Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2016, 15:04

Annione skrev:
Pandesteg skrev:
Annione skrev:
Pandesteg skrev:En ret/opskrift med hvor man bruger mange løg? Kan kun komme på løgtærte.

Løgsuppe :-D

Eller hjemmelavede ristede løg.

Gud ja løgsuppe - men ikke lige i den her temperatur man har lyst til suppe, vel? :-D

Ristede løg kunne være sjovt at lave, men det spiser vi så sjældent at jeg ikke gider lave det selv, tror jeg...

Jeg elsker suppe sommer og vinter.
Men kan de ikke holde sig til en regnvejrsdag?

Jo sikkert, den kan jo komme førend man aner.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2016, 15:05

Wizzze skrev:Fyldte bagte løg, eller løg spaghetti ?

Tak for bud - hvad er løgspaghetti? :D
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2016, 15:06

Persnikedy skrev:
Pandesteg skrev:En ret/opskrift med hvor man bruger mange løg? Kan kun komme på løgtærte.

Pasta alla Genovese, der skal omkring 3 kilo løg til men nøøøøj det smager godt og er alt tiden værd.
Men et lille hint... hvis du, som mig, reager på løg med lidt luft i maven ska du ikke gøre det. Ham jeg spiste det med kom ikke engang emd en lille fis, men jeg var altså bekymret for at staten ville sætte mig i karentæne dagen efter :tie: Jeg har dog overvejert kraftigt at lave det igen abre fordi det smager så godt

Haha tak for bud - det vil jeg overveje! 3 kg løg er ikke så lidt, det skal næsten få tarmsystemet til at gå amok :-D
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4098

Indlægaf Persnikedy » 25. jun 2016, 15:08

Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:

Pasta alla Genovese, der skal omkring 3 kilo løg til men nøøøøj det smager godt og er alt tiden værd.
Men et lille hint... hvis du, som mig, reager på løg med lidt luft i maven ska du ikke gøre det. Ham jeg spiste det med kom ikke engang emd en lille fis, men jeg var altså bekymret for at staten ville sætte mig i karentæne dagen efter :tie: Jeg har dog overvejert kraftigt at lave det igen abre fordi det smager så godt

Haha tak for bud - det vil jeg overveje! 3 kg løg er ikke så lidt, det skal næsten få tarmsystemet til at gå amok :-D

Smagen opvejer lugten næste dag.
Det tager ca 10 timer at koge men hvis du en dag har købt 3 kilo løg for meget så forsøg endelig hvis du ikke skal være sammen med folk næste dag alligevel :-D
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 25. jun 2016, 15:18

Pandesteg skrev:
Wizzze skrev:Fyldte bagte løg, eller løg spaghetti ?

Tak for bud - hvad er løgspaghetti? :D

Du laver en pandefuld bløde løg, ligesom til en bøf. Når løgene er klar, så kommes der frisk kogt og drænet spaghetti i panden og røres rundt 1-2 min. sammen med gedeost, de små fra President er gode, og lige til at brække i små stykker (gem 2-3 stk til at pynte med) og så serveres det med friske basilikum blade.

Billede
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 25. jun 2016, 15:32

Persnikedy skrev:

Ser lækkert ud, men hold da op hvor er han træls at høre på, sådan som han går op i tonelejet sidst i hver sætning. :lol:
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Annione
Likede indlæg: 2446
Kontakt:

Indlægaf Annione » 25. jun 2016, 15:32

Hov. Bøf med løg da. Jeg bruger mindst 2 løg til den slags smovseri.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 16:38

Hvor køber I rasp?
Føtex har noget men det var et helt kilo og ikke øko. Har prøvet i fakta, superbrugsen og rema 1000 men der har jeg ikke kunne finde noget.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2016, 16:41

klumphen skrev:Hvor køber I rasp?
Føtex har noget men det var et helt kilo og ikke øko. Har prøvet i fakta, superbrugsen og rema 1000 men der har jeg ikke kunne finde noget.

Jeg køber urtekram øko-speltrasp på nemlig.com :)
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 25. jun 2016, 17:59

Pandesteg skrev:

'min' Føtex har økologisk rasp. Ellers har jeg ikke set det andre steder.
0
Brugeravatar
klumphen

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 18:03

Lykke skrev:
Pandesteg skrev:

Hm, de burde da have samme sortiment i alle butikkerne. Hvor i butikken finder du det? Det jeg fandt var sammen med det brød de selv laver.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 25. jun 2016, 18:11

Shit. Mine boller hævede til dobbeltstørrelse. Jeg lavede desuden kun 9 ud af en portion til 12 boller. Så de er blevet store.

Hmm, jeg har sænket bagetemperaturen fra 200 til 175 grader, og sat dem på den næstnederste rille.

Er jeg på afveje?
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Nesnay
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf Nesnay » 26. jun 2016, 17:28

klumphen skrev:
Lykke skrev:
Pandesteg skrev:

Hm, de burde da have samme sortiment i alle butikkerne. Hvor i butikken finder du det? Det jeg fandt var sammen med det brød de selv laver.

Der er ikke samme sortiment i alle butikkerne, da der er stor forskel på butiksstørrelsen - de mindste butikker er nærmest nede i Nettostørrelse, mens den største er næsten lige så stor som en lille Bilka. Så hvis det økologiske rasp ikke er med i det mindste sortiment, kan det desværre godt være, det ikke findes i din Føtex.
1
Brugeravatar
klumphen

Indlægaf klumphen » 26. jun 2016, 20:13

Nesnay skrev:Der er ikke samme sortiment i alle butikkerne, da der er stor forskel på butiksstørrelsen - de mindste butikker er nærmest nede i Nettostørrelse, mens den største er næsten lige så stor som en lille Bilka. Så hvis det økologiske rasp ikke er med i det mindste sortiment, kan det desværre godt være, det ikke findes i din Føtex.

Jeg har heldigvis flere at vælge imellem, og efter en ihærdig søgen fandt jeg endelig det jeg søgte :)
0
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 11
Likede indlæg: 65

Indlægaf DollsLiveForever » 29. jun 2016, 20:26

Annione skrev:
OberstNasig skrev:Jeg har en pandekagedej stående lavet på pulver, mælk, æg og olie. Den har stået der i 7 dage nu og jeg har så pissemeget lyst til de dejlige, fluffy pandekager, men jeg bliver godt nok syg af at æde dem, gør jeg ikke? :(

Jeg svarer lige, selvom jeg har læst, at du smed det ud.

Mel kan være en killer - der er mange jordbakterier i mel, som aldrig bliver et problem, fordi mel typisk bliver bagt eller kogt. Men på 7 dage kan de give en fæl bakterie-suppe.
Jeg ville ikke røre det efter 2 dage.

Hvad så med surdej, er det mælkesyrebakterier er der sørger for det kun er "gode" bakterier? Altså bare fordi jeg nysgerrig :)
og vi. Det sige at Annione reglen ikke gælder her, er den mest til tilberedt mad?
1

Tilbage til "Mad og drikke"