Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1142

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 4. jul 2016, 10:05

sigge skrev:
zembra1986 skrev:Hvor længe er holdbarheden på chokoladekage der er opbevaret i køleskabet?

Jeg har stadig noget kage til, at ligge derinde fra i onsdags, kan det stadig spises? Her tænker jeg ikke på friskheden, men om det er blevet decideret dårligt

Jeg ville sagtens turde spise det. Sukker er jo et glimrende konserveringsmiddel.

Det gjorde jeg, og det smagte stadig rigtig godt :savl: Det var ikke engang blevet mere tørt, men jeg varmede den også lidt op.
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 9. jul 2016, 10:23

Frossen spinat. Jeg er begyndt at bruge det i mine hjemmelavede salater. Men er det egentligt OK at spise uden at det bliver opvarmet? Jeg synes konsistens og smag er fin, men kom i tanke om, at det måske skal opvarmes?
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 9. jul 2016, 13:19

Torn skrev:Frossen spinat. Jeg er begyndt at bruge det i mine hjemmelavede salater. Men er det egentligt OK at spise uden at det bliver opvarmet? Jeg synes konsistens og smag er fin, men kom i tanke om, at det måske skal opvarmes?

Jeg synes det plejer at stå på posen hvis det skal varmes
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 13. jul 2016, 16:22

Jeg har taget noget hakket oksekød ud af fryseren i går aftes og lagt det til optøning i køleskabet. Jeg orker ikke rigtigt at bruge det i aften alligevel, kan det holde sig til i morgen? Eller skal jeg helst bruge det i dag?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 13. jul 2016, 19:22

Tilly skrev:Jeg har taget noget hakket oksekød ud af fryseren i går aftes og lagt det til optøning i køleskabet. Jeg orker ikke rigtigt at bruge det i aften alligevel, kan det holde sig til i morgen? Eller skal jeg helst bruge det i dag?

Det burde fint kunne holde sig til i morgen. Jeg har i hvert fald flere gange ladet det ligge så længe uden der er sket noget ved det :).
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 607

Indlægaf flicka » 17. jul 2016, 09:58

Chorizo. Hvor finder jeg den bedste chorizo, der smager som dem, man får i Sydamerika?

Jeg er blevet skuffet hver gang, jeg har købt en chorizo herhjemme. Dem herhjemme er af den tørre spanske type.

Måske burde jeg nævne at de vistnok kaldes parrillera chorizo i Sydamerika og er ikke tørret hårdt. Der er mere saft og kraft i dem :dåne:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 17. jul 2016, 22:27

Er vi enige om, at bolcher (nærmest) ikke kan blive for gamle?
-kun nederen at spise?
Det er jo nærmest ren sukker og dem jeg har er pakket lufttæt ind hver for sig (Sallos)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 10
Likede indlæg: 270

Indlægaf Lucia » 19. jul 2016, 16:02

flicka skrev:Chorizo. Hvor finder jeg den bedste chorizo, der smager som dem, man får i Sydamerika?

Jeg er blevet skuffet hver gang, jeg har købt en chorizo herhjemme. Dem herhjemme er af den tørre spanske type.

Måske burde jeg nævne at de vistnok kaldes parrillera chorizo i Sydamerika og er ikke tørret hårdt. Der er mere saft og kraft i dem :dåne:

Nu ved jeg ikke, hvordan chorizo smager i Sydamerika og jeg har heller aldrig været i Irma, så det er måske et long shot, det her, men tænkte at jeg lige ville nævne det :lol:

Jeg så på en blog forleden, at Irma har ferske chorizopølser. Ved som sagt ikke om det er dét, du leder efter, men det er da i hvert fald ikke en tør chorizo :D
0
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 607

Indlægaf flicka » 19. jul 2016, 17:40

Lucia skrev:
flicka skrev:Chorizo. Hvor finder jeg den bedste chorizo, der smager som dem, man får i Sydamerika?

Nu ved jeg ikke, hvordan chorizo smager i Sydamerika og jeg har heller aldrig været i Irma, så det er måske et long shot, det her, men tænkte at jeg lige ville nævne det :lol:

Jeg så på en blog forleden, at Irma har ferske chorizopølser. Ved som sagt ikke om det er dét, du leder efter, men det er da i hvert fald ikke en tør chorizo :D

Fantastisk. Det er et forsøg værd.

Tak :gogo:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 20. jul 2016, 06:14

Er der nogle herinde der har en nespresso lattissima-kaffemaskine, der kan svare på, om mælkevarmeren også kan bruges til mandelmælk/soyamælk og i den dur?
0
Heaven is a place on earth :jule:
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Muspel » 20. jul 2016, 07:11

Pandesteg skrev:Er der nogle herinde der har en nespresso lattissima-kaffemaskine, der kan svare på, om mælkevarmeren også kan bruges til mandelmælk/soyamælk og i den dur?

I mangel på mere kvalificeret hjælp, (som dog sikkert dukker op) kan jeg bidrage med, at jeg har en tilsvarende mælkevarmer- og skummer, der fint og let håndterer havremælk (som i øvrigt fungerer dødgodt i kaffe). Det skummer dog mere, og man skal derfor hælde lidt mindre i.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 20. jul 2016, 09:25

Jeg skrev faktisk en mail til Nespresso og de svarede, at man sagtens kan bruge soya-/havremælk osv. - det eneste man skal være opmærksom på er, at der ikke er tilsat sukker i mælken, da det så brænder fast inde dyssen.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 21. jul 2016, 21:10

Hvis man har kogt fond på et kyllingeskrog, hvor længe kan den så holde sig i køleskabet?
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3531

Indlægaf Lemonella » 22. jul 2016, 05:37

Flora skrev:Hvis man har kogt fond på et kyllingeskrog, hvor længe kan den så holde sig i køleskabet?

Jeg mener højst 3 dage, så skal det i fryseren. Fond er god grobund for bakterier, så måske du skal koge det op igen, inden du fryser det ned.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 22. jul 2016, 08:11

Lemonella skrev:
Flora skrev:Hvis man har kogt fond på et kyllingeskrog, hvor længe kan den så holde sig i køleskabet?

Jeg mener højst 3 dage, så skal det i fryseren. Fond er god grobund for bakterier, så måske du skal koge det op igen, inden du fryser det ned.

Ok, tak. Jeg lavede det tirsdag aften, så tænker jeg bruger noget af det i aften og smider resten i fryseren så :).
1

Tilbage til "Mad og drikke"