Skåne i efterårsferien

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Re: Skåne i efterårsferien

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 12:34

VisitSkåne har, såvidt jeg husker, lavet en guide over de bedste slotte og borge i området, hvor man bl.a. kan se, om det pågældende sted har familieaktiviteter, dvs. ikke "kun" noget for nørdede børn. Spørgsmålet er så bare, om det kun er i sommerferien.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 12:56

Skumfidusen skrev:
DetSorteCirkus skrev:VisitSkåne har, såvidt jeg husker, lavet en guide over de bedste slotte og borge i området, hvor man bl.a. kan se, om det pågældende sted har familieaktiviteter, dvs. ikke "kun" noget for nørdede børn. Spørgsmålet er så bare, om det kun er i sommerferien.

Tak - jeg prøver at tage et kig på det. Altid meget nemmere at underholde den store. En gravhøj, en gammel bygning, et sted der har stået et slag og så er hun dybt betaget. Yngstebarnet ville gå hele Kronborg igennem og kede sig gudsjammerligt.

Jeg kan godt forstå den store. Jeg ville selv meget hellere på Versailles end i Eurodisney.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1620

Indlægaf dykkersild » 7. okt 2015, 13:07

Skumfidusen skrev:Jeg har kig på en lille hytte som jeg overvejer at leje nogle dage i Skåne, sådan cirka midt mellem Helsingborg og Halmstad. Jeg har to piger på hhv 9 og 10. Den ældste er historie- og naturnørd; den yngste er mere glad for bare at komme omkring og se ting og kommer til at kede sig hvis vi bare ser borge og museer, som den ældste vil kunne få dagevis til at gå med. Især hvis nogen gider fortælle hende historier imens.

Er der nogen der kender området og kan sige noget om hvordan det er at besøge området? Er der steder at se osv og noget I særligt kan anbefale?

Jeg ville bruge en dag i Varberg som er en overkommelig by med en lille by-kerne med god pige-shopping. Varberg-borg har rundvisninger hvor de er minded på børn. Der er smuk strand (lej/medtag evt. cykler og tag turen langs kysten til Scandic) hvor man kan bliver blæst igennem. Alle svenskere går ud til frokost så der er masser af cafeer.

http://www.visitsweden.com/sverige-dk/R ... d/Varberg/

Skåne dyrepark - det er ret så fint og stort - slet ikke som en alm. zoo http://www.skanesdjurpark.se/ der rammer du både natur og dyr - mon de begge kan lide det?

Halmstad turistbureau - for enden af gågaden - ved porten ind til byparken - plejer at være søde til at komme med forslag - også pr. mail.
0

Tilbage til "Rejser"