Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 22. jul 2016, 12:40

Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4197

Indlægaf Persnikedy » 22. jul 2016, 12:49

Lykke skrev:Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?

Jeg har altid brugt denne her. Den er vældig god og din ide med at komme bær gele på toppen er inkluderet :-D
http://www.alt.dk/mad/opskrift/cheesecake-/
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 09:50

http://www.arla.dk/opskrifter/flodeostekage/

Ingen over og ingen ved siden af. Det er verdens bedste ostekage. Jeg kunne godt finde på bare at pynte med friske bær og dropoe geléen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 23. jul 2016, 12:31

Fru Sunshine skrev:

Ingen over og ingen ved siden af. Det er verdens bedste ostekage. Jeg kunne godt finde på bare at pynte med friske bær og dropoe geléen.

Tak! Glæder mig til at smage den. Selvom geléen endte med at ødelægge noget af osten, så den er ikke så pæn. Tror dog på den stadig er lækker!
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 12:33

Lykke skrev:
Fru Sunshine skrev:

Tak! Glæder mig til at smage den. Selvom geléen endte med at ødelægge noget af osten, så den er ikke så pæn. Tror dog på den stadig er lækker!

Garanteret. Jeg vil i hvert fald gerne spise den.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6804

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2016, 19:10

Hvordan bekæmper I kondens fra jeres drikkeglas her i varmen?

Det er pisse irriterende når man drypper på sig selv, eller efterlader ringe :evil:
Bruger I altid en brik eller en serviet? Eller har I andre smarte trick?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 24. jul 2016, 06:00

Wizzze skrev:Hvordan bekæmper I kondens fra jeres drikkeglas her i varmen?

Det er pisse irriterende når man drypper på sig selv, eller efterlader ringe :evil:
Bruger I altid en brik eller en serviet? Eller har I andre smarte trick?

Ingen smarte tricks her. Jeg bruger som regel en korkbrik og et stykke sammenfoldet køkkenrulle. Ellers må det dryppe som det vil. Det er jo bare vand. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2016, 07:02

Vi bruger altid coasters.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 21
Likede indlæg: 180

Indlægaf Pyjamas » 24. jul 2016, 17:14

Nu har jeg to gange i træk købt ærter, hvor jeg, når jeg åbner dem, ser, at der er noget lignende mug i. Jeg har googlet og fundet frem til, at det nok er ærteskimmel.
Jeg hælder mest til at smide hele baduljen ud, men er det nødvendigt, eller kan de spises uden problemer?
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 24. jul 2016, 17:21

Pyjamas skrev:Nu har jeg to gange i træk købt ærter, hvor jeg, når jeg åbner dem, ser, at der er noget lignende mug i. Jeg har googlet og fundet frem til, at det nok er ærteskimmel.
Jeg hælder mest til at smide hele baduljen ud, men er det nødvendigt, eller kan de spises uden problemer?

Det kan også være ærtemeldug. Det har jeg før oplevet i de ærter man køber. Jeg ved ikke om det er giftigt. Jeg har før spist ærter, hvor det var inde i bælgen, men jeg har bælget alle ærterne og skyllet dem i koldt vand og jeg lever endnu. :D

Ellers tag dem med i butikken og spørg dem. De må vide det.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 21
Likede indlæg: 180

Indlægaf Pyjamas » 24. jul 2016, 20:39

Lemonella skrev:
Pyjamas skrev:Nu har jeg to gange i træk købt ærter, hvor jeg, når jeg åbner dem, ser, at der er noget lignende mug i. Jeg har googlet og fundet frem til, at det nok er ærteskimmel.

Det kan også være ærtemeldug. Det har jeg før oplevet i de ærter man køber. Jeg ved ikke om det er giftigt. Jeg har før spist ærter, hvor det var inde i bælgen, men jeg har bælget alle ærterne og skyllet dem i koldt vand og jeg lever endnu. :D

Ellers tag dem med i butikken og spørg dem. De må vide det.

Jeg tror heller ikke, jeg ville have noget imod at spise dem selv efter at have skyllet dem, men de var tiltænkt hygge med min søn + til hans madpakke. Der er jeg for sart :blush:
Jeg har ikke tid til at tage i butikken de næste par dage, men jeg har skrevet til dem og taget billeder af mine ærter. Tak :)
1
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 24. jul 2016, 21:09

Jeg har en indpakket varmrøget laksefilet til at lægge i køleskabet, som havde sidste anvendelsesdag d. 21 juli

Ville i turde spise den i morgen? :genert:

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage bestik af den ved at lugte til den osv., men hvis den ser fin ud og lugter fint, kan den så godt spises?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4270

Indlægaf Flora » 24. jul 2016, 21:13

zembra1986 skrev:Jeg har en indpakket varmrøget laksefilet til at lægge i køleskabet, som havde sidste anvendelsesdag d. 21 juli

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage bestik af den ved at lugte til den osv., men hvis den ser fin ud og lugter fint, kan den så godt spises?

Det ville jeg godt turde :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 24. jul 2016, 23:12

Flora skrev:
zembra1986 skrev:Jeg har en indpakket varmrøget laksefilet til at lægge i køleskabet, som havde sidste anvendelsesdag d. 21 juli

Har lige kigget på den igen og kan se at den blev pakket d. 23/6 :forvirret: :nerve:

Da fuck??!! Nu har jeg sgu ærlig talt ikke lyst til at spise den, den er jo over en måned gammel!! Kan slet ikke forstå at den skulle kunne holde sig til "bare" d. 21/7, godt nok er den vakuumpakket, meeeen :tie:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 25. jul 2016, 05:34

zembra1986 skrev:
Flora skrev:

Har lige kigget på den igen og kan se at den blev pakket d. 23/6 :forvirret: :nerve:

Da fuck??!! Nu har jeg sgu ærlig talt ikke lyst til at spise den, den er jo over en måned gammel!! Kan slet ikke forstå at den skulle kunne holde sig til "bare" d. 21/7, godt nok er den vakuumpakket, meeeen :tie:

Vakuumpakning er fantastisk. Jeg ville fint turde spise det.
3

Tilbage til "Mad og drikke"