Frygtelige ting fra barndommen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Frygtelige ting fra barndommen

Indlægaf Flora » 9. okt 2015, 22:03

Jeg faldt lige over et indlæg om ørepropper og kom pludselig i tanke om et frygteligt instrument min mor brugte da jeg var barn og skulle have renset ører. Denne her Billede

Så stod man lænet ind over vasken, mens mor havde godt fat i ens øre og spulede vand op i det med den der orange satan :tie:. Jeg husker det som en følelse af at hele hjernen var ved at blive skyllet ud og det var virkelig noget der bare skulle overstås :shock:

Har I minder om den slags redskaber/metoder/andet der bare IKKE var rart?
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Re: Frygtelige ting fra barndommen

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2015, 22:22

Åårrhhh jeg elskede den der, havde den med i karbad, og sprøjtede lystigt med den. Så når den skulle bruges mere "professionelt", var den slet ikke farlig, og så var det sjovt og kildede når man fik skyllet øre med lunt vand :lun:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2015, 22:26

De frygtelige ting jeg lige kan komme i tanke om er medicin skeen og termometeret :tie: øv add puhbad, de der hostesafte og levertran og juks men kunne få dengang, smagte virkelig afskyeligt, og det var altid den samme ske, med alle målene på, uhhh den kunne jeg ikke lide.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 9. okt 2015, 23:04

Vi havde et termometer af glas, der skulle op i måsen :ad!: jeg lå altid helt stiv af skræk, fordi min mor sagde det ellers ville knække og give mig glasskår i røven :D

Hun har stadig det termometer, men har dog også et digitalt nu.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 10. okt 2015, 04:10

Termometer i enden
Elefanthue i rent uld, som kradsede fælt
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10276

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 04:57

Klipning af negle :whine: Mine forældre var meget grundige.

Diskret at blive tørret om munden med et lommelet med lidt af min mors spyt på, når vi var ude :puke:

Altid at skulle stå og nikke ved sygdom, fordi der skulle tjekkes, om det kunne være meningitis. Det var u-hyg-ge-ligt :(

Termometeret og ørepumpen kunne jeg til gengæld godt lide :D
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9234

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 04:59

Jeg mindes også med rædsel termometeret.

Og så skolelægens fedttang! Hun kunne stikke mig lige så tosset, hun ville, men den der lede tang, der blev skruet fast i sideflæsket, så hun kunne måle fedtlaget... Av!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10276

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 05:02

Flydende pencillin :puke:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 10. okt 2015, 05:16

Jeg husker også med rædsel termometeret. Jeg havde i hvert fald ikke feber og min mor fik ikke lov, at mærke om jeg var varm, men jeg slap jo desværre ikke altid.

I min bardom, fik man ikke en pille mod smerter. Man fik et pulver. Heldigvis kom min mor en smule sukker i skeen, så smagte det ikke så slemt.

Levertran :puke: Jeg husker vi fik det i børnehaven. Det kom i vores kop, vi senere skulle drikke mælk af. Jeg spurgte om ikke jeg måtte gå ud og komme lidt vand i koppen og det fik jeg lov til. Behøver jeg sige, at jeg hældte skidtet ud i vasken. :devil2: Koppen blev derefter skyllet godt og grundigt.

Så var der skolelægen. Han var en gammel gris! :evil: Vi piger havde bestemt ikke lyst til, at strippe foran ham, men vi slap ikke.
Jeg fik dog til sidst gjort så meget oprør, at han ikke gad høre på mig, men sagde, at så måtte jeg gå til min egen læge. :-D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9234

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 05:30

Og fluorskylning i skolen.
Det var så fælt - og ekstremt ulækkert, når profylaksedamen kom rundt med posen, hvor vi skulle smide de små plasticglas med den brugte væske i.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Ballademager » 10. okt 2015, 08:03

DetSorteCirkus skrev:Klipning af negle :whine: Mine forældre var meget grundige.

Diskret at blive tørret om munden med et lommelet med lidt af min mors spyt på, når vi var ude :puke:

Altid at skulle stå og nikke ved sygdom, fordi der skulle tjekkes, om det kunne være meningitis. Det var u-hyg-ge-ligt :(

Termometeret og ørepumpen kunne jeg til gengæld godt lide :D

Det gjorde min mor også... Eller hun brugte faktisk ikke noget lommetørklæde, fik bare tørret lidt spyt rundt i fjæset med en finger. Og hun var altså ikke diskret :mellow: Min far, derimod, gik altid rundt med et stoflommetørklæde i lommen. Hvis næsen så løb, så fik vi da lige det. Det var altså mange gange, at han selv eller vi andre kunne nå at bruge det på en dag! :badr:

Så var der flydende pincillin med fake jordbærsmag. Puha, hvor det smagte! Og værre endnu var hostemedicinen Granon. Vi hostede meget, og løsningen var denne her frygtelige brusetablet med kunstig hindbærsmag. Føj... :forvirret2:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 913

Indlægaf computermus » 10. okt 2015, 08:06

Jeg mindes med rædsel, noget tykt lyserødt og vammelt penicillin.
Så vidt jeg husker var det mod mit mellemøre betændelse, som jeg havde adskillige gange i løbet af barndommen.
Føj hvor det smagte :badr:
0
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 346

Indlægaf ExCoastal » 10. okt 2015, 08:51

Min mormors.medicinskab. Stanken af kamferdråber.Levertran. Altså det gav vi vores unger?

Okay, der skab er nu her hos mig og det har nok taget 20 år at få den stank ud. Det er jo nok ironien i det hele. Hold kæft hvor jeg hadede det skab.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 10. okt 2015, 09:16

Jeg havde en eller anden skævhed i nakken som gjorde at jeg jævnligt skulle til kiropraktor og have det rykket på plads. Det fungerede så ved at kiropraktoren kørte mit hovede langsomt fra side til side indtil til han til sidst rykkede til. Jeg fik at vide det var MEGET vigtigt a jeg slappede af i hovedet da han ellers kunne brække nakken på mig :shock:, så jeg sad og var panisk angst hver eneste gang for at komme til at spænde. Oveni gjorde det ondt når han rykkede til og det sagde knæk. Det var dælme ikke sjovt :trist:.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 10. okt 2015, 12:42

Knust pille blandet med vand og sukker på en spiseske. Jeg lærte meget tidligt at sluge piller :D
1
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"