Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3866

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lemonella » 30. aug 2016, 05:58

Carmina Luna er en okay hverdags rødvin. Du kan få den i karton med 3 liter.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 131
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 05:59

Rapfisk skrev:Nogen bud på en hverdagsvin (rød)? Den må gerne have skruelåg (don't ask), må gerne smage godt og passe til pizza.

MASI fra Netto :lun:
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 131
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 06:01

Jeg er ved at planlægge at lave en masse mad, som jeg kan fryse ned, så vi har aftensmad i fryseren når baby kommer her om en måneds tid.
Nogen der har nogle nemme, frysevenlige retter der kan laves i store portioner?
So far er planen at lave en spandfuld bøf stroganoff, en pastaret med kylling og chili con carne.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3866

Indlægaf Lemonella » 30. aug 2016, 06:05

Sangius skrev:Jeg er ved at planlægge at lave en masse mad, som jeg kan fryse ned, så vi har aftensmad i fryseren når baby kommer her om en måneds tid.
So far er planen at lave en spandfuld bøf stroganoff, en pastaret med kylling og chili con carne.

Forskellige tærter, mørbradgryde, høns i asparges og farserede porre i fad.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 338

Indlægaf mulledit » 30. aug 2016, 06:19

Sangius skrev:Jeg er ved at planlægge at lave en masse mad, som jeg kan fryse ned, så vi har aftensmad i fryseren når baby kommer her om en måneds tid.

Pulled pork.. Kan bruges til tortillas, sandwich, nachos, salat, burgere osv. Pisse nemt at lave en KÆMPE omgang af, fryse ned og hurtigt at varme. Når jeg laver pulled pork så laver jeg gerne 5-6 kg af gangen :p
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 560
Likede indlæg: 1768

Indlægaf Spjaerten » 30. aug 2016, 15:35

Hvad ville i servere til forret inden grydestegt kylling med skilt sauce og citron fromage?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4459

Indlægaf Persnikedy » 30. aug 2016, 15:37

Spjaerten skrev:Hvad ville i servere til forret inden grydestegt kylling med skilt sauce og citron fromage?

Hvor er det bare vidunderlig 80er menu :lun:

Hvad med en rejecocktail ?
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 560
Likede indlæg: 1768

Indlægaf Spjaerten » 30. aug 2016, 15:39

Persnikedy skrev:
Spjaerten skrev:Hvad ville i servere til forret inden grydestegt kylling med skilt sauce og citron fromage?

Jeg tænkte nu mere mad som hos mormor :lol:

Men ja ikke dårligt bud - har lige måtte forhøre hos gravid gæst om hun kan ha rejer pt
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2732
Kontakt:

Indlægaf Annione » 30. aug 2016, 15:53

Lasagne.

Hvis du laver en masse (store) kødboller og også fryser kogevandet ned, så har du til verdens nemmeste boller i karry. (så skal du smelte smør, brænde karry let af, lave en melbolle, hælde fond i, koge op - voila).
Det samme kan du lave med en kogt kylling og fonden fra den = nem kylling i karry.

Tomatsuppe med kødboller kan også fryses.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 7426

Indlægaf Wizzze » 30. aug 2016, 20:50

Spjaerten skrev:
Persnikedy skrev:

Jeg tænkte nu mere mad som hos mormor :lol:

Men ja ikke dårligt bud - har lige måtte forhøre hos gravid gæst om hun kan ha rejer pt

Aspargessuppe eller klar oksekødssuppe er også ret klassiske forretter, men måske lidt tung for årstiden :gruble:
Ellers den klassiske halve Avocado med rejer og dressing, med så er der rejerne igen. Ellers den halve ananas eller melon med hønsesalat, men nu er der så kylling til hovedret, så den kunne erstattes med Waldorfsalat og tynde skiver røget vildt :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Falstria » 30. aug 2016, 21:27

Tarteletter :)
0
lyndsieberesford
Kort karma: 0
Kontakt:

Indlægaf lyndsieberesford » 31. aug 2016, 03:39

Pyha, så har jeg ikke gjort det forkert og gået glip af noget. :lol: Synes nemlig heller ikke de ser så lækre ud!
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 758
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 7402

Indlægaf Daine » 31. aug 2016, 07:51

Jeg skal på et tidspunkt i gang med at lave nogle gryderetter med oksekød til at putte i fryseren, så jeg har nem og hurtig aftensmad. Men i stort set alle retter skal der champignon i og jeg kan ikke fordrage det! Kan jeg erstatte dem med noget andet? Jeg tænkte på bare at udelade dem, men de giver vel en eller anden form for smag til retten der så vil mangle?
En kollega foreslog at jeg puttede perleløg (fra frost) i, i stedet for. Jeg elsker løg, så det ville være fint med mig, men retten må jo heller ikke smage af ren løg.

Et alternativ ville jo være at putte champignon i, og så sidde og fiske dem fra når jeg skal spise. Men det er jo lidt spild af penge, der skal ofte temmelig meget i :genert:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 338

Indlægaf mulledit » 31. aug 2016, 07:59

Daine skrev:Jeg skal på et tidspunkt i gang med at lave nogle gryderetter med oksekød til at putte i fryseren, så jeg har nem og hurtig aftensmad. Men i stort set alle retter skal der champignon i og jeg kan ikke fordrage det! Kan jeg erstatte dem med noget andet? Jeg tænkte på bare at udelade dem, men de giver vel en eller anden form for smag til retten der så vil mangle?
En kollega foreslog at jeg puttede perleløg (fra frost) i, i stedet for. Jeg elsker løg, så det ville være fint med mig, men retten må jo heller ikke smage af ren løg.

Et alternativ ville jo være at putte champignon i, og så sidde og fiske dem fra når jeg skal spise. Men det er jo lidt spild af penge, der skal ofte temmelig meget i :genert:

Jeg ville bare udelade dem... SÅ meget smag er der heller ikke i champignon.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4459

Indlægaf Persnikedy » 31. aug 2016, 07:59

Daine skrev:Jeg skal på et tidspunkt i gang med at lave nogle gryderetter med oksekød til at putte i fryseren, så jeg har nem og hurtig aftensmad. Men i stort set alle retter skal der champignon i og jeg kan ikke fordrage det! Kan jeg erstatte dem med noget andet? Jeg tænkte på bare at udelade dem, men de giver vel en eller anden form for smag til retten der så vil mangle?

Er det selve champion smagen?
Når jeg laver gryderet med champion bruger jeg dem fra glas og kun væsken derfra. Det giver smagen med ikke fornemmelsen af kogte svampe
0
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Mad og drikke"