede den i nogen tomat/grøntsagssovs og med en eller anden grov salat til :gruble:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 893
Likede indlæg: 10425

Indlægaf Pandesteg » 22. jul 2019, 08:48

MyGirl skrev:Er igang med at tømme fryseren, og har en stor klump oksekød på ben, jeg ikke er heelt sikker på, hvad er. Men den er stor, så tænker, den skal tilberedes i weekenden, når min far kommer på besøg. Da jeg er lige usikker på, hvad der er, tænker jeg umiddelbart, den skal i stegesoen og langtidssteges.

Men hvordan faen gør man det lidt sommerligt, når det nu antageligt bliver 30 grader? Nogen gode forslag?

Overvejer at tilberede den i nogen tomat/grøntsagssovs og med en eller anden grov salat til :gruble:

Det er da oplagt at lave den til pulled beef på grillen :)
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 535
Likede indlæg: 3871

Indlægaf MyGirl » 22. jul 2019, 09:20

Pandesteg skrev:
MyGirl skrev:Er igang med at tømme fryseren, og har en stor klump oksekød på ben, jeg ikke er heelt sikker på, hvad er. Men den er stor, så tænker, den skal tilberedes i weekenden, når min far kommer på besøg. Da jeg er lige usikker på, hvad der er, tænker jeg umiddelbart, den skal i stegesoen og langtidssteges.

Det er da oplagt at lave den til pulled beef på grillen :)

Nååh ja! Det er da egentlig en rigtig god idé. Tak :clap: Må se om jeg tør spænde an med det på vores - lidt utilregnelige - grill.
1
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 22. jul 2019, 18:18

PaleSeptember skrev:
sigge skrev:

Pomfritterne var ok, og det var så det eneste gode, der var at sige om det sted. Langsom og uhøflig betjening, tørre burgere og udsolgt af mange af de ting, vi efterspurgte....
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 598
Likede indlæg: 12170

Indlægaf sigge » 22. jul 2019, 21:24

PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:
sigge skrev:

Pomfritterne var ok, og det var så det eneste gode, der var at sige om det sted. Langsom og uhøflig betjening, tørre burgere og udsolgt af mange af de ting, vi efterspurgte....

Øv da. Jeg havde en helt anden oplevelse - bortset fra, at jeg også syntes, pomfritterne var gode. :) Men de har åbenbart meget svingende kvalitet i både mad og service, så det vil jeg lige notere til en anden gang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 367
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 12076

Indlægaf Hunkat » 24. jul 2019, 12:16

Jeg skal have venner over til en omgang fransk-inspireret tapas. Vi skal i hvert fald ha' foie gras og noget ost. Min veninde bager hjemmebagt brød men jeg har brug for lidt mere end bare en lille smule pate og en enkelt ost.

Hvad ville I ellers købe? Både 'hovedingredienser' og tilbehør?
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Akehurst2
Kort karma: 655
Likede indlæg: 15989

Indlægaf Akehurst2 » 24. jul 2019, 12:18

Hunkat skrev:Jeg skal have venner over til en omgang fransk-inspireret tapas. Vi skal i hvert fald ha' foie gras og noget ost. Min veninde bager hjemmebagt brød men jeg har brug for lidt mere end bare en lille smule pate og en enkelt ost.

Noget god charcuteri, både skinke og pølse.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1895
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 25419
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. jul 2019, 12:41

Hunkat skrev:Jeg skal have venner over til en omgang fransk-inspireret tapas. Vi skal i hvert fald ha' foie gras og noget ost. Min veninde bager hjemmebagt brød men jeg har brug for lidt mere end bare en lille smule pate og en enkelt ost.

Når det er fransk, bliver du nødt til at have anderillette . :dåne:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3194
Likede indlæg: 22062

Indlægaf Wizzze » 24. jul 2019, 12:44

Akehurst2 skrev:

Noget god charcuteri, både skinke og pølse.

Enig, og noget and, enten rilette eller pate. Mht ost, så går Comte godt til Foie Gras.

Og så ville jeg nok gå efter en Camembert eller Brie fordi det er så klassiske franske oste, og så ville jeg nok også foreslå en Chaubier, en blød og lækker ost, lidt ala Port Salut, så der er et alternativ til den faste Comte.
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Indlægaf Ficus » 7. aug 2019, 16:26

Hvor, i indre København, skal man gå hen for at finde miniatureflasker med Gin? Sådan 3-5 cl.

Skal bruge dem i en gave og tør ikke løbe an på GLS lige pt
0

Tilbage til "Mad og drikke"