Halloween elskere - kom hid!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Halloween elskere - kom hid!

Indlægaf Pandesteg » 15. okt 2015, 08:37

Hvad har folk af planer til Halloween?

Manden og jeg har snakket om at se gyserfilm om aftenen, hvilket vel efterhånden er fast tradition. Vi har aftalt at bage banankage til at hygge med, vi kan måske finde noget klamt pynt at komme på :-P Og så ryger der nok lidt forskelligt halloweenslik med hjem over de næste par uger.
Men ellers gør vi nok ikke det vilde ud af det. Kunne godt tænke mig at lave noget lidt halloweenagtigt til aftensmad, men da der er en del forskellige ting jeg ikke spiser, så bliver det nok lidt svært.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8532

Indlægaf 2SHY » 15. okt 2015, 19:52

Pandesteg skrev:Hvad har folk af planer til Halloween?

Manden og jeg har snakket om at se gyserfilm om aftenen, hvilket vel efterhånden er fast tradition. Vi har aftalt at bage banankage til at hygge med, vi kan måske finde noget klamt pynt at komme på :-P Og så ryger der nok lidt forskelligt halloweenslik med hjem over de næste par uger.
Men ellers gør vi nok ikke det vilde ud af det. Kunne godt tænke mig at lave noget lidt halloweenagtigt til aftensmad, men da der er en del forskellige ting jeg ikke spiser, så bliver det nok lidt svært.

Jeg får en veninde på besøg. Vi plejer at få noget lækker mad og så ser vi ellers gys og horror til vi næsten ikke kan holde øjnene åbne :lun: Selve maden er som regel ret almindelig, selvom jeg ville elske at lave et eller andet vildt klamt i stil med buddinge hjernen fra sidste år (måske den kommer igen i år :gruble: ).

I denne weekend regner jeg med at bage mudcake så den kan komme et smut i fryseren. Så er det dejligt let at gå til, når jeg skal lave romkugler forklædt som øjne og spøgelser og hvad fantasien nu rækker sig til i denne omgang. Jeg ville egentlig gerne lave noget nyt, men jeg har virkelig massive mængder candy melts og andet i den stil, som jeg gerne vil have brugt op før jeg evt. køber nyt. Det er heller ikke så vigtigt hvad det ligner hvis bare det smager godt :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 15. okt 2015, 19:57

Hov ja jeg har fået købt græskar ind :gogo: Så om nogle få dage går jeg nok i gang med at skære dem :)
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2276

Indlægaf didas » 15. okt 2015, 21:20

Jeg skal til Halloween fest :banan: Temaet er himmel og helvede og jeg vil være en sommerfugl, så det bliver jeg og smider en lyserød pelsglorie på hovedet :-D
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 15. okt 2015, 21:30

didas skrev:Jeg skal til Halloween fest :banan: Temaet er himmel og helvede og jeg vil være en sommerfugl, så det bliver jeg og smider en lyserød pelsglorie på hovedet :-D

Vi vil se billeder! :klap:
0

Brugeravatar
didas

Indlægaf didas » 16. okt 2015, 07:58

2SHY skrev:
didas skrev:Jeg skal til Halloween fest :banan: Temaet er himmel og helvede og jeg vil være en sommerfugl, så det bliver jeg og smider en lyserød pelsglorie på hovedet :-D

Vi vil se billeder! :klap:

Inkl. rod og ekskl. ansigtsmaling :-D Laver noget blå/lilla sommerfuglehejs i ansigtet med masser af glimmer.

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
didas

Indlægaf didas » 16. okt 2015, 08:07

Smider lige lidt mere halloween inspiration, jeg elsker udklædning! Dette var dog fra årets Zombiecrawl i København men fungerer jo også fint til halloween :P

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2015, 08:36

Jeg skal bare have en masse slik til vejens unger :) Og måske en grillpølse ved fællesgrillen.

i vores grundejerforening arrangeres der fællesgrill og ungerne går rundt inden for et rimeligt fast tidsrum, og der uddeles sedler, man hænger på døren, hvis man gerne vil have besøg. Så rasler ungerne kun der, hvor de er velkomne (og folk, der ikke er i humør til det bliver ikke forstyrret - forrige år havde vi 105 unger forbi (ja, jeg talte og havde et lille regneark til at holde styr på antal børn og antal besøg), så hvis man ikke gider er det virkelig mange unødvendige ring på dørklokken).

Ungerne er altid så fint udklædt og helt vildt søde. Først råber de "slik eller ballade eller vi smadrer din gade!" og svinger drabeligt med armene og evt. plasticvåben eller lignende, og når de så har fået slik, siger de "mange tak - fortsat god Halloween" :-D

En enkelt gang har der stået nogle halvstore knægte uden udklædning og bedt om penge - de fik bare nej.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 16. okt 2015, 10:26

Wizzze skrev:Jeg synes det er meget sjovt når man er i USA, og så opleve halloween og alt det de gør ud af det. Men herhjemme går vi ikke vildt op i det.

Halloween i USA er fantastisk! Vi gør ikke meget ud af det og det, vi gør, er primært for børnenes skyld. I går skar vi græskar og lavede græskarsuppe. Jeg har fødselsdag den 30. oktober, dagen før Halloween, og har planlagt, at der i hvert fald skal være en græskartærte til fødselsdagen. Evt. bliver bordet pyntet med Halloween-agtige servietter m.m.
Senest rettet af Ally 16. okt 2015, 10:29, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. okt 2015, 16:13

Jeg har fået bagt mudcake så det er klar til at blive forvandlet til lækkerier næste weekend :)
0

Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3131

Indlægaf Rakel » 17. okt 2015, 16:31

Pandesteg skrev:Hvad har folk af planer til Halloween?

Vi skal til Halloweenfest på min mands arbejde. Der er Halloween mad og kage og passende stemning!

Min udklædning i år :)
4
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. okt 2015, 05:30

De her mini cupcake forme ser ud til at komme med posten i dag :gogo:
1

Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 22. okt 2015, 07:32

Vi holder jo halloween hver dag, året rundt, herhjemme. Eller det føles i hvert fald sådan, når man bliver vækket hver morgen til en forvrænget udgave af 'This is halloween', og dagens vigtigste opgave som mor ofte er at finde et stykke tøj med enten knogler, dødningehoveder eller græskar på. Til nøds går en stribet trøje eller noget med orange :D

Jeg nyder tiden pga. min søns begejstring. Han skal deltage med en ven, i sine farforældres grundejerforenings halloweenarrangement, med tilhørende overnatning, og slikspisning foran hotel transsylvanien. Tror ikke de viser Nightmare Before Christmas, når vennen endnu ikke har set den.
Grundejerforeningen gør som Akehursts. Masser af vørn der får lov at gå rundt på besøg, og lys foran døren hvis de er velkomne.
Det bliver første gang min søn selv er med til at gå, og ikke kun dele slik ud. Er sgu lidt ærgerlig over at jeg ikke får lov at opleve det, når jeg ved hvor meget det fylder og får betydning for ham. Håber eksen sender cirka en milliard billeder. Og at de gør rigtig meget ud af oplevelsen, det har han fortjent :genert:

Han skal i øvrigt klædes ud som en skeletvampyr, lillesøster skal være heks.

Jeg skal ikke selv noget. Men faldt over en opskrift på græskartiramisu jeg nok godt kunne finde på at lave til anledningen, og måske smække en gyser på, hvis jeg har en at holde i hånden.
2
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2104

Indlægaf Pjeps » 22. okt 2015, 08:29

Please sig at det ikke er i denne weekend, jeg har nattevagt og gider ikke blive vækket af unger der tigger slik.( selv om det at vække mig er den ren rene horror, for den der vækker mig :cuss: )
0
:ninja:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. okt 2015, 08:37

Pjeps skrev:Please sig at det ikke er i denne weekend, jeg har nattevagt og gider ikke blive vækket af unger der tigger slik.( selv om det at vække mig er den ren rene horror, for den der vækker mig :cuss: )

Bare rolig det er først den næste weekend :)
1

Tilbage til "Fest og bryllup"