Hvad sker der for ... Vol.1

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 643

Re: Hvad sker der for ... Vol.1

Indlægaf Jailbird » 25. nov 2015, 15:49

Ellos formulering (flere steder), hvor overskriften lyder "Trøje strikket i uld/alpaca-blanding." Jow, det lyder lækkert nok. Materiale: 82% akryl, 10% polyamid, 5% uld og 3% alpaka. :stoned:
9
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 30. nov 2015, 12:07

100% materiale. Fnis :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 16. dec 2015, 19:17

Skjorte til 1.149kr, nu på tilbud http://www.boozt.com/dk/da/one-teaspoon ... up=listing

Men okay, jeg har heller aldrig været til hullede jeans, så der er sikkert nogen der synes det er et kup :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. dec 2015, 23:26

Okay, det her er mere en generel undren, men syntes ikke den hørte til i hvad-undrer-du-dig-over-tråden, da den er ret så moderelateret.

Jeg mistænker tøjproducenterne for at have ændret på tøjstørrelserne i de sidste par år hvor jeg ikke har købt så meget tøj. Jeg har læst om det før, hvor den samme størrelse pludselig bliver kaldt for nummeret mindre, fordi gennemsnitsmålgruppen bliver tungere og tungere, og disse må ikke føle sig overvægtige / store, jeg kan bare ikke huske om det havde et navn.

Anyway, jeg plejer at bruge str. 40/42, altså str. L/XL på overkroppen, og havde bestilt en håndfuld skjorter fra Bestseller i str. 40 (4 forskellige mærker). Jeg svømmede i samtlige skjorter, kunne snildt have bestilt dem i str. 36. Og jeg har altså vejet det samme de sidste 10 år :tie: For 2 år siden kunne jeg dårligt nok finde noget i H&M som var stort nok!
0
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Indlægaf StripesAddict » 22. dec 2015, 07:31

Jailbird skrev:Okay, det her er mere en generel undren, men syntes ikke den hørte til i hvad-undrer-du-dig-over-tråden, da den er ret så moderelateret.

Jeg mistænker tøjproducenterne for at have ændret på tøjstørrelserne i de sidste par år hvor jeg ikke har købt så meget tøj. Jeg har læst om det før, hvor den samme størrelse pludselig bliver kaldt for nummeret mindre, fordi gennemsnitsmålgruppen bliver tungere og tungere, og disse må ikke føle sig overvægtige / store, jeg kan bare ikke huske om det havde et navn.

Anyway, jeg plejer at bruge str. 40/42, altså str. L/XL på overkroppen, og havde bestilt en håndfuld skjorter fra Bestseller i str. 40 (4 forskellige mærker). Jeg svømmede i samtlige skjorter, kunne snildt have bestilt dem i str. 36. Og jeg har altså vejet det samme de sidste 10 år :tie: For 2 år siden kunne jeg dårligt nok finde noget i H&M som var stort nok!

Vanity sizing.

Jeg tror i øvrigt også, der er noget om det. Jeg bruger str. 34, og det gjorde jeg også da jeg var 10 år yngre og vejde 5 kilo mindre, så jeg tror helt klart også, at der er noget om det. Det er så ekstra irriterende når man ligger i en yderstørrelse, for jo større en str. 34 bliver, jo mere løst kommer alt også til at hænge på mig, og det er efterhånden temmelig begrænset hvilke mærker der fører størrelsen mindre - eller den størrelse i det hele taget.
1
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 607

Indlægaf flicka » 25. dec 2015, 21:31

Alle de udsalg, der allerede er igang

NAP er f.eks. allerede igang - de plejer ellers først at starte lige inden nytår eller noget i den stil.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Indlægaf Chloecat » 26. dec 2015, 14:50

Jailbird skrev:Okay, det her er mere en generel undren, men syntes ikke den hørte til i hvad-undrer-du-dig-over-tråden, da den er ret så moderelateret.

Det har jeg også opdaget, jeg er en str. 40 - men i Only er jeg en 38. Da jeg var en str. 42, måske kanten af 44, skulle jeg bruge et skohorn for at komme i deres XL - det var tæt på umuligt at købe tøj, så det har jeg også oplevet.
I USA er der flere der er ret øfne over ZARA ikke laver plus size og er små i størrelsen, dem vil jeg tilgengæld kalde normale, da er jeg sådan lige akkurat en 40/M.
2
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 28. dec 2015, 23:00

En frakke hæklet af mormorfirkanter. Normalpris 999,-
(Holdbarhed og varme er åbenbart sekundært for frakker).

http://www.zara.com/dk/da/udsalg/dame/f ... 06504.html
2
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 4. jan 2016, 09:13

Ang. (omvendt) vanity sizing. Nu købte jeg så en T-shirt i Føtex som jeg har flere liggende af herhjemme. Nu har de så skiftet navn fra "basic Collection" til "VSR", og selvom jeg valgte den i samme størrelse som altid, så var den mega LILLE, skulle mindst have haft 2 størrelser større (prøvede den ikke grundet lang kø til prøverummet) :sur: Til trods for at det er samme model / materiale. Virkelig irriterende. Og jeg savner mine rib tanktoppe fra Føtex som er udgået :whine:
2
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 4. jan 2016, 09:40

^enig. Det er vildt irriterende.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2271

Indlægaf didas » 4. jan 2016, 13:57

Jailbird skrev:Ang. (omvendt) vanity sizing. Nu købte jeg så en T-shirt i Føtex som jeg har flere liggende af herhjemme. Nu har de så skiftet navn fra "basic Collection" til "VSR", og selvom jeg valgte den i samme størrelse som altid, så var den mega LILLE, skulle mindst have haft 2 størrelser større (prøvede den ikke grundet lang kø til prøverummet) :sur: Til trods for at det er samme model / materiale. Virkelig irriterende. Og jeg savner mine rib tanktoppe fra Føtex som er udgået :whine:

Det prøvede jeg også med et par cowboybukser, som jeg har 2 par af i forvejen. Ingen grund til at prøve dem jo, og bonen tænkte jeg heller ikke lige over, for de ville jo passe fint...og så var de selvfølgelig for små :træt3:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 6. jan 2016, 15:22

Iihh, Neye har sendt en forkert taske. De har sikkert ikke den jeg bestilte :( Plejer man ikke at få en kvittering med i pakken? Det er meningen de skal returneres i en fysisk butik.
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 8. jan 2016, 10:36

Okay, jeg stopper med at købe over nettet for i år. I løbet af 14 dage har jeg oplevet:
At få leveret til forkert GLS pakkeshop. Faktisk vidste ingen hvor min pakke befandt sig, så gik forgæves 2 gange og fik den hentet i 3. forsøg (pænt træls på gåben).
At få leveret en forkert vare som jeg nu skal hen i en fysisk butik for at returnere.
At få leveret til Menu i stedet for min lokale postdanmark pakkeboks. Endnu en meget lang gåtur til mig, med stor pakke under armen :rulle:
Så forsinket nytårsforsæt: Køb kun varer i fysiske butikker!
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 10:43

'

At deres Studio Collection, som er det jeg normalt synes er det mest spændende, er det her! Camping hippie i bræk?
3
All Adventurous women do
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jan 2016, 11:00

At det selvfølgelig er lige nu, hvor jeg ikke har råd til en skid, at alle drømmekjolerne bliver sat til salg. AAAAARGH.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mode"